צה"ל חילץ את גופתו של החטוף אליה טולדנו (28) מרצועת עזה והיא הועברה לישראל. כך התיר הבוקר (שישי) לפרסום דובר צה"ל. אחיו של אליה, דניאל, מסר: "החיוך של כולנו כבה היום לתמיד".
לדברי דניאל, "אחי הקטן אליה היה גבר שכולו שמחה, סמל לחברות אמת ולנתינה אין-סופית. לדמיין שלא אראה שוב את החיוך המתוק שלו, גורם לי לא לרצות לחייך לעולם בלעדיו. נלקח היום מכולנו כוכב אמיתי שבלעדיו השמיים לא שלמים".
3 צפייה בגלריה
אליה טולדנו נעדר
אליה טולדנו נעדר
אליה טולדנו ז"ל
טולדנו, שהחזיק גם באזרחות צרפתית, נחטף ב-7 באוקטובר מהמסיבה ברעים על ידי מחבלי חמאס. מאז ועד אתמול, בני משפחתו וחבריו לא ידעו מה עלה בגורלו ואם הוא נמצא בין החיים. צה"ל מסר כי הגופה חולצה בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.
לאחר הליך זיהוי שביצעו גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו אתמול למשפחת טולדנו נציגי צה"ל, המשטרה ומטה החטופים והנעדרים של משרד ראש הממשלה כי גופתו חולצה והוחזרה לישראל.
מדובר צה"ל נמסר: "אנו משתתפים בצער המשפחה. המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים כדי להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה".
נשיא צרפת עמנואל מקרון כתב דברי פרידה: "בן ארצנו אליה טולדנו נחטף ב-7 באוקטובר בידי חמאס. עצב עמוק הבוקר עם היוודע דבר מותו בעזה. אני משתתף בהלם ובאבל של משפחתו. הוא היה בן 28. צרפת ממשיכה לפעול ללא לאות לטובת שחרור כל החטופים".

שירה, שבילתה עם טולדנו במסיבה וניצלה, שיתפה הקלטה שלו וכתבה: "אליה שלי, אני לא מאמינה. כל כך קיוויתי לסוף אחר". מלבדה התלוותה לאליה במסיבה גם מייה שם, שנפצעה, נחטפה כמוהו לרצועת עזה ולבסוף שוחררה מהשבי.
שרת החוץ הצרפתית קתרין קולונה אמרה כי המדינה חשה "כאב עצום" על מותו של אליה, ומשתתפת בצער משפחתו. חברו של אליה טולדנו, דודי, ספד לו: "היה שלום, חבר. הילד עם החיוך הכי שמח, הגבר הכי סחבק בעולם. קיוויתי שאיכשהו הדברים יסתדרו אחרת אבל החרב הזאת כל כך חדה. אוהב אותך כל כך. לא נשכח ולא נסלח. השם ייקום דמך. הפעם האחרונה שנפגשנו הייתה בחתונה, וחגגנו... מי חשב שהפעם הבאה שניפגש תהיה בהלוויה". שירה, חברה נוספת, נפרדה: "כשאומרים שאלוהים לוקח רק את הטובים, קיוויתי שידלג עליך. איש איש, כמה טוב היית, לב יקר שלי. השם ייקום דמך".
3 צפייה בגלריה
רעים
רעים
זירת הטבח במסיבת הטבע. טולדנו נחטף יחד עם מייה שם
(צילום: Jack Guez / AFP)
יוניק, חברתו של טולדנו, כתבה: "אליה שלי, אני חוגגת בשביל הנשמה שלך כי אולי הגוף שלך לא פה אבל אתה תמיד איתי, וחוץ מזה שאראה אותך ממש בקרוב, בזה אני בטוחה. אז עוד קצת בלעדיך, אבל בינתיים אני חוגגת ביחד איתך מלמטה למעלה. אליה, אני אוהבת אותך. אני בטוחה ובעיקר מרגישה שעכשיו אתה ממש כאן איתי".
רינה, חברתו של טולדנו, כתבה: "כמה האמנתי בתוך תוכי שתחזור ושהכול יהיה בסדר. אני עדיין לא מאמינה, כנראה אלוהים באמת לוקח את הטובים ביותר כי אתה היית מלאך בדמות אדם. כל מקום היית מאיר עם השמחה והטוב שלך. כמה אהבת חינם הייתה בך. היה לך את החיוך הכי יפה בעולם, בן אדם שפוגשים אחת לדור. כמה פעמים היית שם בשבילי ואיתי, כמה היית מבין אותי רק ממבט אחד. מה שנשאר זה הזיכרונות והימים הטובים שהיו לי איתך, חרוטים בזיכרון ובלב לנצח. אני כותבת את זה והלב מסרב להאמין, זכיתי שהיית חלק בחיים שלי. לנצח נצחים תישאר בתוך הלב שלי, אני אוהבת אותך ומתגעגעת. אני יודעת שהנשמה שלך במקום טוב עכשיו ואתה המלאך הכי יפה ומיוחד בגן עדן, לנצח אזכור אותך, חבר שלי".
3 צפייה בגלריה
 רס״ם זיו דדו, עדן זכריה
 רס״ם זיו דדו, עדן זכריה
רס"ב זיו דדו ועדן זכריה
(צילום: דובר צה"ל)
ביום שלישי דובר צה"ל התיר לפרסום כי צה"ל חילץ מרצועת עזה את גופותיהם של החטופים עדן זכריה (27) מראשון לציון ורס"ב זיו דדו (36) מרחובות. בפעילות החילוץ באזור ג'באליה נפלו הלוחמים רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל לשעבר השר גדי איזנקוט, ורס"ר (במיל') איל מאיר ברקוביץ', ונפצעו לוחמים נוספים.
עדן נחטפה מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, שם הייתה עם בן זוגה אופק קמחי (23) שנרצח. רס"ב זיו נחטף ונפל בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 שבחטיבת גולני, ועד יום שלישי הוא הוכר כחלל חטוף בידי ארגון טרור. גופותיהם חולצו משטח רצועת עזה לישראל על ידי כוח צה"ל בפעילות של לוחמים מיחידה 504 באגף המודיעין וחטיבה 551.