1 צפייה בגלריה
חנוך מילביצקי
חנוך מילביצקי
מילביצקי וג'ורנו
(מתוך פייסבוק)
שעות ספורות לאחר שבית הדין של הליכוד דחה את הערעורים שהוגשו סביב בחירת המועמדים במחוזות, והותיר את הבחירה בידי המתפקדים במקום חברי המרכז, הרוחות בליכוד החלו לסעור סביב כמה מועמדים בכמה מחוזות. שני המועמדים השנויים ביותר במחלוקת שעמדו בעין הסערה הם יוני ג'ורנו, שהורשע בעבר בחטיפה של עובדת זרה, וחנוך מילביצקי, שהתמודד במרוץ משותף עם יש עתיד, היריבה המרכזית של הליכוד בבחירות הקרובות, למועצת העיר פתח תקווה.
ג'ורנו, עו"ד במקצועו, טרם הגיש מועמדות רשמית למשבצת נציג המחוז במחוז החוף. לפני כ-20 שנה הורשע ונידון לשלושה חודשי עבודות שירות.
ג'ורנו התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לטענות נגדו, וכתב: "כשהיריבים מתחילים להכפיש, ללכלך ולגייס את התקשורת, כנראה שאתה מהווה עליהם איום. את תגובתי מסרתי בסרטון של 40 שניות. מי שמכיר אותי ואת פועלי ב-20 השנים האחרונות לא מתרגש ממחזור של אירוע ממוחזר שנטחן עד עפר בכל מערכת בחירות שאני מתמודד בה. אני לא חושש ולא בורח, אלא מתייצב בכל מקום באומץ. לא אתן לקומץ אנשי שמאל להוריד אותי, כל כך הרבה ניסו ולא הצליחו, גם אתם לא תצליחו. יש לי רק דבר אחד לומר לך (כן, אתה) תתמודד כמו גבר, כי מי שזורק בוץ, הלכלוך פוגע גם בו. אני מתמודד עד הסוף ומאמין בחברים שלי".
אחיו של ג'ורנו, דובי, שגם נאשם באותה פרשה, הגן על אחיו בפוסט שפרסם בפייסבוק: "עכשיו אני מאמין שהתקשורת משקרת ומסלפת. כל הסיפור בן 22 שנה, התיישן מזמן והעבר הפלילי נמחק. אין ליוני היום עבר פלילי, והוא שוקם - למד משפטים, עוסק בעריכת דין ועושה המון מצוות ללא שכר".
בנוסף לג'ורנו נגדו נשמעה ביקורת, הוגשה השבוע עתירה גם נגד מועמד במשבצת מחוז דן (מקום 25 הריאלי), חנוך מילביצקי. את העתירה הגישה עו"ד חיה מנע, המתמודדת אף היא במשבצת מחוז דן. מהעתירה עולה כי המועמד רץ בבחירות מטעם מפלגת יש עתיד למועצת העיר פתח תקווה, ומכהן בתפקידיו בעירייה במסגרת סיעת יש עתיד.
"אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי המשיב 3 (מילביצקי) התמודד בבחירות מטעם יש עתיד אך לאחרונה, ואף מכהן בשנים האחרונות כחבר מועצה מטעם סיעת יש עתיד או סיעה הקשורה עמה. עובדה זו מלמדת כי אין הוא מזוהה עם מטרותיה וערכיה של תנועת הליכוד ואין הוא רשאי להיות חבר בה", טענה. למרות הטענות כי הוא מזוהה עם יש עתיד, פרסמו רבים מבכירי הליכוד סרטונים הקוראים לתמוך בו ולבחור בו למשבצת המחוז.
מילביצקי מסר בתגובה: "עצוב לראות איך מתמודדת מתוך המחנה יורה בתוך הנגמ"ש ואף מטעה ולא מדייקת בלשון המעטה בעובדות. בבחירות המוניציפאליות של 2013 הקמנו רשימה עצמאית בשם 'ביחד', בתיאום ובאישור כלל הגורמים הרלוונטיים בליכוד. לקראת ההתמודדות למועצת העיר ב-2018 הגענו להסכם לקואליציה עם סיעת יש עתיד לריצה משותפת בבחירות, דבר המקובל בכל רשות מקומית.
"סיעת 'ביחד' התפצלה מסיעת יש עתיד וחזרה להיות סיעה עצמאית. ראוי לציין כי בכל מערכות הבחירות והפריימריז של הליכוד משנת 2015 ואילך, ניהלנו אנשי הסיעה ואנוכי תפקידים בכירים במטה הבחירות של הליכוד. אנחנו רק בפתחה של מערכת הבחירות, וטוב יעשו המתמודדים כולם אם יבליטו לחיוב את העשייה שלהם (ככל וקיימת כזו) במקום לנסות ולהטיל דופי בחבריהם לתנועה".