55 ימים שמדינה שלמה מחכה לשובם של הילדים הג'ינג'ים - תמונות רבות של כפיר ואריאל ביבס פורסמו ברחבי העולם כמו גם על שערי עיתונים. הילדים כפיר (10 חודשים), אריאל (4) והאמא שירי (32) טרם חזרו לישראל וישנן לא מעט שמועות.
ארגון הטרור ממשיך להפעיל את הטרור הפסיכולוגי שלו ופרסם הערב (חמישי) תיעוד חדש בו נראה ירדן ביבס לאחר שהם בישרו לו לכאורה על "מותם של בני משפחתו". בחרנו ב-ynet לא לפרסם את דבריו של ירדן שנאמרו בסרטון, שברור שהוכתבו לו על ידי שוביו.
דובר צה"ל: "חמאס הציג תיעוד אכזרי של ירדן ביבס, הטענות שלהם אינן מאומתות"
(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב: "ארגון הטרור חמאס מציג תיעוד אכזרי וקשה של ירדן ביבס ליבינו איתו ועם משפחת ביבס כולה. נמשיך לפעול בכל דרך להשבת חטופינו מדובר במעשה של לוחמה פסיכולוגית שחמאס מפעיל. מטרתו להפעיל לחץ, להכאיב ולפגוע בחוסן שלנו. הטענות של חמאס על משפחת ביבס עדיין לא מאומתות".
תומר קשת, בן דודו של ירדן, דיבר הערב במשדר המיוחד של ynet Live: "אנחנו כבני משפחה, אין לנו ברירה אחרת אלא להיאחז באמונה שהם עדיין בחיים. כי אחרת , אין לנו אופציה אחרת. אנחנו יודעים שהיו מקרים קודמים שבהם הודעות התגלו כשגויות".
תומר קשת בריאיון לאולפן
(צילום: טל אזולאי)

הוא הוסיף: "אין לנו ברירה אלא להאמין שזה המצב ושהם עדיין שם בחיים, מחכים לנו, ואנחנו מחכים להם. אנחנו בעצם קוראים לכולם להמשיך להילחם עליהם".
- השמועות רצו ומהבוקר אין פה בן אדם שלא קיבל מאה הודעות על מה קורה עם המשפחה, הציבור נקשר מאוד למשפחה הזאת שהפכה לסוג של סמל ואני מניח שעובר עליכם יום סופר קשה.
"כן, התחושות אצלנו במשפחה הן מאוד קשות, אנחנו כמובן חוששים מזה. אי-אפשר להשאר אדישים לתינוק כזה כמו שראיתם את כפיר החמוד. אנחנו משתדלים פחות ללכת לכיוון הזה הפסימי ויותר ללכת לכיוון של כפיר, הוא חמוד, הוא קטן, אריאל הוא בתקווה שם איתו, בתקווה הם יחד שם עם שירי ועם אבא שלהם וזה הגישה שלנו בעצם, זה לאן שאנחנו מנסים ללכת בשעות האלה הקשות".
5 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
תמונת שירי והילדים בבוקרו של ה-7 באוקטובר
5 צפייה בגלריה
אריאל ביבס
אריאל ביבס
אריאל ביבס
5 צפייה בגלריה
כפיר ביבס
כפיר ביבס
כפיר ביבס
"כמות ההודעות שאני מקבל, כמות הפניות כשאני הולך בכיכר, בתל אביב, שאומרים לנו: אנחנו רוצים אותם בבית, הם הילדים הכי צעירים שנשארו שם. אנחנו צריכים שהם יהיו פה. כל יום שהם שם זה נראה לאנשים, אתה יודע, אוניברסלית, זה משהו עולמי, לא משנה איזה תינוק אתה תראה, מאיזה מקום בעולם, לא משנה איזה פעוט אתה תראה, איזה ילד קטן, יש משהו אצלנו, הורים. הילדים שלי בגילים מאוד דומים לאריאל ולכפיר החמודים. אתה רואה אותם, אתה אומר הם ילדים שם, הם עם אמא שלהם, הם ג'ינג'ים, הם בולטים לך בעיניים. כולם מרגישים איזשהו חיבור לזה".
דווקא בגלל זה, יש חשש שזה הפך להיות מניפולציה של חמאס?
"תמיד יש חשש אבל עד שאנחנו לא מקבלים את המידע שהוא מאומת מגורם רשמי, כמו שאמרתי, אין לנו ברירה. אנחנו חייבים להמשיך ולקרוא גם לממשלה אצלנו וגם בתקשורת עולמית. שימו לב, הילדים האלה יכול להיות שהם עדיין שם. אנחנו מאמינים שהם עדיין שם".
"קשה לי לדמיין, אבל מחלות, פציעות, נפשית, ילדים חייכנים, מתוקים. כפיר הוא אושר, הוא קרן שמש. אתה מחזיק אותו, מעביר אותו, ילד נוח, האם הוא יחזור להיות..."
אתם בטח שואלים את עצמכם למה הם לא יצאו בפעימות שכבר היו, כי כבר יצאו ילדים קטנים
"אנחנו משתדלים ואנחנו גם בקשר עם חלק מהמשפחות של החטופים האחרים. ואנחנו שמחים שאנשים חוזרים". "אני בטוח שאם נמשיך במאבק הזה, נמשיך במאמץ ולא נוותר, אנחנו נוכל גם להביא את כפיר ואת אריאל ואת שירי ואת ירדן, נוכל להביא גם אותם הביתה, אם לא נוותר, אם נמשיך ונדבוק במטרה שלנו, מס' אחת של מה שקורה עכשיו, של המדינה -להביא את החטופים הביתה".
"תודה לכם. אתם מלאכים שאתם כל הזמן ממשיכים להשאיר את החטופים וספציפית את כפיר ואריאל הקטנים והוריהם בסדר היום. תודה רבה לכם ותודה לעם ישראל שתומך ועוזר לנו בכל מקום".
כזכור, חמאס טען אמש כי שירי, כפיר ואריאל אינם בחיים. ארגון הטרור לא פרסם כל הוכחה לכך, וגם בישראל לא אותתו כי בידיהם אינדיקציה לכך. לאב ירדן הארגון לא התייחס כלל. דובר צה"ל הגיב על הטענות, ואמר כי "ארגון הטרור חמאס ממשיך לנהוג באופן אכזרי ולא אנושי". בעקבות הודעת חמאס ראש הממשלה נתניהו הבטיח לבני המשפחה כי העניין בבדיקה וכי הם יעודכנו בכל מידע בנושא. קודם לכן בני המשפחה התייחסו לטענות ארגון הטרור: "מקווים שהידיעה תופרך על ידי הצבא"
בעבר הג'יהאד האיסלאמי טען כי חנה קציר בת ה-76 מניר עוז נהרגה, אך היא חזרה בשבוע שעבר בחיים במסגרת עסקת החטופים.
5 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
"אין לנו ברירה אחרת אלא להיאחז באמונה שהם עדיין בחיים"
5 צפייה בגלריה
החטוף כפיר ביבס בהודעת הדיילי מייל הבריטי
החטוף כפיר ביבס בהודעת הדיילי מייל הבריטי
הדיילי מייל הבריטי
(צילום: DAILY MAIL )
מאות בני אדם הגיעו ביום שלישי האחרון עם בלונים כתומים למפגן תמיכה בארבעת בני משפחת ביבס בכיכר החטופים בתל אביב - לאחר שלמשפחתם נודע כי הם לא מופיעים ברשימת המשוחררים.