ארה"ב חוותה הלילה (בין רביעי לחמישי) עוד אירוע ירי מזעזע, שבו נרצחו בתוך מספר שעות על ידי אדם אחד אישה צעירה, עיתונאי שהגיע לסקר את הרצח שלה – וילדה בת תשע ששהתה בביתה, סמוך לזירה, ליד אורלנדו שבפלורידה. לצדם נפצעו קשה מהירי אמה של הילדה ועמיתו של העיתונאי שנרצח. החשוד, בן 19 עם עבר פלילי עשיר, נעצר על ידי המשטרה – אולם הוא שומר על זכות השתיקה והמניע למעשיו נותר לפי שעה בגדר תעלומה.
3 צפייה בגלריה
קית' מלבין מוזס חשוד ב ירי רצח שלושה בני אדם ליד אורלנדו פלורידה ארה"ב
קית' מלבין מוזס חשוד ב ירי רצח שלושה בני אדם ליד אורלנדו פלורידה ארה"ב
קית' מלבין מוזס, החשוד ברצח המשולש, בתמונה שפרסמה משטרת פלורידה לאחר מעצרו. הוא שומר על שתיקה
( צילום: משטרת פלורידה)
3 צפייה בגלריה
ג'ון מינה שריף מצחוז אורנג' ב פלורידה בתדרוך על אירוע ירי ליד אורלנדו ארה"ב
ג'ון מינה שריף מצחוז אורנג' ב פלורידה בתדרוך על אירוע ירי ליד אורלנדו ארה"ב
ג'ון מינה, שריף מחוז אורנג' בפלורידה. "יום נוראי לקהילה שלנו ולתקשורת"
מקרי הרצח אירעו כולם בפיין הילס, בפרברי אורלנדו, ולפי המשטרה החשוד, קית' מלבין מוזס, ירה למוות בצעירה בשנות ה-20 לחייה כשהשניים שהו יחדיו באותה מכונית. זהותה של הצעירה טרם פורסמה, ולא ברור מה היה הקשר שלה ליורה. הירי התרחש אתמול בסביבות 11 בבוקר לפי השעון המקומי, וכחמש שעות אחר כך, בשעה שהמכונית שבה אירע הירי נגררה מהזירה, החשוד חזר לשם ופתח באש לעבר שני עיתונאים של ערוץ טלוויזיה מקומי, Spectrum News 13, ששידרו מהזירה. אחד מהם מת מפצעיו בבית החולים, והשני כאמור נפצע. לאחר מכן ניגש מוזס לבית סמוך, שם רצח את הילדה ופצע גם את אמה.
שריף מחוז אורנג' בפלורידה, ג'ון מינה, אמר הבוקר בתדרוך לתקשורת כי המשטרה עלתה על זהותו של היורה כבר אחרי הרצח הראשון, אבל לדבריו הוא נלכד רק לאחר שחזר לזירה והמשיך במסע ההרג שלו. החשוד נעצר כשברשותו אקדח, עמו לפי החשד ביצע את כל מעשי הרצח. יש לו כאמור עבר פלילי עשיר, והוא הורשע בין היתר בעבירות נשק, תקיפה, פריצה וגניבה. מינה מסר כי החשוד מסרב לדבר עם החוקרים, וכי הם פועלים כעת להבין בכל זאת את המניע שלו. הוא ציין כי בינו לבין הצעירה שנרצחה היה קשר כלשהו, אבל לחוקרים לא ידוע על כל קשר בינו לבין צוות העיתונאים או לאם ובתה. הוא הדגיש כי לא ברור אם החשוד ידע שירה בעיתונאים: הוא ציין כי על רכב השידור ששימש אותם, ושלידו הם נורו, לא היו סימנים שזיהו אותו כרכב של ערוץ טלוויזיה כלשהו.
צפו: עיתונאית בערוץ המתחרה פורצת בבכי
כך או כך, העובדה שעיתונאי נרצח במהלך מילוי תפקידו עוררה זעזוע בארה"ב, מדינה שאמנם מנוסה מאוד באירועי ירי המוני – אך פגיעה בעיתונאים היא דבר חריג למדי אצלה: בעולם כולו נהרגו בשנה שעברה 40 עיתונאים, ורק אחד מהמקרים התרחש בארה"ב. "זה היה יום נוראי עבור הקהילה שלנו ועבור עמיתינו בתקשורת", אמר השריף מינה בתדרוך שלו הבוקר. "אני עובד צמוד עם כולכם, מכיר רבים מכם ומודע לעבודה הקשה שאתם עושים – זוהי גם עבודה חשובה מאוד עבור הקהילה שלנו ועבור מערכת אכיפת החוק. אף אחד בקהילה שלנו, לא אמא, לא ילדה בת 9 ובהחלט לא מקצוענים בתקשורת, לא צריכים להפוך קורבן לאלימות נשק".
עדי ראייה דיווחו כי לאחר ששני העיתונאים נורו, עיתונאים אחרים שסיקרו את זירת הרצח הראשון חשו לעזרתם, והעניקו להם עזרה ראשונה. כתבת של הערוץ המתחרה WESH2, לואנה מונוז, פרצה בבכי במהלך סיקור האירוע, וסרטון מהשידור שלה שהופץ ברשתות החברתיות הפך במהרה לוויראלי עם יותר ממיליון צפיות. "אני מצטערת, מאוד קשה לסקר את זה", אמרה מונוז תוך שהיא מוחה דמעות מעיניה. "יש פה אנשים שמכירים את העיתונאי, את הארוסה שלו. אבל אומר את זה: זה נחמד לראות את כל התקשורת מתאחדת בסולידריות ברגע הזה. זה הסיוט הכי נוראי של כל כתב. אנחנו חוזרים הביתה בפחד שמשהו כזה יקרה. וזה מה שקרה כאן".
3 צפייה בגלריה
דילן ליונס עיתונאי שנרצח כשסיקר זירת ירי ליד אורלנדו ארה"ב
דילן ליונס עיתונאי שנרצח כשסיקר זירת ירי ליד אורלנדו ארה"ב
דילן ליונס, העיתונאי שנרצח, יחד עם ארוסתו קייסי. "אהוב לבי נרצח, לעולם לא אהיה שוב אותו דבר", כתבה
העיתונאי שנרצח זוהה הבוקר כדילן ליונס, בן 24 שהחל לעבוד בערוץ Spectrum News 13 ביולי אשתקד. הארוסה שלו, קייסי לין, כתבה ברשתות החברתיות: "אהוב לבי נרצח. לעולם לא אהיה שוב אותו הדבר". מכריו של ליונס סיפרו כי בעבודתו הרבה לסקר סוגיות פליליות, חברתיות ופוליטיות. ריק ברונסון, פרופסור באוניברסיטה של מרכז פלורידה שבה למד ליונס את מקצוע התקשורת, ספד לו ואמר שהיה עיתונאי בכל רמ"ח אבריו: "הוא אהב עיתונות, והוא אהב את זה בגלל השינוי שהוא תמיד הרגיש שהוא יכול ליצור בכל קהילה שבה הוא נמצא – בכך שהוא נמצא ברחוב עם המיקרופון והצלם, ומספר את הסיפורים של הקהילה הזו".