3 צפייה בגלריה
שאשא ביטון וסלוביק
שאשא ביטון וסלוביק
שאשא ביטון וסלוביק
(צילום: קובי קואנקס, מוטי קמחי)
מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק פוטר היום (ראשון) מתפקידו על רקע חילוקי דעות עם השרה יפעת שאשא ביטון. במכתב הפיטורים שהגיע לידי ynet כתבה שאשא ביטון כי השניים שוחחו על כך כבר ב-8 בדצמבר. כמו כן, כתבה השרה, עד סוף דצמבר יממש סלוביק את ימי החופשה שנותרו לו - כך שבפועל יסיים תפקידו כבר מעתה.
במשרד החינוך יש מי שטוען שסלוביק לא פוטר, אלא התפטר בזמן שנשלח אליו המכתב. גם בסביבתו של סלוביק טוענים כי הוא זה שהודיע לשרה על כוונתו לעזוב את תפקידו, זאת בשל אי-הסכמות בנושא החיסונים בבתי הספר. מקורביה של שאשא ביטון, לעומת זאת, מכחישים כי זו הסיבה.
ל-ynet נודע כי בעוד שסלוביק היה בעד והוביל היערכות אקטיבית, שאשא ביטון אמנם אמרה שתפעל בהתאם להחלטת הממשלה, אך "התחושה הייתה שהיא בחרה להיות פאסיבית".
3 צפייה בגלריה
מכתב הפיטורין שקיבל יגאל סלוביק
מכתב הפיטורין שקיבל יגאל סלוביק
מכתב הפיטורים שקיבל יגאל סלוביק
לדברי גורמים במשרד החינוך, בין שאשא ביטון לסלוביק היו מחלוקות סביב נושאים שונים - והשרה גם הביעה חוסר שביעות רצון מתפקודו. בסך הכול כיהן סלוביק, תת-אלוף במילואים, כחמישה חודשים בתפקיד.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מיותר לציין כי משרד החינוך מחויב לכל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה. אנחנו מאחלים למר יגאל סלוביק בהצלחה בהמשך דרכו".
3 צפייה בגלריה
יגאל סלוביק מחדר המצב של משרד החינוך
יגאל סלוביק מחדר המצב של משרד החינוך
סלוביק
(צילום: מוטי קמחי)
בריאיון שהעניק לאולפן ynet בחודש אוגוסט, התייחס סלוביק למחלוקת על מבצע החיסונים בבתי הספר - שבזמנו אושר בקבינט חרף התנגדותה של שאשא ביטון. "חיסון הילדים בבתי הספר תלוי בראש ובראשונה בהסכמת ההורים", הבהיר. "אנחנו קוראים להורים, אנא, תנו הסכמתכם לחיסון הילדים".
"לכל אחד יש הזכות להביע דעתו ועמדתו", ציין סלוביק כשנשאל על התנגדותה של השרה. "שאשא ביטון הובילה בצורה מאוד אחראית ומקצועית את המתווה לפתיחת שנת הלימודים. עמדתה לגבי החיסונים נאמרה, ולאחר דיון - התקבלו החלטות".