המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב פנחס רוזן בתל אביב, שבו נפצעו שבעה בני אדם, הוא עבד אלאלווהאב חלאילה (20), שוהה בלתי חוקי ותושב העיירה הפלסטינית סמוע שבאזור חברון. גורמי הביטחון מנסים להבין כיצד הוא נכנס, מתי והיכן. בצה"ל עיבו משמעותית את קו התפר בחודשים האחרונים, כולל שיתוף פעולה רחב בין צה"ל, שב"כ, מג"ב והמשטרה.
2 צפייה בגלריה
המחבל עבד חלאילה שביצע את הפיגוע בנאות אפקה, תל אביב
המחבל עבד חלאילה שביצע את הפיגוע בנאות אפקה, תל אביב
המחבל עבד אלווהאב חלאילה
2 צפייה בגלריה
זירת הדריסה בנאות אפקה, תל אביב
זירת הדריסה בנאות אפקה, תל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
(צילום: שאול גולן)
המחבל עלה בצהריים על המדרכה ועל שביל האופניים ברחוב פנחס רוזן, ולפי דובר המשטרה אלי לוי הוא יצא בשלב מסוים מהרכב והחל לדקור אנשים - ואז נורה ונוטרל. בסך הכול נפצעו תשעה בני אדם - שלושה באורח קשה, שניים באורח בינוני וארבעה באורח קל. תשעת הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב, בילינסון ומאיר.
חטיבת ג'נין, שכוללת כל הזרועות הצבאיים בעיר שעיקר הג'יהאד האיסלאמי, חמאס ופת"ח, בירכו על הפיגוע, כנקמה על מבצע "בית וגן": "אנו קוראים להמוני עמנו להכריז על יום שמחה ולצאת לרחובות ולצמתים ציבוריים, לשמוח על הנקמה האלוהית הזו בתל אביב הכבושה, אשר ריפאה את ליבנו בתגובה לתוקפנות האכזרית של הכיבוש במחנה ג'נין, וכן לנקום את דמם של השהידים הטהורים".
בכיר חמאס סלאח אל–עארורי אמר אתמול לערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, בתגובה למבצע בג'נין: "ההתנגדות עלולה לפגוע בכל מקום, בין אם בדרום הגדה המערבית ובין אם בתוך ישראל". בכיר אחר בארגון, מושיר מסרי, אמר בהפגנת המוכים לתמיכה בג'נין שהתקיימה ברצועת עזה: "ביטחונה של תל אביב תלוי בביטחונה של ג'נין".