במלאת שלוש שנים לרצח של מיכל סלה ז"ל בידי בן זוגה אלירן מלול, סיפרה הבוקר (רביעי) אחותה לילי בן עמי לישי שנרב ושרון כידון ב-ynet radio על המאבק שאותו היא מובילה למניעת הרצח הבא: "למדתי את הדפוסים של אלימות במשפחה, צריך להילחם בתופעה כמו בטרור". ח"כ רייטן: "לתת לנשים תחושת שוויון, ולמנוע תלות בבן זוגן".
2 צפייה בגלריה
"אחותי הייתה המפרנסת, אין לזה קשר לשוויון". בן עמי ורייטן
"אחותי הייתה המפרנסת, אין לזה קשר לשוויון". בן עמי ורייטן
"אחותי הייתה המפרנסת, אין לזה קשר לשוויון". בן עמי ורייטן
(צילום: יואב דודקביץ', קובי קואנקס)
"אחרי שאחותי נרצחה היו לי הרבה שאלות. ישבתי עם הרבה מומחים, מהטובים בארץ, למדתי את כל התחום והדפוסים של אלימות במשפחה. גיליתי שהכול חוזר על עצמו", סיפרה בן עמי. "מיכל ניסתה להיפרד מאלירן מלול הרבה פעמים. הוא היה אובססיבי לכלפיה. לא הייתה אלימות פיזית קודמת, המכה הראשונה הייתה גם האחרונה".
"צריך להתייחס לרצח נשים כמו לטרור", אמרה בן עמי. "מדובר בחיי אדם. היום עובדת סוציאלית לא הייתה מצילה את מיכל אם היא הייתה איתה בזירת הרצח, אבל שב"כניק או יוצא סיירת מטכ"ל כן. אפשר לעשות צעדים שימנעו דברים כאלה לפני שהם קורים", הוסיפה.
בשלב זה של הדיון הצטרפה לריאיון ח"כ אפרת רייטן, מי שמכהנת כיו"ר ועדת העבודה והרווחה. רייטן הבהירה כי קיימת תוכנית בין משרדית להגנה על נשים, ואמרה כי יש לתת לנשים את תחושת השוויון, שתאפשר להם להימנע מתלות בבני זוגם. בן עמי אמרה לה כי אין קשר לשוויון: "אחותי הייתה המפרנסת. בסוף היא נרצחה כי פיזית הייתה חלשה יותר. זו לוחמה בטרור".
2 צפייה בגלריה
מיכל סלה
מיכל סלה
"צריך להתייחס לרצח נשים כמו לטרור". מיכל סלה ז"ל
(באדיבות המשפחה)
רייטן השיבה: "מדובר בשני דברים מקבילים, שצריך לחזק את שניהם", ובן עמי אמרה בתגובה כי "זה ממש לא הסיפור בהקשר של אלימות במשפחה". רייטן אמרה כי לדעתה "הנרצחות הן הנשים החזקות, שמאיימות על שליטת הבעל". בן עמי אמרה כי היא מצפה מהמדינה "להעלות את המודעות לתמרורי האזהרה בזוגיות לפני האלימות הפיזית, בדיוק כמו בזהירות בדרכים שכבר בבית הספר מלמדים אותה".
בן עמי החמיאה לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, ואמרה כי יחד הם קידמו "פרויקט משותף, יחד עם כלבי הגנה וסיירת, שייתן פתרון נוסף עבור נשים מאוימות, שבמקום ללכת למקלט יוכלו לחיות בבית שלהן. בנוסף יש מצלמות מצוקה, חברת אבטחה, סייר ואישורי הגנה עצמית. שבן הזוג המאיים יפחד, ולא היא".