צה"ל חילץ מרצועת עזה את גופותיהם של החטופים עדן זכריה (27) מראשון לציון ורס"ב זיו דדו (36) מרחובות. כך הותר הערב (שלישי) לפרסום. בפעילות באזור ג'באליה נפלו הלוחמים רס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט ורס"ר במיל' איל מאיר ברקוביץ', ונפצעו לוחמים נוספים.
4 צפייה בגלריה
 רס״ם זיו דדו, עדן זכריה
 רס״ם זיו דדו, עדן זכריה
רס"ב זיו דדו ועדן זכריה
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
צה״ל חילץ את גופותיהם של החטופים עדן זכריה ז״ל ורס״ב זיו דדו ז״ל
צה״ל חילץ את גופותיהם של החטופים עדן זכריה ז״ל ורס״ב זיו דדו ז״ל
תיעוד מהשבת גופותיהם של רס"ב דדו ועדן לישראל
(צילום: דובר צה"ל)
עדן נחטפה מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, שם הייתה עם בן זוגה אופק קמחי (23) שנרצח. אמה אורין מסרה הערב כי בתה אינה בין החיים. "עדן אהובה שלי, יהי זכרך ברוך", כתבה האם בפוסט בפייסבוק. רס"ב זיו נחטף ונפל בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 שבחטיבת גולני, ועד היום הוא הוכר כחלל חטוף בידי ארגון טרור.
לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו נציגי צה"ל והמשטרה למשפחות על כך שהגופות חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל. גופתיהם של זכריה ודדו חולצו משטח רצועת עזה לישראל על ידי כוח צה"ל בפעילות של לוחמים מיחידה 504 באגף המודיעין וחטיבה 551.
דובר צה"ל מסר כי "אנו משתתפים בצער המשפחות ונמשיך ללוותן. המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה".
4 צפייה בגלריה
גל מאיר איזנקוט, איל מאיר ברקוביץ'
גל מאיר איזנקוט, איל מאיר ברקוביץ'
הלוחמים שנפלו במבצע: גל מאיר איזנקוט ואיל מאיר ברקוביץ'
4 צפייה בגלריה
השיחה בין עדן זכריה לאמה לפני הטבח במסיבה ברעים
השיחה בין עדן זכריה לאמה לפני הטבח במסיבה ברעים
השיחה בין עדן לאמה לפני הטבח במסיבה ברעים

עיריית ראשון לציון מסרה: "ראשון לציון כואבת ובוכה את רציחתה של עדן זכריה. משפחתה מספרת שהיא הייתה ווינרית, תמיד זכתה במקום הראשון בכל תחרות שבה השתתפה. הייתה חכמה, יצירתית, משפחתית ואהבה מאוד לטייל בעולם. מאחורי עדן יש סיפור וחיים שלמים שנגדעו ברגע. ראשון לציון משתתפת בצער המשפחה היקרה ומתאבלת על מותה".
כמה ימים לאחר 7 באוקטובר, אמה של עדן סיפרה כי "כשהתחילו האזעקות, שאלנו בקבוצה המשפחתית אם כולם בסדר, ועדן הספיקה לענות שהיא ואופק בדרך חזור ליד אופקים. אחר כך היא דיברה בטלפון עם אבא והספיקה להגיד 'יורים אלינו, זה קרוב, תשמרו על הכלבים'. מאז לא הצלחנו לתפוס אותה, נסענו וחיפשנו בכל האזור שהם היו ולא מצאנו כלום, אפילו לא את הרכב". מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים שיתף כי "עדן הייתה מלאת שמחת חיים ואהבה לבלות במסיבות. היא תכננה להתחיל ללמוד שיווק דיגיטלי".
הלווייתו של רס"ב דדו נערכה ב-25 באוקטובר בבית העלמין הצבאי בחולון, לאחר שהוגדר נעדר במשך 17 ימים. סתיו, רעייתו, סיפרה ל-mynet לאחר מותו על אותה שבת. "היינו בבית ברחובות עם מיה הילדה שלנו כשב-6:30 היו אזעקות. התעוררתי - זיו היה כבר ער עם מיה - ונכנסנו לממ"ד". בשעה 7:35 הוקפץ זיו ז"ל על ידי המג"ד שלו למוצב בכיסופים. לדברי רעייתו, "ב-7:38 הוא יצא עם הרכב. זיו ממש מיהר, הוא היה עם עיניים בורקות כאלה של: 'הנה יש מבצע, בשביל זה אני משרת'. הוא היה מבסוט".