2 צפייה בגלריה
ניידס
ניידס
ניידס בשימוע בסנאט בחודש יוני
(צילום: AP)
הסנאט בוושינגטון אישר הלילה (בין רביעי לחמישי) ברוב קולות את מינויו של טום ניידס לשגריר ארצות הברית בישראל. זאת כחמישה חודשים אחרי שהנשיא ג'ו ביידן הכריז על המינוי, וכעשרה חודשים אחרי חילופי השלטון בארה"ב.
מינויו של ניידס הוא אחד מקומץ מינויים לשגרירים שאושרו עד כה, נוכח הקשיים שמעמידים הרפובליקנים בסנאט אשר מאיטים את המינויים. כך ציינו בסוכנות הידיעות רויטרס.
זמן קצר אחרי ההצבעה בירך את שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן וכתב בטוויטר: "השגריר ניידס, אני מאחל לך הצלחה רבה בתפקידך, וכהונה פורייה בשגרירות ארה"ב בבירת ישראל הנצחית ירושלים. אני בטוח שאתה תמשיך לחזק את הקשר המיוחד בין ישראל לארצות הברית".
מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר אמר כי "לניידס אכפת מאוד מאוד מחיזוק יחסי ארה"ב-ישראל, לכן זה יום טוב ליחסים הללו. אני שמח שהרפובליקנים הסירו את העיכוב על מינויו. אני מכיר אותו שנים רבות. הוא האיש המתאים".
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בועידת האקלים בסקוטלנד
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בועידת האקלים בסקוטלנד
הרפובליקנים מערימים קשיים. ביידן
(צילום:AP)
ניידס, בנקאי יהודי בן 60, שימש עד כה כסגן יו"ר בנק ההשקעות האמריקני "מורגן סטנלי". שימש בעברו כסגן מזכיר המדינה בתקופת ממשלו של הנשיא ברק אובמה. בתקופת ממשל ביל קלינטון שימש ניידס כראש מטה שר הסחר. אשתו היא בכירה ב-CNN.
ניידס נחשב למקורב מאוד למזכיר המדינה אנתוני בלינקן. שגרירות ארה"ב בישראל אינה מאוישת בשגריר מאז חודש ינואר, לאחר שהשגריר הקודם דיוויד פרידמן סיים את תפקידו. בחודשים האחרונים משמש מייקל ראטני כממונה זמני על השגרירות.