3 צפייה בגלריה
נחום בסלו
נחום בסלו
תא"ל (במיל') נחום בסלו. ייכנס לתפקיד מנכ"ל משרד המודיעין
(צילום: דובר צה"ל)
על רקע הקריאה בשבוע שעבר של חברי כנסת מהליכוד "לסגור משרדי ממשלה לא נחוצים", הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעתה של שרת המודיעין גילה גמליאל למנות למנכ"ל משרדה את תת-אלוף (במיל') נחום בסלו, שנחשב לבעל ניסיון ביטחוני עשיר.
האישור בממשלה מגיע לאחר שמינויו של בסלו אושר על ידי ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ. ועדת המינויים ציינה בהמלצתה לממשלה כי הייתה ערה לדיון הציבורי הנוקב שמתנהל בעניין סגירת משרדי ממשלה בכלל וסגירת משרד המודיעין בפרט, ובמיוחד בעת מלחמה.
3 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
השרה גילה גמליאל. ועדת המינויים ציינה כי הייתה ערה לדיון הציבורי על סגירת משרד המודיעין
(צילום: עמית שאבי )
עם זאת, צוין כי אין בסמכות הוועדה להתייחס לנושא נחיצותו של המשרד, וכל שעומד בפניה הוא שאלת כשירות המועמד והתאמתו לתפקיד. לפי הנתונים שהתקבלו מנציבות שירות המדינה, מתוך 31 משרדים ממשלתיים בהם מכהנים מנכ"לים במינוי קבוע או זמני - מכהנת אישה אחת בלבד כמנכ"לית.
פורום דבורה שלח הבוקר מכתב לגמליאל, על רקע בחירה של גבר לתפקיד מנכ"ל משרדה. לדברי הפורום, בכך השרה לא מתייחסת לשיח הציבורי על חשיבות שילוב הנשים במוקדי קבלת החלטות ולא לעמדת בית המשפט העליון.
לדברי הפורום, "אין לנו אלא להניח כי פעלת כך לא משום שלא נמצאה אישה מקצועית עם ניסיון מתאים לתפקיד, אלא משום שלא חיפשת מועמדת כזו. בשמחה היינו ממליצות לך על מספר נשים שמתאימות לתפקיד. המסר הנלווה להחלטה זו הוא זלזול מוחלט ב– 51% מהציבור הישראלי, תוך ביטול הערך המוסף שיש במינוי של אישה לתפקיד האמור – הן מבחינה מקצועית והן מבחינה ערכית".
בסלו, שעלה לארץ מסוריה בגיל 6, שימש בתפקידו האחרון בצה"ל כראש מטה אגף התקשוב והסייבר, וקצין הקשר והתקשוב הראשי של צה"ל. קודם לכן היה יו"ר ועדת ביטחון מערכות מידע צה"לית, ראש חטיבת התקשוב באגף התקשוב במטכ"ל.
בסלו היה ממקימי מחלקת ההגנה בסייבר של צה"ל, הוביל את תוכנית "צה"ל ברשת" - תוכנית התקשוב הרב- שנתית של צה"ל בקונספט חדש של שילוביות הכוחות בשדה הקרב, ובתקציב של מאות מיליוני שקלים. בנוסף, הוא כיהן כמפקד הקשר והתקשוב בפיקוד המרכז בתקופת מבצע "חומת מגן", וגם כראש ארגון חיל התקשוב ואגף התקציב במטכ"ל אחרי מלחמת לבנון השנייה.
3 צפייה בגלריה
גלית דיסטל אטבריאן ואלי דלל
גלית דיסטל אטבריאן ואלי דלל
גלית דיסטל אטבריאן ואלי דלל. הח"כים מהליכוד שקראו לסגור משרדי ממשלה מיותרים
(צילום: משה מזרחי, מארק ניימן,לע"מ)
לאחר שחרורו, עבד כיועץ בכיר לחברה הביטחונית רפאל בנושא IT. בחמש השנים האחרונות, היה מחנך ומורה להיסטוריה בתיכון.
בחודש ספטמבר, נודע כי מנכ"ל משרד המודיעין הקודם אילן כהן, שנכנס לתפקידו רק בחודש פברואר, עזב את תפקידו כחודש לפני כן - ומאז שימש כממלא מקומו אבי כהן סקלי, שכיהן במקביל כמנכ"ל משרד התפוצות תחת השר עמיחי שיקלי.
גורמים שמעורים בנעשה במשרד המודיעין טוענים שכהן עזב את התפקיד על רקע טענות שלא הפגין כישורי ניהול ולא דאג למשרד לתקציבים, תקנים ודיור. מנגד בסביבת שרת המודיעין גילה גמליאל טוענים שמלכתחילה היה סיכום ביניהם שיעזוב את התפקיד אחרי חצי שנה. משרד המודיעין כאמור לא הוציא כלל הודעה על עזיבתו.