הממונה לנושא החטופים והנעדרים תא"ל (במיל') גל הירש נפגש עם סגן השליח הנשיאותי האמריקני לענייני בני ערובה סטיבן גילן, שהגיע במיוחד לישראל בשל המלחמה בדרום. לפי הערכות בישראל, בעזה ישנם כ-162 חטופים - רובם ישראלים, חלקם עם אזרחויות כפולות וכתשעה מהם עם אזרחות זרה אחת בלבד. לפי הערכות, מחציתם אינם בין החיים ונלקחו לעזה כגופות או שמתו בדרך או מפצעיהם.
2 צפייה בגלריה
הממונה לנושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש נפגש היום (ה') עם סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה, סטיבן גילן
הממונה לנושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש נפגש היום (ה') עם סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה, סטיבן גילן
הירש וגילן
(צילום: חיים צח / לע"מ)
2 צפייה בגלריה
אבינתן
אבינתן
אזרח ישראלי שנחטף לעזה
ממונה החטופים והנעדרים עדכן את סגן השליח הנשיאותי האמריקני לענייני בני ערובה בתמונת המצב העדכנית וסקר את מגוון הצעדים והמאמצים שבהם ישראל נוקטת. גילן ציין את מחוייבותה האיתנה של ארה"ב לביטחון ישראל ולהחזרת החטופים, אמר כי הוא עומד לרשותה של מדינת ישראל ויעשה כל מה שנדרש כדי לסייע לה.
לצד גילן הגיעו לישראל מספר מומחים אמריקנים ויועצים למשא ומתן ושחרור חטופים. מדובר בנושא שמעסיק מאוד את הממשל בארה"ב, שמתמודד עם מקרים רבים של חטיפת אזרחים אמריקנים במזרח התיכון. האמריקנים הצהירו אומנם שלא ישלחו לישראל כוחות קרקעיים, אך לא מן הנמנע שהם יפעלו באופן מבצעי לשחרור בני ערובה שהם אזרחי ארה"ב - מה שלא מחייב אישור של הקונגרס.
בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הצהיר שמספר ההרוגים בקרב האזרחים האמריקנים נמצא בעלייה, ונכון לעכשיו ידוע על 24 אזרחי ארה"ב שנרצחו על ידי חמאס.