קצין משטרה בשנות ה-30 לחייו נדקר לפנות בוקר (שלישי) על ידי פלסטיני מחברון באתר בנייה באשקלון, נפצע קל וירה בו למוות. הוא פונה לבית החולים ברזילי.
הדיווח על האירוע התקבל בשעה 04:53 במוקד 101 של מד"א. מהמשטרה נמסר כי הקצין, שהיה בפעילות מבצעית בעיר, ביצע בידוק ביטחוני לפלסטיני באתר בנייה ברחוב שאנין בעיר מכיוון שהעלה את חשדו, ובמהלכו הבידוק הפלסטיני שלף סכין ותקף את השוטר שהצליח להגיב במהירות.
2 צפייה בגלריה
הסכין של המחבל
הסכין של המחבל
הסכין ששימשה את הפלסטיני
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
זירת הדקירה באשקלון
זירת הדקירה באשקלון
זירת הדקירה באשקלון
(צילום: דוברות מד"א)
לקראת השעה 07:40 אישרה המשטרה כי מדובר בניסיון פיגוע. מפקד מחוז הדרום, ניצב פרץ עמר ומפקד מרחב לכיש נצ"מ ברק מרדכי, הגיעו לזירת הפיגוע וקיימו בה הערכת מצב.
שלשום צעיר בן 27, בעל רקע נפשי, חטף נשק מחיילת בצומת אשקלון - ונורה למוות. בעבר הוא היה מאושפז במוסדות פסיכיאטריים במהלך תקופות שונות בחייו. הוא התנפל על חיילת בתחנת הסעה בכביש 4, איים עליה עם אקדח מפלסטיק וחטף כאמור את נשקה - אך לא הצליח לתפעל אותו. הוא נורה בזמן שניסה לברוח על ידי מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה אליאב אלבז, שעבר במקרה בצומת. הוא ירה עליו מספר רב של כדורים. תחילה נחשד שמדובר באירוע לאומני וסריקות בוצעו באזור אחר סייענים, עד שהתבררה זהותו של הצעיר.