תחקיר "ידיעות אחרונות" שפורסם בסוף השבוע על "מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה" עורר סערה. בעקבות הפרסום קראו במטרה ההסברה לנגיף הקורונה להורים "לצרוך מידע לגבי החיסונים אך ורק מגופים רפואיים אמינים".
בתגובת משרד הבריאות נכתב: "לאור תחקיר שפורסם במהלך סוף השבוע ובו ממצאים מטרידים לגבי קבוצות הזורעות דיסאינפורמציה, מעודדות תיאוריות קונספירציה, משתמשות בשיח פוגעני ואלים כלפי משרתי ציבור ומציגות נתונים שאינם תואמים את הידע המחקרי הנצבר בארץ ובעולם, משרד הבריאות קורא להורים לצרוך מידע לגבי החיסונים אך ורק מגופים רפואיים אמינים ולא משמועות המסתובבות ברשתות. כמו כן אנו ממליצים לפנות בשאלות לרופאי הילדים או רופאי המשפחה".
2 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים
ילדים מתחסנים
אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)
ל"ידיעות אחרונות" נודע גם כי ד"ר אמיר שחר, אחד מחברי המועצה ומנהל המיון בבית החולים לניאדו בנתניה, הופיע בחודש מאי האחרון בכנס שאורגן על ידי "חיסונים בחינה מושכלת", תחת הכותרת "נלחמים על הילדים". לאחר שהבהיר בכנס כי הוא אינו מתנגד קורונה ואינו מתנגד חיסונים, אמר שחר למשתתפים: "קורונה איננה מחלה שמסוכנת לילדים. אפילו באיגוד רופאי הילדים אומרים שמעט ילדים חולים בקורונה (באופן) קשה וכמעט אינם נפטרים מקורונה". בהמשך אמר: "לילדים עצמם החיסון אינו נחוץ". שחר הכחיש כי השתתף בכנס אך הדגיש כי הוא מתנגד לחיסון הילדים.
ד"ר מאיר פרייס, בן זוגה של ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, גילה בעקבות התחקיר כי ביקש מחברי המועצה למתן את השיח נגד אשתו – אולם זכה להתעלמות. המועצה היא גוף שמורכב מרופאים ואקדמאים בכירים ואשר מתנגד למדיניות משרד הבריאות במהלך משבר הקורונה.
בתחקיר נחשף כי פעילים במועצת החירום הציבורית, שבתחילת מגפת הקורונה הציעו חלופות לסגר, מפקפקים בבטיחות החיסונים, תוקפים רופאים בכירים ועורכים השוואת לנאצים. ד"ר פרייס אמר שפנה למועצה הציבורית בכמה הזדמנויות. "אני רוצה לספר סיפור קצר", כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר פרסום התחקיר, "לאחר ההפגנה עם השלטים המאשימים את שרון ברצח ילדים, פניתי דרך גורם מכובד ביותר לחברי 'מח"צ' המגיעים מעולם הרפואה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
יש להדגיש שלא מדובר בהפגנה של המועצה, אך כגוף מוביל המתנגד למדיניות המשרד בחר פרייס לפנות אליה, על מנת להרגיע את המתקפות נגד בת זוגו. "ביקשתי בתחינה ממש למתן את השיח", הוסיף, "להרגיע את הרוחות ולהפסיק להשתמש במונחי שואה. הבקשה הועברה. התוצאה – אף תגובה למעט תגובה מזלזלת של אלון בר".
בר הופיע בתחקיר שכן הוא אחד משני מורשי החתימה בעמותה שעליה נשענת המועצה. פרייס טוען כי גם פנייה נוספת למועצה נענתה בהתעלמות. "שום דבר לא השתנה ועדיין החבורה הזו, שנעזרת בפוליטיקאים פופוליסטים ואנשי תקשורת צבועים, ממשיכה להפיץ את השנאה והדה-לגיטימציה".

ד"ר אלרעי פרייס מאובטחת בשבועות האחרונים בשל איומים שקיבלה מצד מתנגדי חיסונים. פרייס טען כי הפנייה למועצה נעשתה לפני מספר חודשים. בתכתובות פנימיות של אחת הקבוצות שעמדה במרכז התחקיר נמצאו גם התייחסויות לפרייס. באחת מהן כתב מבין המשתתפים: "מתי כבר פרייסלס המפלצת תתפטר?".
בר בחר שלא להגיב לטענות. מהמועצה נמסר בתגובה: "מועצת החירום אינה מפגינה ואינה מארגנת הפגנות. הניסיון של משפחת פרייס להפנות אצבע מאשימה גובל בהסתה ודיבה. מר פרייס מרבה להתלונן ברשתות על כך שמאשימים את רעייתו בשקרים, בזמן שהוא נוקט בדיוק באותן שיטות נבזיות כלפי מח"צ. לא ניגרר לרמה נמוכה זו. נמשיך להציג את האלטרנטיבה שתוביל את ישראל למסלול השפיות".
רגע לפני פתיחת מבצע חיסוני הקורונה לילדים, התחקיר חשף שיח פנימי והלך הרוח של מי שיש ביניהם הרוצים שהמבצע ייכשל. קבוצות שהחלו בהתנגדות לסגר הפכו בהמשך להתנגדות לחיסונים ככלל וכעת גם לחיסוני ילדים. בתגובה לפרסום אמרו במועצה כי "מדובר במסע איומים והשתקה כלפי כל מי שמעז להציע גישה שונה", וכי "אין מקום להמליץ על חיסון גורף של כלל הילדים".