היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, פרקליט המדינה עמית איסמן והתובעת בתיקי נתניהו ליאת בן ארי עדיין מאמינים בחוזקו של התיק, וסבורים שניתן להרשיע את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוחד. זאת, חרף דברי השופטים לפרקליטות ולפיהם יתקשו להוכיח כי נתניהו עבר עבירת שוחד בתיק 4000.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וגלי בהרב מיארה
בנימין נתניהו וגלי בהרב מיארה
נתניהו ובהרב מיארה. התיק כבר "פורק", אחרי ההצעה לגישור פלילי
(צילום: AP, מישל אמזלג, לע״מ)
במשרד המשפטים אומרים כי התיק חזק ויציב, ואינטרס הציבור דווקא מחייב את המשכו הסדיר ומיצויו. גורמים במערכת המשפטית אומרים כי מדי כמה שבועות נערכות אצל היועצת המשפטית לממשלה בהרב מיארה ישיבות סטטוס ובהן "מפרקים את התיק" לגורמים כדי לעמוד על הישגים שהוכחו לדעתם, או בעיות בתיק.
לדברי הגורמים, רק לפני חודש "פורק התיק" במשך כמה ישיבות, כדי לדעת מה להשיב להצעת השופטים לערוך גישור פלילי לקראת עריכת הסדר טיעון. המסקנה הייתה - והיא שרירה וקיימת - שהתיק צריך להתנהל כסדרו.
על פי הידוע, שוררת תמימות דעים בין בהרב-מיארה, פרקליט המדינה עמית איסמן וראש צוות התביעה ליאת בן ארי בדבר חוזקו של התיק. במערכת המשפט אומרים שהם ממשיכים ישר וזקוף, ומאמינים בתיק מתוך בקיאות מירבית בכל מרכיביו.
2 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
פרקליט המדינה איסמן. במערכת מאמינים בתיק
(צילום: שלו שלום)
לדבריהם, בתיק ענק, בהיקף כמו של תיק 4000, כשאין פסקול המתעד את העבירות אלא צבר ראיות - לא צריך להתרשם מעדות זו או אחרת להוכחת העבירות. בקרוב יעלו במשפט גם אמירות חיצוניות של העדים (בחקירתם במשטרה) בהקלטות והן יחזקו את התיק, לפי ההערכות במערכת המשפט. במערכת גם סבורים שהלחץ שמפעילים השופטים לסיים את המשפט בהסדר הוא לחץ שגרתי במשפט גדול.
למרות זאת, חוגים משפטיים מעריכים כי בסופו של דבר, משפט נתניהו יסתיים בהסדר טיעון ולא בפסק דין בהליך רגיל. יש הרואים בצעד של השופטים המרצה למו"מ עתידי.
היועצת המשפטית לממשלה בהרב-מיארה צפויה לכנס לקראת אמצע החודש הבא דיון עם צוות התביעה במשפטו של נתניהו, במטרה לבדוק היתכנות לעריכת הסדר טיעון עימו. הצעד מגיע בעקבות ההתייעצות המיוחדת שקיימו השבוע השופטים עם הסנגורים ונציגי התביעה בתיק 4000 (בזק-וואלה), שבו נאשם רה"מ בקבלת שוחד מאנשי העסקים שאול ואיריס אלוביץ' ובמרמה והפרת אמונים. היועמ"שית תמתין לשובו של צוות התביעה בתיק המתנות (תיק 1000), השוהה בלונדון לצורך עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן.
לפי הפרסום אמש בחדשות 13, השופטים במשפט נתניהו אמרו לנציגי התביעה שיתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000. בפגישות קודמות, לחצו השופטים על נציגי הפרקליטות להסכים לגישור פלילי. בשתי הפגישות נכחו עורכי הדין של נתניהו ואלוביץ'. בסרטון שצולם השבוע נראו התובעת עו"ד יהודית תירוש, עו"ד ז'ק חן המייצג את אלוביץ' ועו"ד בעז בן צור המייצג את נתניהו בדרכם לפגישה.
ראש הממשלה נתניהו עצמו, יש לציין, עדיין לא התייחס לפרסום. מי שכן הגיבו לכך היו שרים בליכוד, ובהם שר המשפטים יריב לוין. "הרדיפה הפוליטית והמשפטית החמורה בתולדות המדינה קורסת. אי אפשר שלא להזדעזע נוכח כל מה שהתרחש עד עכשיו, ונוכח מה שמתגלה שלב אחר שלב. גם אם זה לוקח שנים - האמת חייבת לצאת לאור", טען לוין. שר התרבות מיקי זוהר כתב: "היום כולם מבינים מה שאמרנו לכל אורך הדרך: לא יהיה כלום כי אין כלום".