בזמן שארגוני הסיוע ברצועת עזה מזהירים שהדלק אוזל, חמאס מחזיק מאות אלפי ליטרים - ומצבורי מזון ואספקה. גורמים במערב ובמדינות ערב ששוחחו עם ה"ניו יורק טיימס" ציינו כי חמאס בנה את המאגרים במנהרות שנמצאות מתחת לקרקע ברצועת עזה לקראת לחימה.

2 צפייה בגלריה
גילוי מנהרה חדשה מחאן יונס
גילוי מנהרה חדשה מחאן יונס
מנהרת חמאס. הדלק מאפשר למחבלים לשרוד בפנים
(צילום: דובר צה"ל)
לפי הגורמים, בידי חמאס בין 800 אלף למיליון ליטר של דלק שמשמש את ארגון הטרור להנעת כלי הרכב שלו ולרקטות, כמו גם מצבורי נשק גדולים, חומרי נפץ וחומרים לייצור של עוד כאלה - ומאגרים גדולים של מזון, מים ותרופות. גורם בכיר בלבנון ששוחח עם העיתון האמריקני טען כי לארגון הטרור יש מצבורים שיאפשרו לו לחימה של בין שלושה לארבעה חודשים.
הדיווחים על כך שחמאס מצויד היטב בעוד תושבי עזה סובלים ממחסור חמור, מתיישבים עם עדותה של יוכבד לישפיץ, אחת משתי החטופות ששוחררו משבי הארגון בשבוע שעבר. ליפשיץ סיפרה כי שוביה סיפקו לחטופים ולחטופות תרופות, שמפו ומוצרי היגיינה נשית – כולם מוצרים שלאדם הממוצע ברצועת עזה קשה מאוד להשיג כעת.
2 צפייה בגלריה
מעבר רפיח נפתח לסיוע הומניטרי
מעבר רפיח נפתח לסיוע הומניטרי
משאיות סיוע במעבר רפיח, בכניסה לרצועת עזה. ישראל מסרבת לאפשר הכנסת דלק
( צילום: AP / Hatem Ali)
הדיווח ב"ניו יורק טיימס" על מאגר הדלק האדיר ומאגרי האספקה האחרים שיש ברשות חמאס מגיע כשברקע זעקות השבר של ארגון הטרור ותומכיו, שטוענים כי הרצועה חווה משבר הומניטרי וכי היא זקוקה באופן דחוף לחומרי סיוע מהעולם, בכלל זה לדלק. ישראל סירבה בשבועות האחרונים בתוקף לאפשר הכנסת דלק לרצועה, וקראה למי שזקוקים לדלק, בכלל זה למוסדות האו"ם ואונר"א, לפנות לחמאס, המחזיק בכמויות גדולות.
לפי הערכות, הדלק של חמאס משמש אותו גם לאוורור המנהרות שבהן מתחבאים מחבליו וראשיו, ואם לארגון הטרור לא יישאר דלק כזה - הם ייאלצו לצאת מהמערך התת-קרקעי כדי לא להיחנק ולמות.