שוב אלימות משטרתית בירושלים: אדם שהעיר אתמול בצהריים (יום רביעי) לבלש ששפשף במהלך נהיגה רכב אזרחי הותקף באגרופים, ומיד לאחר מכן נעצר באלימות. המקרה התרחש כשהבלש היה בדרכו להפגנת החרדים הקיצוניים נגד חנות סלולר בשכונת גאולה בירושלים, ובזמן שהרחוב היה הומה ומלא במכוניות.
ככל הנראה, אחרי שהשוטר פגע ברכב, אותו אדם שהעיר לו אמר לו כי אינו יכול להמשיך לנסוע מבלי להשאיר פרטים. אחד הבלשים שישבו ברכב התעצבן על ההערות, והחליט לרדת ולעצור את אותו אדם ללא כל סיבה נראית לעין. עימות התפתח במקום, ובהמשך המעצר האלים תועד אחד הבלשים נותן לאזרח אגרוף בפניו.
עובר האורח שהותקף נשאר במעצר כל הלילה, ואף הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים בעילה של השתתפות בהפרת סדר ותקיפת שוטר. היום הוא הגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים, ובמח"ש פתחו בבדיקת המקרה.
זו לא הפעם הראשונה שמתועדת אלימות משטרתית בירושלים - בין היתר כלפי מפגינים חרדים, ערבים וגם כלפי פעילי מחאה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ופעילי מחאת אהוביה סנדק. רק אתמול באותה הפגנה של חרדים קיצוניים נגד חנות הסלולר, תועדה מכת"זית המשטרה מעיפה מפגין למדרכה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהפגנת החרדיים הקיצוניים נגד חנות טלפונים בשכונת גאולה בירושלים
תיעוד מהפגנת החרדיים הקיצוניים נגד חנות טלפונים בשכונת גאולה בירושלים
המפגין שנפגע מהמכת"זית
(צילום: ידידיה אפשטיין)
במשטרה מסרו בתגובה כי "אמש התקיימה הפרת סדר אלימה בירושלים נגד מוכרי חנויות הסלולר בהמשך לאלימות ולאיומים פסולים המופנים כלפיהם במהלך התקופה האחרונה בניגוד לחוק. עשרות פורעי חוק וסדר הפרו את הסדר הציבורי תוך גרימת נזק לחנות סלולר במקום וחסימת ציר התנועה.
"במהלך האירוע, הוזעקו שוטרים סמויים אל המקום על מנת לסייע בידי הכוחות שפעלו. במהלך נסיעתם ומטרים ספורים לפני זירת הפרת הסדר, פגע רכב המשטרה ברכב אחר ומספר אזרחים, בהם החשוד, הפנו את תשומת לב השוטרים לכך. לאחר שיושבי הרכב הסמוי הזדהו כאנשי משטרה, נותר החשוד שהחל מגדף את אחד הבלשים וכשביקש לעכבו בשל כך, החל החשוד לתקוף את השוטר באלימות. החשוד שנעצר בגין כך, הועבר לחקירה ובכוונת המשטרה למצות עמו את הדין בשל התנהגותו האלימה. למותר לציין, כי הוחלפו פרטים בין הנהגים במקום כפי שנדרש. במהלך הפרות הסדר נעצרו שמונה חשודים בגין גרימת נזק והפרת הסדר הציבורי. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם והתפרעות אלימה בניגוד לחוק".