השר לביטחון הפנים לשעבר אביגדור קהלני אמר הבוקר (שני) בריאיון ל-ynet radio כי "אנחנו במלחמת אחים". לדבריו, "יש תחושה פנימית עמוקה שיש לנו את הזכות על המדינה הזאת ואנחנו רוצים לשמור עליה. הבעיה היא שאנחנו כבר באמצע המלחמה. עדיין לא פתחנו באש והשימוש בכל מיני כלים בתוך המלחמות רק מעצים את הסכסוך במדינתנו".
1 צפייה בגלריה
"לא להשתמש בסמלים של מלחמה". קהלני
"לא להשתמש בסמלים של מלחמה". קהלני
"לא להשתמש בסמלים של מלחמה". קהלני
(צילום: יאיר שגיא)
קהלני התייחס ל"מחאת הלוחמים מיום כיפור" נגד המהפכה המשפטית שגררו טנק ונגמ"ש ישנים מאתרי הנצחה, ואמר כי "זה לא חשוב אם הטנק עמד עשרה מטרים משמאל לאנדרטה או 20 מטר מימין לאנדרטה. מה שחשוב כרגע שאם הגענו לשלב שבו אנחנו לוקחים טנקים שהם סמל של מלחמה, שיורים ומסתערים על כנסת ישראל ויוציאו אותה ממגילת העצמאות, זה הניגוד החמור ביותר למה שכתוב במגילת העצמאות, שאנחנו צריכים לשמור על מדינת ישראל דמוקרטית, אז השימוש בכלים האלה רק מעצים את המאבק ולא משנה באיזה צד אתה נמצא.
"אנחנו אומרים בואו נפגין, בואו נעשה, זה בסדר, אבל לא להשתמש בסמלים של מלחמה. לאן הגענו? אם ניתן לזה לגיטימציה עכשיו אז מחר ישתמשו בכלים אחרים יותר מסוכנים, יותר מסובכים", הוא הוסיף.
קהלני שחתם יחד עם 17 אלף חברי "תנועת הביטחוניסטים" על מכתב שקורא לאמץ את פשרת הנשיא יצחק הרצוג, אמר כי "אני מאמין שאנחנו צריכים להגיע לשביל זהב. הנשיא ביקש לעצור את זה (את תהליך החקיקה) והיה מישהו שאמר תמתינו רק 60 יום. אנחנו צריכים לשמוע את הקולות בכל הצדדים".