תוך שעות, שני מעשי רצח בקריית אתא: אביב אלימלך (22) נרצח בצהריים (יום שישי) ביריות במינימרקט רחוב שיבת ציון בעיר. אלימלך מוכר למשטרה מתחום עבירות הסמים. לדברי תושבים, הנרצח נהג לשבת במקום לעיתים קרובות. המתנקש הגיע רכוב על קטנוע, ירה בו ונמלט.

שעות ספורות לאחר מכן נרצח אריאל בר, בן 29, ברחוב הרב עוזיאל בעיר. צוותי מד"א קבעו את מותו, וכוחות משטרה של תחנת זבולון פתחו בחקירה ובסריקות אחר מעורבים. במשטרה בודקים אם הרצח השני התרחש כתגובה לרצח אביב אלימלך. במשטרה אמרו כי גם הנרצח השני מוכר להם.
הדיווח על הרצח הראשון התקבל במוקד מד"א במרחב כרמל פחות מארבע שעות לפני כן, בשעה 13:50. "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם פציעות חודרות בגופו", נמסר. "ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".
2 צפייה בגלריה
אביב אלימלך ז"ל
אביב אלימלך ז"ל
אביב אלימלך
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקריית אתא
זירת הרצח בקריית אתא
כוחות המשטרה בזירה
(צילום: ליאור אל-חי )
לאחר שני מקרי הרצח, קיים מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, הערכת מצב ובסיומה הנחה להפעיל מערך שוטרים רחב ואמצעים טכנולוגיים לקידום החקירה, שתנוהל על ידי ימ"ר חוף. "לא ניתן לעבריינים לנוח לרגע", אמר מפקד המחוז. "נגיע אליהם ונבוא איתם חשבון בזמן הקרוב. שיתכוננו, אנחנו בדרך אליהם ונדאג להשאיר אותם מאחורי סורג ובריח לשנים רבות".
הלילה סמוך לחצות נורה למוות אופק נווה (25) בראשון לציון. נווה, שמוכר למשטרה כמי שעמד בראש כנופיית פשע בפתח תקווה, רכב על אופנוע בעת הרצח - ותחילה סברו במשטרה שמדובר בתאונה. הרופאים בבית החולים שמיר אסף הרופא הבחינו בפצעי ירי על גופו, ודיווחו על כך למשטרה.
בפתח תקווה יש הטוענים שנווה עמד מאחורי חיסולו של יוסף סרוסי מפיצוץ מטען ברכב בפתח תקווה בפברואר השנה. סרוסי השתייך לכנופיה יריבה. "הרצח של אופק זה נקמה על רצח סרוסי, ועל כך שהוא ניסה לגדול והסתכסך עם הרבה עבריינים בעיר", אמרו גורמים שמעורים ביריבות בין העבריינים בפתח תקווה.
פורסם לראשונה: 14:25, 10.05.24