ברקע גל הפריצות לאתרי האינטרנט של מוסדות ושירותי ממשלה ישראליים, האקרים מוסלמים פרצו היום (רביעי) לחשבון הפייסבוק האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והעלו אליו סרטון שבו נראה מסגד ונשמע קולו של מואזין בקטעי תפילה בערבית, יחד עם כתוביות בשפה הבנגלית.
הסרטון הועלה לעמוד הפייסבוק של נתניהו באמצעות פיצ'ר "קרוס פוסט", שבו העמוד מבצע שיתוף פעולה עם עמוד פייסבוק נוסף. כך, ההאקרים לא השתלטו בשום שלב על העמוד של ראש הממשלה, ומנהלי העמוד לא איבדו את גישתם לחשבון עצמו באף נקודה. ההאקרים גם לא ביצעו שינויים נוספים בעמוד.
1 צפייה בגלריה
ציוץ על הפריצה לפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו
ציוץ על הפריצה לפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו
חשבון נתניהו - האחרון בשורה של אתרים ישראליים שנפרצו בשבועות האחרונים
(צילום: רויטרס, מתוך טוויטר)
הפריצה נמצאת בבדיקה של שב"כ וחברת פייסבוק. גורמים שמעורים בנושא אמרו כי הסרטון הוסר כעבור כמה דקות, ובשום שלב לא עורר דאגה, שכן ההאקרים לא הצליחו לשבש את העמוד והמנהלים לא איבדו את הגישה אליו.
כאמור, בשבועות האחרונים התנהל נגד ישראל קמפיין סייבר, שבמסגרתו הצליחו האקרים להפיל אתרים ישראליים רבים, בהם אתרים של בנקים, אוניברסיטאות, חברות שונות ושירותי ממשלה. רוב התקיפות הסתיימו עם השבתה קצרה, בעוד שבמקרים מסוימים נאלצו מנהלי האתרים לחסום את הגלישה מחו''ל למשך התקיפה. עם זאת, כמה מוסדות ואתרים נתקלו בקשיים משמעותיים לחזור לפעולה.
אתמול קבוצת ההאקרים "אנונימוס סודן" תקפה כ-15 אתרים ישראליים, חלקם של בנקים וחברות תקשורת. במסגרת המתקפה נפלו האתרים של חברות הסלולר סלקום ופרטנר. ככל הנראה דובר במתקפות מניעת שירות (DDoS), שגורמות לשרתים לקרוס אך לא מאפשרות גניבת מידע.