האש בצפון לא עוצרת, וחיזבאללה שם לעצמו גם את צוותי ההצלה כמטרה: אתמול (רביעי), מעט לפני השעה 08:00 בבוקר, החרידו אזעקות את קריית שמונה והיישובים בסביבתה. כ-40 רקטות שוגרו בחמישה מטחים נפרדים. כעת מתבררת הסיבה לשיגורים הנפרדים: לפי בכירים בעיריית קריית שמונה, ארגון הטרור רצה לאפשר לכוחות ההצלה וצוותי החירום להגיע לזירות הנפילה - ואז חידש את הירי כדי לפגוע בהם. בצה"ל מכחישים.
3 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בקריית שמונה
זירת הנפילה בקריית שמונה
אחת מזירות הנפילה בקריית שמונה, אתמול
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
3 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בקריית שמונה
זירת הנפילה בקריית שמונה
זירת הנפילה בקריית שמונה
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
בקרב אנשי ההצלה לא היו נפגעים אתמול. לפי הגורמים בעירייה, בצה"ל הזהירו את אנשי קריית שמונה ומשמר העיר שלא לצאת ולרוץ לזירות הנפילה - אלא להתנהל בזהירות - בעקבות הטקטיקה הזו של חיזבאללה. מהמטחים אתמול נהרג זאהר בשארה (32), תושב עין קניא, אחרי פגיעה ישירה במפעל "אלון מוצרי נייר" שבו עבד. "הוא הנשמה של המפעל, הוא עושה הכול, עוזר לכולם, אוהב את כולם. זאת אבידה", אמרה אתמול בכאב חברתו לעבודה, דברת אוחנה. "אין לי כבר מילים. הלב כואב".
רקטות נוספות במטח גרמו לנזקים למבנים ולכלי רכב בעיר. כמה מהן פגעו בפרויקט דירות חדש לסטודנטים שלומדים במכללת תל-חי.

3 צפייה בגלריה
שיגורים שיגור מטח רקטה רקטות מדרום לבנון לישראל
שיגורים שיגור מטח רקטה רקטות מדרום לבנון לישראל
שיגורים מדרום לבנון. גם הבוקר לא רגוע
(צילום: EPA/ATEF SAFADI)
האש בצפון לא עצרה גם היום. אמש תקף צה"ל מחבלים בשני מוקדים בדרום לבנון: בא-נאקורה שבגזרה המערבית חוסלו שלושה מחבלים, שלפי הדיווחים שהו בבית קפה. שישה נוספים הותקפו במבנה צבאי של חיזבאללה בטיר חרפא, והותקפו על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר. לפי הדיווחים בלבנון, חלק מההרוגים בא-נאקורה הם אנשי אמל.
הבוקר, קרוב לשעה 08:00 הופעלה אזעקה בגורן ובגורנות הגליל, בעקבות שיגור של שתי רקטות מדרום לבנון. אחת נפלה בשטח פתוח ליד ראש הנקרה והשנייה התפוצצה ליד מושב גורן. רסיס אחד אותר במרחק גדול - כ-250 - ממקום הנפילה. לאחר מכן, קרוב ל-10:00, שוגר מטח רקטות גדול לעבר יישובי הגליל המערבי ובראשם שלומי. לפחות 11 רקטות יורטו - ולא דווח על נפילות או נזק.

אתמול, במסגרת ההכנות לתמרון אפשרי בדרום לבנון, קיים צה"ל בבסיס פיקוד הצפון השתלמות מפקדים שעסקה במוכנות לזירה צפונית. "אנחנו במלחמה", אמר בהשתלמות אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין לנוכחים, בהם מפקדי האוגדות, מפקדי החטיבות ומפקדי הגדודים בסדיר ובמילואים, שלוקחים חלק בקרבות ההגנה בגבול הצפון. "אנחנו עושים התקפות מאוד משמעותיות כנגד חיזבאללה. אנחנו נחושים לשנות את המצב הביטחוני בצפון, כדי שהתושבים יוכלו לחזור לצפון בביטחון ובתחושת ביטחון".