בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בשלושה ימים את מעצרה של לינוי בן אברהם, החשודה ברצח אמה יעל בן אברהם ביום שלישי שעבר. במהלך הדיון, טענה המשטרה כי ממצלמות האבטחה בבניין עולה חשד שבן אברהם קשרה קשר לרצוח את אמה יחד עם אביה, שהודה ברצח. בן אברהם עצמה מכחישה כל קשר למעורבות ברצח, אחרי שביום שישי האחרון השתתפה באופן חריג בהלוויית אמה באישור בית המשפט.
1 צפייה בגלריה
יעל בן אברהם
יעל בן אברהם
יעל בן אברהם וזירת הרצח
(צילום: יריב כץ)
נציג המשטרה אמר בדיון כי אביה מוסר גרסאות שונות שקושרות אותה לאירוע, וציין כי החשד כלפיה התחזק מאז הדיון הקודם בעניינה. החשודה, כך אמר נציג המשטרה, שינתה את גרסתה.
סנגורה של בן אברהם, עו"ד ניר דוד, אמר כי "אין שום ממצא שמדבר על מעורבות ישירה. היא לא אחזה בסכין. היא ראתה כתמי דם ואת האם שוכבת, יצאה בסערת רגשות ונמלטה. היא לא ראתה את הרצח ולא שמעה. האבא אומר 'זה אני, דקרתי'".

השופטת כריסטינה חילו אסעד קבעה בתום הדיון כי "איני סבורה כפי שטוען הסנגור, כי החשד הסביר הופך. ועדיין קיימים תהיות וסימני שאלה רבים מעורבותה וסביב הסכסוך. לא מצאתי לקבוע באופן חד משמעי כי החשד התחזק. בשלב זה, יש לבחון האם ניתן להפחית את עילות המעצר על ידי השמת החשודה בתנאים מגבילים". הסנגור התבקש להגיש חלופה למעצר בית, ומחר צפוי להתקיים דיון בעניין הערבים לחשודה.
הבת החשודה לינוי בן אברהם יצאה שלשום להלוויית אמה בליווי נציגי שב"ס, ונאסר עליה ליצור קשר בנושא הרצח עם הבאים להלוויה. החלטת בית המשפט לאשר לבת החשודה לצאת להלוויה התקבלה חרף התנגדות המשטרה, שטענה גם בשבוע שעבר כי התחזק החשד למעורבות הבת ברצח. השופטת אביטל אמסלם גלבוע קבעה כי בשלב זה המשטרה לא מייחסת לבת את הרצח עצמו, אלא מעורבות.
בתה השנייה של בן אברהם, דנה וילקר, פרסמה אתמול פוסט שבו התייחסה לראשונה לרצח אמה. "הכאב הוא עמוק, מה קרה בבוקר ההוא הנורא מכל?", תהתה הבת. "אני נושאת כאב שלא חולף, אני נקרעת מבפנים. היית אמא וסבתא הכי טובה בעולם, ואבא היה סבא והאבא הכי טוב. בגלל המעשה הנורא והטרגדיה הנוראית אבא כבר קיבל את העונש שלו. אין לי אמא ולא אבא".
הבת הוסיפה: "אמא שלי, אני צועקת את נשמתי. ראית שהתמוטטתי ביום שדיווחו לי שנרצחת? צעקתי לך שתבואי תהיי איתי בבית החולים. אמא, כשהגעתי לזהות אותך באבו כביר בכיתי עלייך, נישקתי אותך, חיבקתי אותך. הייית יפה כמו תמיד. ביקשתי לראות כל דקירה ודקירה, לא האמנתי לא האמנתי שזה קרה במשפחה הטובה שלי. נתתם לי הכל בחיים, דאגתם לנכדים. אני יודעת שהנשמה שלך לא שקטה עד שהצדק ייצא. הנכד שואל עלייך ויודע, ראה בטלוויזיה, אמר שהוא אוהב את סבתא וסבא. אל תכעסי עליי שראיתי את אבא בבית משפט. אבא הרוס, לא מדבר, חיוור, רואה אותי ובוכה".