3 צפייה בגלריה
ליאור בן יוסף
ליאור בן יוסף
ליאור בן יוסף
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן צפוי להיפגש עם שגרירת טייוואן באו"ם ולבקש את התערבותה בפרשת כליאתו של ליאור בן יוסף, אזרח ישראלי שעצור בטייוואן כבר שלושה חודשים. זאת לבקשת עורך דינו של בן יוסף, עו"ד ניר יסלוביץ.
בן יוסף, בן ה-31, נעצר באוקטובר האחרון במדינת האי בעקבות טענות לאירוע אלים בו היה מעורב, שבמהלכו נדקר ונפצע. מאז, נאבקים בני משפחתו לשחרורו בסיוע השגרירות הישראלית במקום. בתחילת החודש הובא בן יוסף בפני בית משפט בטייפה, אך זה סירב לשחררו למעצר בית וקבע דיון נוסף לעוד חודש. הוא חשוד בשני סעיפים של תקיפה ושוד.
גורמים בלשכת השגריר ארדן מסרו כי "אנחנו במגעים עם המשפחה ומחכים לקבל מהם חומרים כדי לנסות לסייע גם באמצעות המשלחת הטייוואנית".
3 צפייה בגלריה
גלעד ארדן
גלעד ארדן
צפוי להפגש עם נציגת טייוואן באו"ם. השגריר גלעד ארדן
(צילום: EPA)
פרקליטו של בן יוסף, עו"ד ניר יסלוביץ, פנה במכתב לארדן ובו ביקש את סיועו. במכתב כתב יסלוביץ כי בן יוסף מתגורר בשנתיים האחרונות בטיאוואן והוא הבעלים של עסק לממכר מוצרי קוסמטיקה. ליאור רכב על האופנוע שלו לעבודה וברמזור עבר קלות על הפס הלבן. נהג טייוואני העיר לו שזה לא מקובל במדינה אך ליאור התעלם ונסע מהמקום.
הפרקליט הוסיף כי הנהג עקב אחרי בן יוסף עם רכבו וניסה לדרוס אותו ובשלב מסוים חסם את האופנוע שלו. ליאור פנה למקומי ושאל אותי: "אתה רוצה להרוג אותי?" בין השניים התפתח ויכוח, במהלכו טוען ליאור שהנהג הוציא חפץ חד ודקר אותו ביד. "ללקוח שלי לא הייתה ברירה ומתוך רצון להגן על עצמו הוא חבט באגרופו בנהג בתגובה. בשלב הזה הפך ממותקף לתוקף. הנהג התוקף לקח את החוק לידיים מבלי לערב את המשטרה. ליאור פנה מיוזמתו למשטרה ומסר את גרסתו. לאחר מכן נעצר. במהלך המעצר החתימו אותו על מסמכים בסינית בלי שהוא יודע על מה חתם. המעצר לא היה חוקי ולא הוצא נגדו צו מעצר כמקובל", אמר עו"ד יסלוביץ.
3 צפייה בגלריה
ליאור בן יוסף
ליאור בן יוסף
כלוא בטיוואן כבר שלושה חודשים. ליאור בן יוסף
לדברי העו"ד, נגד ליאור הוגש כתב אישום באשמת שוד למרות שלא לקח שום דבר מהמתלונן ועבירת תקיפה למרות העובדה שהוא עצמו הותקף ופעל מהגנה עצמית.
עוד הוסיף יסלוביץ שחלה הידרדרות במצבו של ליאור בן יוסף, והוא מסתובב בכלא על כיסא גלגלים. לדבריו, "הוא איבד הרבה ממשקלו, והוא חלש וחולה. הוא סובל מתסמונת דום נשימה בשינה ולא מקבל טיפול ראוי. הוא הפסיק לקחת תרופות ואף פונה לבית חולים. ליאור מוחזק בתנאים קשים, ללא זכויות. הוא מושפל ומופלה לרעה. הוא מושפל ומוכה. הוא במצב בריאותי ונפשי קשה ונמנע ממנו טיפול רפואי. אנו חוששים לחייו. אנו מבקשים מכך לסייע לנו כדי שישחררו אותו ממתקן הכליאה".