הכנסת חזרה מהפגרה אחרי הטלטלה הפוליטית שבה איבדה ממשלתם של נפתלי בנט ויאיר לפיד את הרוב, וכעת נשאלת השאלה אם הקואליציה תוכל לשרוד בכל זאת כפי שמבטיחים חבריה, או שהכנסת תתפזר וישראל תצא לבחירות חמישיות בתוך שלוש שנים.

בריאיון הבוקר (שני) באולפן ynet התראיינו שניים מחברי הקואליציה והאופוזיציה: שר החקלאות עודד פורר מישראל ביתנו חזה שהממשלה תצליח לתפקד למרות פרישת עידית סילמן מהקואליציה, בעוד חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד הביע ביטחון שימיה של הממשלה ספורים – כלשדבריו גם המהלך הבא יפתיע את המערכת הפוליטית, בדיוק כפי שהדהימה פרישתה של סילמן.
"אנחנו לא בשבדיה, אנחנו לא מדינה שיכולה להרשות לעצמה בכל שנה לצאת למערכת בחירות", אמר בריאיון הבוקר השר פורר. "הציבור מבין את זה, המפלגות וחברי הקואליציה מבינים את זה", הוסיף, וטען כי הקואליציה תצליח לייצר קונצנזוס ורוב, ואולי לעשות זאת גם באמצעות חברים מהאופוזיציה.
ייתכן שרמז בכך לקולות מהרשימה המשותפת, אך פורר הוסיף כי הוא בטוח שגם בתוך הליכוד ישנם דברים שמתרחשים מתחת לפני הקרקע: "אתם כל הזמן מדברים מה קורה בקואליציה – גם באופוזיציה חלק מהח"כים מבינים את זה, ואני במקום יו"ר הליכוד לא הייתי ישן בשקט לגבי מה שקורה אצלו בתוך התנועה".
-אתה רואה מישהו מהם מורד באינטרס הראשון במעלה של ראש המפלגה שלהם? "אני כבר למדתי שהרבה מהם מסתכלים על האינטרס האישי שלהם, ואחר כך על האינטרס של יו"ר המפלגה שלהם. ברור שגם הוא מסתכל קודם כל על האינטרס האישי שלו, ואחר כך על האינטרס של מדינת ישראל, אבל במקרה הזה, הח"כים מהליכוד או ממפלגות אחרות, הם אלה שבסופו של יום לא ירצו לפזר את הכנסת".
פורר התגאה בדבריו בהישגי הממשלה, והבטיח כי היא ממשיכה לתפקד: "יש לך ממשלה שמעבירה החלטות חסרות תקדים, גם ברמה הכלכלית". לדבריו, "בסופו של יום את רוב החקיקה למעט חוקי יסוד אני צריך להעביר ברוב רגיל, גם רוב של שניים נגד אחד. ואנחנו יודעים להשיג את הרוב הזה והצלחנו לעשות אותו. בכנסת הזאת, שכולם אומרים שהיא לא יציבה, העברנו חוקים שלא הצליחו להעביר אותם בממשלות הרבה יותר רחבות".

לאולפן התראיין כאמור גם ח"כ קיש מהליכוד, וזה הכריז כפי שעושים חבריו לסיעה כי הממשלה סיימה למעשה את ימיה, וכי זהו רק עניין של זמן עד אשר יהפוך הדבר לרשמי. הוא הביע תקווה לבחירות בהקדם: "אני חושב שכל מחנה הימין עושה הכול כדי שתאריך לבחירות הזה יהיה הכי מוקדם ככל האפשר. אני חושב שזה גם טוב למדינת ישראל כי האלטרנטיבה זו ממשלה שאין לה רוב בכנסת, אין לה רוב בציבור, בעצם ממשלה לא לגיטימית שנשענת עכשיו על סחיטה פרטנית". לדבריו, "בשנה שבה הייתה ממשלת שינוי היה כישלון נוראי בנושאים המדיניים, בכלכלה, בביטחון האישי".
קיש נשאל על הכוונה לקדם ביום רביעי הקרוב חוק לפיזור הכנסת, ואמר: "יש היתכנות, זה לא 100%. אם זה לא יהיה 100%, לא נעלה את זה. זאת אומרת, אנחנו לא ניקח סיכון". לדבריו, "לא נלך לאירוע שבו רע"מ יגידו 'אנחנו לא הסתדרנו' ועכשיו יעשו לנו איזה תרגיל ויפילו לנו את זה". הרקע לדברים הללו, נזכיר, הוא המלכוד שבו נמצאת האופוזיציה בהקשר הזה: הצבעה בקריאה טרומית על הצעת חוק לפיזור הכנסת דורשת אמנם רוב רגיל ולא רוב מיוחד של 61 ח"כים (לא כך בקריאות הבאות) – אולם אם ההצעה תיפול יהיה צורך בתקופת צינון של שישה חודשים עד שניתן יהיה להעלות הצעה שכזו פעם נוספת.
בהתייחסות לפרישתה של סילמן מהקואליציה לפני כחודש, הוסיף קיש כי המהלך הבא, זה שיביא לדבריו לפירוק סופי של הקואליציה, יפתיע גם הוא את המערכת הפוליטית: "אני לא חושב שמישהו פה באולפן, באולפנים בכלל, ידע שעידית סילמן תעשה את המהלך שהיא תעשה וקמנו לבוקר אחד והתעורננו. אני יכול להבטיח לכם שגם במהלך הבא – כך זה יהיה. אף אחד לא יידע. להגיד האם זה יקרה מחר או יקרה עוד חודש או עוד חמישה חודשים אני לא יכול להתחייב, אני לא הולך להתחייב. זה ברור לכולם, גם להם בקואליציה, שהממשלה הזו גמורה. המהלך הבא שיקרה יקרה בהפתעה וכשהוא יקרה אז כולם יגידו 'איך לא ידענו'".