2 צפייה בגלריה
הזירה ברעננה
הזירה ברעננה
הזירה ברעננה
(צילום: נדב אבס)
הלוחם שירה הבוקר (יום ב') למוות באזרח שניסה לתקוף עוברי אורח סמוך לתחנת אוטובוס בצומת רעננה, ושזוהה בטעות כמחבל, שוחרר אחר הצהריים אחרי שנחקר על ידי צוות חקירה מיוחד שבו שולבו חוקרים ממצ"ח וממשטרת ישראל.
החייל שוחרר לאחר שהחוקרים נתנו אמון בגרסתו, שלפיה הוא חש בסכנת חיים והיה משוכנע שמדובר במחבל עם סכין – כפי שגם התריעו בפניו אזרחים במסוף האוטובוסים. אל"מ במיל' אבי עמירם וסרן יוסי אלבז, שמייצגים את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו: "החייל פעל כנדרש וכמתבקש בנסיבות המיוחדות של הסיטואציה אליה נקלע. החייל שולח תנחומיו למשפחת המנוח".


בתקרית הבוקר הגיע לצומת רעננה אותו אדם, תושב פרדס חנה, כשהוא לבוש בגלביה שחורה וכיפה גדולה לבנה כפי שעוטים מוסלמים. מחקירת המשטרה עלה כי לפני הירי של החייל הוא ניסה לדקור שני אנשים, בהם נערה שנבהלה וברחה.
נהג אוטובוס שהבחין שהיא במצוקה פתח את הדלת ונתן לה לעלות, ואז המנוח תקף אדם נוסף, אזרח רץ אל החייל וצעק "פיגוע" – והחייל רץ למקום, הבחין בחשוד, ירה בו והרג אותו. אזרחים אחרים צעקו לחייל "תוריד אותו". האדם שהותקף נפצע מנתז של הירי, ומצבו קל-בינוני.
2 צפייה בגלריה
דלת הבית
דלת הבית
דלת הבית של המנוח
לפי עדויות מהזירה, האיש היה חמוש בסכין ותקף ללא סיבה נראית לעין. בצהריים התברר כי לפני כמה שנים הוא הואשם באיומים ובתקיפה סתם – אך בסופו של דבר נמצא לא כשיר לעמוד לדין לפי המלצת הפסיכיאטר המחוזי, ונשלח לאשפוז. בהחלטת בית המשפט אז נכתב כי "קיימת מסוכנות, ומצבו מצריך אשפוז. תקופת האשפוז המרבית לפי סעיף 192 לחוק העונשין היא שלוש שנים".
עו"ד אבי עמירםעו"ד אבי עמירם, שמייצג את החייל
שכנה מהבניין שבו התגורר בפרדס חנה סיפרה כי "הוא היה גר כאן עם בת זוגו שעזבה אותו לפני כמה זמן. הוא חזר בתשובה בזמן האחרון, ולבש כיפה וציציות. לאחרונה ראיתי שמגיע אליו אדם דתי. הוא היה משדר אמפתיה, אבל משהו לא תקין".
שכנה אחרת סיפרה כי "הוא גר בשכירות, בהתחלה עם בחורה אבל היא עזבה. בחור נחמד, לא נראה מזיק. מדי פעם יצא לי לראות אותו בכניסה או בחניה. הבוקר הרכב שלו לא היה בחניה". בינתיים, על דלת דירה שבה היה גר המנוח נותר פתק של אישה שביקשה שייצור עמה קשר.