מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, שמואל אבואב, התייחס הבוקר (יום ג') בריאיון לאולפן ynet לפיטורי מנכ"ל משרדה של השרה יפעת שאשא ביטון, יגאל סלוביק, ומתח ביקורת על ניהול ההליך בפומבי. "כבר היו מצבים ששר ומנכ"ל נפרדו. אם שרת החינוך הגיעה למסקנה שהיא לא יכולה ליישר את ההדורים ולהתגבר על המחלוקות, קוראים לו, מסכמים לוחות זמנים. לא מפטרים את הצוות באישון לילה אלא עושים את זה במכובדות ובממלכתיות של מערכת החינוך", אמר.
2 צפייה בגלריה
שמואל אבואב בריאיון באולפן
שמואל אבואב בריאיון באולפן
שמואל אבואב. "חשש לאמון הציבור במבצע חיסון הילדים"
(צילום: קובי קואנקס)
אבואב הוסיף כי המהלך עלול לפגוע באמון הציבור במבצע חיסוני הילדים. "יש פה עניין של אם זה קרה כתוצאה מוויכוח על החיסונים בתקופה הכי רגישה. רק 10% מבני 11-5 התחסנו. המנכ"ל טוען שקבע עם כל הגורמים שזה יהיה במרחב בית הספר, השרה קבעה שהניידות יהיו בחוץ. זה משפיע על אמון הציבור. יש מיליון שקיבלו את החיסון הראשון והשני ולא הולכים לחיסון השלישי. זה אתגר גדול לממשלה".
אין למשרד החינוך מה לעשות חוץ מלעסוק בחיסונים? "אנחנו נמצאים בתקופה שמערכת החינוך צריכה לעבור שינוי מקצה לקצה. אם פעם ראינו בתי ספר שעוסקים רק בלמידה אנחנו נראה בעוד כמה שנים בתי ספר שבנויים משלוש זירות – הלמידה, הפנאי והחוגים ותנועות הנוער וארגוני הנוער. אי אפשר להשאיר רק סדר יום לימודי, צריך להרחיב את זה, שילד שבא לבית הספר גם ילמד וגם ילך לחוגים וגם יהיה פעיל חברתית. בית הספר צריך להיות קמפוס שמתכלל את כל הדברים האלו, ולדעתי זה החזון העתידי של מערכות החינוך - לא רק בארץ אלא גם בעולם".
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון יגאל סלוביק
יפעת שאשא ביטון יגאל סלוביק
המנכ"ל היוצא סלוביק והשרה שאשא ביטון. "יציבות - תפקיד השרה"
(צילום: מוטי קמחי)
כרגע, ממה שאתה רואה, משרד החינוך מנוהל היטב? "יש כרגע הרבה מהמורות והרבה מאוד קשיים. צריך להתבונן בהתבוננות מפוקחת. כל הקלקולים האלה לא מוסיפים ליציבות. בשנה וחצי שלושה מנכ"לים מתחלפים. זה לא פשוט ולכן צריך ליצור יציבות וצריך לשדר המשכיות ולא תזזיתיות. יציבות זה תפקיד של שרת החינוך ולכן חוכמת האיפוק וחוכמת המחשבה שמקדימה את הפיטורין צריכה להתלוות בסוף לאחריות שיש לה להוביל את זה בצורה מאוד מאוד ממלכתית ציבורית ואחראית".