הוועדה לבחירת שופטים התכנסה היום (חמישי) לישיבה בלשכתו של שר המשפטים יריב לוין בירושלים. בהודעה מטעם שר המשפטים ומ"מ נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן נמסר כי הוחלט פה אחד על כמה מינויים. במהלך הישיבה דחפו נציגי הימין, השרה אורית סטרוק וח"כ יצחק קרויזר, להעלות את הדרישה להכניס לסדר היום ולדון בעניינו של שופט העליון חאלד כבוב, בעקבות מה שהגדירו "הצטברות אירועים החורגים מכללי האתיקה שבהם היה מעורב השופט".
2 צפייה בגלריה
אורית סטרוק, השופט כבוב,  ח"כ קרויזר
אורית סטרוק, השופט כבוב,  ח"כ קרויזר
סטרוק, כבוב וקרויזר
(צילום: אלכס קולומויסקי, הרשות השופטת)
השופטים חברי הוועדה התנגדו להעלאת הנושא, וטענו כי העניין בבדיקה של נציב תלונות הציבור על השופטים - ולכן יש להמתין למסקנות הבדיקה. סטרוק וקרויזר ביקשו לדעת מה סך הזמן הדרוש לבדיקה והודיעו כי אם לא תתקבל חוות דעתו של הנציב כבר במהלך החודש הבא - ידרשו להעלות את נושא הדחתו לסדר יומה של הוועדה ואף לקבל תשבות לגבי הליך הבירור והבדיקה של נושאים מעין אלו. כך פורסם לראשונה ב-ynet.
בהחלטת הוועדה לבחירת שופטים נקבע כי לבתי משפט השלום במחוז צפון ימונו הרשם הבכיר מוהנד חלאילה, עו"ד מייסון זחאלקה אבו פנה, עו"ד הדר מסורי ועו"ד עינת בלוקא. לבתי משפט השלום במחוז חיפה ימונו הרשמת הבכירה אילנה הדר, הרשמת הבכירה עביר גבריס, הרשם הבכיר אורן כרמלי, עו"ד עופר שובל, עו"ד יעקב טורס, עו"ד בוריס שרמן, עו"ד ערן זלר, עו"ד יהויכים (יוכי) ספיר, עו"ד ראניה חדאד-סרוג'י ועו"ד ענבל הוכמן אמויאל.
מנגד, לא התקיימה הצבעה על בחירת שופטים לבית משפט המחוזי בירושלים לאור מחאות נציגי הקואליציה בוועדה על קידומה של אחת המועמדות, שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה סקפה-שפירא, בטענה שהקלה בפסיקותיה בעבירות הסתה לטרור. לוין הודיע שהוא רוצה להצביע על המועמדים בירושלים בקונצנזוס רחב, ומשזה לא הושג - לא התקיימה הצבעה כאמור.
2 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
ארגוני ימין קראו להדיח את כבוב, או ששר המשפטים יגיש נגדו קובלנה משמעתית. יריב לוין
(צילום: שלו שלום)

"הנציב העיר, ולא מצא את התלונה מוצדקת"

התלונה נגד השופט כבוב הועלתה על ידי ארגוני הימין "התנועה למשילות" ו"לביא". בארגון "לביא" קראו באמצעות עו"ד יצחק בם להדיח את השופט, וביקשו מהוועדה לדון בסיום כהונתו או ששר המשפטים יגיש נגדו קובלנה משמעתית. בטענת הארגון נכתב כי "בכאן רשת ב' דווח כי בתו של השופט השתמשה בצילום שלו לקידום משרדה. בכך פעלה בתו, שהיא עורכת דין פרטית, בניגוד לכללי האתיקה ולדין. נגד השופט כבוב הוגשה תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים, אך זה העיר לשופט ולא מצא את התלונה מוצדקת".
עוד טענו בארגון כי "החלטתו של הנציב אינה אלא טיוח גס של תלונה מוצדקת", וכי "אפילו אם תתקבל הטענה כי השופט כבוב לא היה מודע לשלל הפרסומים ברשתות החברתיות ובמקומון המתפרסם ביפו, הרי שלאחר שהנציב עצמו קבע כי קידום המשרד באמצעות שימוש בתפקידו של אביה כשופט הוא 'דבר האסור בתכלית האיסור', היה עליו לנזוף בשופט". בנוסף, בתלונה נכתב כי "השופט כבוב היה מודע לכך שבתו תלתה במקום פומבי במשרדה דיוקן שלו יושב על כס השיפוט. מדובר בשימוש בוטה בתפקידו של השופט כבוב לצורך קידום המשרד. דחיית התלונה מעוררת שאלות קשות לא רק ביחס לתפקודו של השופט, אלא גם ביחס לתפקודו של הנציב".
בתגובה לטענות אמר אמש ח"כ קרויזר כי "אנחנו עדים לשרשרת כשלים בהתנהלותו וביושרו של שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב. רצף הסתירות המטריד בהתנהלות ודיווחי הכזב של השופט כבוב מחייב אותנו לעמוד על המשמר ולהשתמש בתהליכי הפיקוח ואכיפת החוק שעומדים לרשותנו, על מנת ששופטים שנתפסו בקלקלתם לא ימשיכו לשבת על כס השיפוט עוד דקה אחת".
בישיבתה הבאה, שתתקיים ביום 5.3.2024, תדון הוועדה בין השאר במינויים לבתי המשפט במחוזות צפון, חיפה וירושלים.