חברת הכנסת לשעבר קולט אביטל אמרה כי על אף התנהלותו של הנשיא לשעבר שמעון פרס - שלדבריה הטריד אותה מינית - היא המשיכה לעבוד איתו כי העריכה אותו. "לא התכוונתי לפגוע בזכרו של פרס, ובוודאי שלא במשפחתו", אמרה היום (שבת) באירוע שבתרבות בקריית אונו אך הדגישה: "בואו נהיה ישרים - בשנות ה-80 כמעט כל גבר הרשה לעצמו את מה שאנחנו קראנו לו אז 'להתחיל איתה'. חלק נענו וחלק ידעו לא היענות. אני הייתי בין אלה שלא נענו".
2 צפייה בגלריה
קולט אביטל
קולט אביטל
קולט אביטל
אביטל ציינה כי "הרוב הגדול שואל את השאלה 'למה עכשיו' ומה שמסתתר בשאלה הזאת בדרך כלל היא לא סקרנות, אלא מן האשמה או חוסר אמון. אז אני רוצה להתחיל מהסוף - לא היה לי רומן עם פרס מעולם, הדביקו לי את הרומן הזה והדבר הזה נדבק והמשיך והציק לי ולהוריי. מי שהדביק לי את הרומן הזה ניסה להגיד שהתקדמתי בחיים הודות לשמעון פרס". היא הוסיפה כי "אני מקווה שמי שהבין שלא נענתי לחיזורים של שמעון פרס יבין מן הסתם שלא היה לי רומן איתו. ואם כתוצאה מהסקנדל הזה, שממש לא נעים לי ואני לא אוהבת סקנדלים בדרך כלל, ירדה לי גיבנת מהגב - אני חושבת שזה מחיר שהייתי צריכה לשלם אותו".
בשבוע שעבר סיפרה קולט בריאיון לעיתון "הארץ" כי פרס הטריד אותה מינית בשתי הזדמנויות. הראשונה בשנת 1984, עם חזרתה לישראל משליחות מטעם משרד החוץ בפריז, כשהוזמנה לפגישה עם פרס, אז ראש הממשלה, לדון במועמדותה לתפקיד יועצת התקשורת שלו. היא מספרת איך בתום הפגישה ליווה אותה לדלת, וניסה לנשק בניגוד לרצונה. "הוא הצמיד אותי פתאום לדלת וניסה לנשק אותי", סיפרה בכתבה. "'ירננו עלינו', נפלט לי במין אינסטינקט אירוני כשהדפתי אותו מעליי. הוא חזר למקומו, ואני הלכתי. רעדו לי הרגליים כשיצאתי משם, זה דחה אותי. חמש דקות קודם לכן הוא אמר לי שאני לא יכולה לעבוד איתו מפני שאני אישה, ומה יגידו. אז מה השתנה פתאום? מה קרה לך? במשך משהו כמו שנתיים אחרי האירוע הזה נמנעתי מלראות אותו".
2 צפייה בגלריה
שמעון פרס ואביטל קולט
שמעון פרס ואביטל קולט
"השאלה 'למה עכשיו' היא לא מסקרנות, אלא מהאשמה או חוסר אמון". פרס ואביטל
(צילום: גדי קבלו, פרי ורד אוסף דן הדני הספרייה הלאומית)
בריאיון היא מספרת על תקרית נוספת שאירעה לפני כן, בזמן שליחותה בפריז. פרס, יו"ר האופוזיציה הזמין אותה לפגישה בחדר מלון בפריז בו התארח, וכשהגיעה קיבל את פניה בפיג'מה. לטענתה, הוא ניסה לכוונה למיטתו, אך היא התנגדה ויצאה מהחדר בסערה. היא מתארת כיצד סיפרה זאת ליוסי ביילין יועצו: "אמרתי לו – בפעמים הבאות שפרס מגיע לפריז אני לא נשארת איתו לבד. אתה תהיה יחד איתי".
ביילין אמר ל-ynet בתגובה כי "אני לא זוכר אירוע כזה ואני בוודאי לא הייתי חשוף להתנהגות כזו של פרס. הופתעתי מאוד מהפרסום הזה. אני גם לא במצב שאני יכול להכחיש דברים, כי אני לא זוכר".