2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת רעננה
תחנת רכבת רעננה
ארכיון. תחנת רכבת ברעננה
(דוברות רכבת ישראל)
ראשי עיריות בשרון מוחים הבוקר (ד') בחריפות על ההודעה של רכבת ישראל מאמש על סגירה פתאומית ומיידית למשך כמה חודשים של תחנות רעננה דרום והוד השרון סוקולוב. לדבריהם מדובר ב"התנהלות שערורייתית. התושבים לא ידעו על המהלך והכל נעשה בניתוק מאיתנו".
ההחלטה על סגירת התחנות התקבלה בעקבות בדיקה שגרתית שהצביעה על צורך בחיזוק כלונסאות הבטון שעליהן הן נבנו. אחת משתי המסילות בקו השרון תיסגר כדי לאפשר את העבודות - מה שיביא לסגירת התחנות כדי לאפשר בכל זאת שתי נסיעות בקו כרגע, וחזרה לארבע נסיעות ברגע שתרד תחלואת הקורונה ולרשות הרכבת יעמדו יותר אנשי צוות זמינים.
את תחנת רעננה דרום הסגורה תגבה תחנת רעננה מערב, ואת תחנת הוד השרון סוקולוב תגבה תחנת כפר סבא נורדאו - כאשר שאטלים יופעלו בין התחנות הסמוכות. בנוסף, תוגבל התנועה בתחנת פתח תקווה סגולה ורכבות לכיוון תל אביב לא יעצרו בה בכל הנסיעות.
בעקבות הודעת הרכבת, שרת התחבורה מרב מיכאלי הורתה להקים ועדת בדיקה לליקויי הבטיחות שהתגלו בתחנות. מיכאלי אמרה: "דרשתי מהרכבת לפעול בצורה המהירה והאיכותית ביותר לטיפול בליקוי, תוך הבהרה חד משמעית כי עליהם לספק את כל המענים הנדרשים לציבור שהשירות עבורו נפגע ולפעול להבא לעדכון הציבור מוקדם יותר על אודות השינויים. הבהרתי להנהלת הרכבת שככל שישנם ליקויים, ולצערי ישנם, אסור שהדבר יפגע בשירות לציבור ובאחריותם לדאוג לכך".
2 צפייה בגלריה
אמיר כוכבי. "מערער את האמון"
אמיר כוכבי. "מערער את האמון"
אמיר כוכבי. "מערער את האמון"
(צילום: ניצן דרור, יוגב אטיאס ואבי חי)
ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי אמר בתגובה: "אחרי שנתיים של השבתות בשל עבודות חישמול קיבלנו בהפתעה הודעה על השבתה מיידית של התחנה לזמן בלתי ידוע. לצערי הרכבת הפכה בשנים האחרונות לנוכחת נפקדת בעבור התושבות והתושבים. קיומה ידוע, אך אנו כמעט ואיננו יכולות ויכולים לעשות בה שימוש. פניתי לשרת התחבורה בניסיון לייצר ביחד פתרונות מיידיים בתחבורה ציבורית כדי לצמצם את הנזקים לתושבות והתושבים ולהבטיח חקירה מלאה של האירועים שהביאו לסגירה.
"ביטחון הנוסעות והנוסעים מעל לכל, אך האירוע וההתנהלות בתוכו אינם תקינים וראוי שייחקרו על מנת למנוע הישנותם של מקרים דומים בעתיד. כעיר שמקדמת שימוש בתחבורה ציבורית ומאמינה בה, כל אירוע מהסוג הזה מערער את האמון ופוגע במאבק לסביבה בריאה יותר ומקיימת יותר".
ראש עיריית כפר סבא רפי סער הוסיף: "ההתנהלות השערורייתית של רכבת ישראל, שלא טרחה אפילו להודיע מראש ובאופן מסודר היא שיא חדש בניתוק. חלק מהתושבים שמעו על כך אמש אבל חלקם נאלצו לשמוע על הסגירה הפתאומית היום בבוקר. הודעה בכריזה כדרך אגב מהווה פגיעה אנושה בשגרת החיים של תושבים רבים.
"ההנחתה של הבשורה הזו על ידי הנהלת הרכבת היא חוצפה ויריקה בפרצופם של הנוסעים. בכוונתי כולי תקווה ששרת התחבורה תטפל באופן יסודי בהתנהלות זו. לא יכול להיות שרכבת ישראל, חברה ממשלתית, תרשה לעצמה לפעול בצורה כה בלתי מקצועית כלפי משתמשי הדרך".
ראש העיר רעננה חיים ברוידא: "הדבר משבש משמעותית את סדר יומם של התושבים וראוי היה שרכבת ישראל ומשרד התחבורה יעדכנו מראש את העירייה ואת התושבים בכדי לתת זמן להיערך כראוי. מקרים מסוג זה מערערים את האמון והיכולת לסמוך על הפעילות התקינה של רכבת ישראל, וזאת לאחר שנים של תפקוד לקוי באיזורנו. אני קורא לשרת התחבורה לחקור לעומק את הנושא, על מנת שמחדלים מסוג זה לא יקרו שנית".