כמעט יממה וחצי אחרי פרוץ מתקפת הפתע של חמאס על ישראל שהביאה לכמות גדולה במיוחד של חטופים שנלקחו לרצועת עזה ולנעדרים שמקום הימצאם עדיין אינו התברר, ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום (א') את תא"ל (מיל') גל הירש לממונה על נושא החטופים והנעדרים. כל משרדי הממשלה יהיו כפופים להנחיותיו של הירש בנושא זה.
הירש ינהל את משבר החטופים הגדול ביותר של ישראל ברצועת עזה אי פעם. למרות שהמספרים לא התבהרו לגמרי, נראה כי חמאס מחזיק לפחות כ-100 ישראלים ביניהם חיילים, אזרחים, ילדים וקשישים.
2 צפייה בגלריה
גל הירש
גל הירש
גל הירש. ינהל את משבר החטופים והנעדרים הקשה
(צילום: מוטי קמחי)
תפקיד מתאם השבויים והנעדרים לא אויש באופן קבוע מזה תקופה ארוכה. האחרון שכיהן בו היה ירון בלום, שתפקודו ספג ביקורת קשה בדו"ח מבקר המדינה. בלום עזב את תפקידו באוקטובר 2022 ולאחריו לא מונה מחליף קבוע, כשהמזכיר הצבאי, אלוף אבי גיל, שימש כממלא מקום זמני.
הירש (59) עשה קריירה צבאית ענפה והשתחרר בדרגת תת-אלוף. הוא צמח בחטיבת הצנחנים, פיקד על יחידת שלדג, חטיבת בנימין ובה"ד 1 ושימש כמפקד עוצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה. בדצמבר 2006, הוא החליט להתפטר מתפקידו, ערב פרסום ממצאי ועדת אלמוג שבדקה את האירועים שקדמו לחטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב בגבול הצפון. ב-2012 הוא מונה לסגן מפקד של מפקדת העומק שהקים הרמטכ"ל דאז בני גנץ.
2 צפייה בגלריה
אבינתן
אבינתן
אזרח ישראלי נלקח בידי מחבלי חמאס מאזור המסיבה ברעים
לאחר שחרורו מצה"ל הירש פנה לתחום הייעוץ האסטרטגי-ביטחוני. הוא אף נחשב כמועמד להתמנות למפכ"ל המשטרה, אך מועמדותו ספגה ביקורת מצד בכירי משטרה לשעבר והורים שכולים של חללי מלחמת לבנון השנייה. בנוסף, היועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה ויינשטיין הורה לשר לביטחון פנים לשעבר גלעד ארדן להמתין עם מינויו של הירש בגלל בדיקות שנעשות בעניינו. הירש אכן נחקר בחשד לביצוע של עבירות טוהר המידות במכרז לפינוי הנפלים בראשון לציון וקבלת שוחד בגיאורגיה. שני התיקים הללו נסגרו מחוסר אשמה וחוסר ראיות.
הירש ניסה אף להיכנס לפוליטיקה והקים את מפלגת "מגן", שרצה בבחירות ב-2019 אך הייתה רחוקה מאוד מלעבור את אחוז החסימה. במערכות בחירות מאוחרות יותר הוא הוצב במקומות סמליים ולא ריאליים ברשימת הליכוד.