טלי פרידמן, אחות בבית החולים לבריאות הנפש לב השרון, מצאה את עצמה קורבן להתקפה של מטופלת במחלקה הסגורה לנשים במקום עבודתה. המטופלת הצליחה לתלוש חלק מהקרקפת של האחות ואת שיערותיה, וכן בעטה בה ונשכה אותה בגפיים. בריאיון ראשון מאז התקרית מספרת פרידמן ל-ynet כי היא נמצאת ב"טראומה של ממש".
פרידמן עדיין סובלת מכאבים וייקח לה עוד זמן להתאושש מהמקרה, לדבריה. "אני כרגע לא מוכנה לחזור לעבודה. אני עדיין מפחדת מאוד מאוד. אני מרגישה שבתוך בית החולים אין לנו ביטחון. אין שם גם אבטחה בתוך המחלקה", סיפרה לאולפן ynet.
2 צפייה בגלריה
טלי פרידמן
טלי פרידמן
"צעקתי לעזרה, לא היה אף אחד במרפאה". טלי פרידמן
היא שחזרה את אירוע התקיפה: "הייתי צריכה לתת טיפול תרופתי למטופלת וזו מטופלת שאנחנו יודעים שיש לה עבר של אלימות. שאלתי אותה אם היא מוכנה לקבל את הטיפול, אם היא מסכימה, ופתאום בצורה פתאומית, בלי שום כל הכנה, המטופלת פשוט החלה לתקוף אותי, היא משכה לי בשיער".
"אני ביקשתי ממנה שתפסיק, אמרתי לה שאני לא הולכת להחזיר לה ושאין לה סיבה לתקוף אותי אבל היא המשיכה, היא הורידה לי המון שיער מהראש, היא נשכה אותי, היא שרטה אותי, היא בעטה בי, היא תפסה אותי בחזה חזק. אני צעקתי לעזרה ובאותה שנייה לא היה אף אחד במרפאה בעקבות כל מיני עניינים נוספים שהיו במחלקה ולא היה אף אחד שהיה יכול ולעזור לי. ורק אחרי משהו כמו דקה, נראה לי, אני קצת איבדתי תחושת זמן, שאני צועקת לעזרה שמישהו באמת בא לעזור לי וככה זה הסתיים"
2 צפייה בגלריה
 "אין הקצאה למאבטח, אין מי שיגן עלינו". בית החולים לבריאות הנפש לב השרון
 "אין הקצאה למאבטח, אין מי שיגן עלינו". בית החולים לבריאות הנפש לב השרון
"אין הקצאה למאבטח, אין מי שיגן עלינו". בית החולים לבריאות הנפש לב השרון
(צילום: רענן בן צור)
היא ציינה: "במזל לא יצאתי מזה עם הרבה פציעות. זו תחושה שאין ביטחון. שאין מי שיגן עליי במחלקה". פרידמן סיפרה כי בעבר אירעו מקרי אלימות במחלקה, ובכל זאת בית החולים לא קיבל הקצאה למאבטח: "אנחנו מגיעים הביתה פצועים. זה ידוע שבבית חולים פסיכיאטרי קיימת אלימות, נכון. יש מצבים מסוימים של מטופלים שבהם הם תוקפניים יותר ואני לא חושבת שזאת המציאות שאנחנו חייבים לחוות. המציאות שאנחנו מגיעים לעבודה וחוטפים, גם אם זה אלימות מילולית וגם אלימות פיזית, זו לא מציאות שהיא תקינה".
כרגע פרידמן לא רואה את עצמה חוזרת למקום עבודתה, לפחות לא בקרוב, והיא לא שוללת כי אולי אף תעזוב את המקצוע. "אני עוד לא יודעת לענות, אני עוד לא במחשבה של לחזור, אני לא מצליחה לחשוב על זה כאילו", אמרה, "אני נורא רחוקה בהרגשה שלי כרגע מלחזור לעבודה".
מנהל בית החולים, ד"ר שמואל הירשמן, מסר לאחר התקיפה כי "העובדת הותקפה במפתיע ובאלימות קשה וחסרת מעצורים, בשעה שביצעה את עבודתה במתן טיפול רפואי ברגישות ובמסירות. בבית החולים מלווים את האחות מרגע הפגיעה וכן הוגשה תלונה במשטרה בעקבות האירוע".
זהו המקרה השני של תקיפת איש צוות רפואי בבית החולים בשנה וחצי האחרונות. באוגוסט אשתקד אחד העובדים הותקף בידי מטופל ונחבל קשות. "חילקתי טיפול תרופתי למטופלים, ואחד מהם התרגז והתחיל להשתולל", סיפר אז העובד. "הוא הרים את עגלת התרופות וזרק אותה עלי, ולאחר מכן נכנס לתוך המרפאה והמשיך להשתולל, להרוס חפצים ולפגוע באנשים".