ירי בשגרירות באיראן של המדינה המוסלמית שתפתח בחודש הבא שגרירות בישראל: אדם חמוש בקלצ'ניקוב פרץ היום (שישי) לשגרירות אזרבייג'ן בטהרן, ופתח באש על המאבטחים. ראש מערך האבטחה, אזרח אזרי, נהרג מהירי, ושני מאבטחים בשגרירות נפצעו. נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, כינה זאת "פיגוע טרור". בסרטונים מהמקום נראה רגע הפריצה לשגרירות בטהרן, עם הנשק.
לפי הטלוויזיה האיראנית, מפקד משטרת טהרן חוסיין רחימי אמר כי "מחקירה ראשונית עולה שהמניע של התוקף היה בעיות אישיות ומשפחתיות". רחימי טען כי החשוד נכנס למקום תחילה עם שני ילדיו הקטנים, אבל בסרטונים נראה כי הוא פרץ למקום לבדו. באחד מהם נראה שוטר לא עושה דבר כדי לעצור את המתקפה, ובעקבות זאת דווח באיראן כי רחימי הודח מתפקידו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהירי לעבר שגרירות אזרבייג'ן באיראן
תיעוד מהירי לעבר שגרירות אזרבייג'ן באיראן
עם הנשק, בתוך השגרירות
(מתוך הרשתות)
3 צפייה בגלריה
שגרירות אזרבייג'ן באיראן
שגרירות אזרבייג'ן באיראן
שגרירות אזרבייג'ן באיראן
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ירי לעבר שגרירות אזרבייג'ן ב איראן טהרן הרוג פצועים
ירי לעבר שגרירות אזרבייג'ן ב איראן טהרן הרוג פצועים
דלתות השגרירות נעולות, אחרי הירי
(צילום: AP)
בסרטון מהמקום נראתה נקודת משטרה ריקה ליד השגרירות, כשברכב סמוך נמצא אדם פצוע. בתוך השגרירות, בסמוך לגלאי מתכות, נראו פרמדיקים עומדים ליד גופת גבר, כשדם רב על הרצפה.
משרד החוץ של אזרבייג'ן הודיע כי יפנה את הנציגות בטהרן, והאשים את איראן בכך שאינה מתייחסת ברצינות לאיומים על השגרירות. האזרים אמרו כי התוקף ירה בעמדת שמירה, לפני שנעצר על ידי השומרים הפצועים. במשרד החוץ באזרבייג'ן אמרו כי הקמפיין האנטי-אזרי באיראן עודד למעשה מתקפות נגד הנציגות הדיפלומטית.

אזרבייג'ן היא שכנתה מצפון של איראן, ובטהרן לא אוהבים את היחסים הצמודים בין ירושלים לבאקו. בחודש הבא צפויה אזרבייג'ן להיות המדינה המוסלמית שיעית הראשונה שתפתח שגרירות בישראל. בסוף השבוע שעבר שוחח שר החוץ אלי כהן עם שר החוץ של אזרבייג'ן, הודה לו על החלטת באקו לפתוח שגרירות בישראל והזמין את השר האזרי לארץ.
ב-14 בנובמבר פרסם השב"כ האזרי הודעה על חשיפת תא ריגול איראני שפעל במדינה, אסף מידע על פעילויות של שגרירויות שונות באזרבייג'ן, ועקב אחרי יחידות ומפקדים בצבא. אז לא נמסר באילו מדינות מדובר, אבל גורמים אזרים אמרו ל-ynet בשבוע שעבר שאחת השגרירויות שהייתה יעד של אותו תא היא שגרירות ישראל. אחד הפעילים, אזרח אזרי, גויס על ידי משמרות המהפכה בעת שלמד לימודי דת באיראן.
רומן גורביץ, שגריר כבוד של הסוכנות היהודית באזרבייג'ן, אמר כי "זו מתקפת טרור נגד כל החוקים הבינלאומיים. מתקפה פושעת נגד מדינה חברה של מדינת ישראל. אני רוצה למסור תנחומים למשפחתו של הנרצח ולאחל החלמה מהירה לפצועים. קשה מאד לאיראן לראות לידם מדינה דמוקרטית, פתוחה, חילונית. קשה להם לראות את הידידות בין ישראל ואזרבייג'ן, את פתיחת השגרירות האזרית בתל אביב ואת העזרה הדדית בין המדינות שלנו".