שישה שבועות חלפו מאז נעלמה הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 מבניין מגוריה שבמרכז הקליטה בצפת, וגם הבוקר (יום שני) אין למשפחתה ולמשטרה כל קצה חוט שיכול להוביל לתשובה על אודות גורלה.

היימנוט הקטנה בעלת גומות החן והחיוך הכובש נעלמה בערב יום ראשון 25 בפברואר, ומאז לא נודעו עקבותיה. ל-ynet נודע כי בין היתר, עשרות מתקשרים רוחניים, מיסטיקנים וכאלו שמאמינים שיש בהם כוחות חיזוי ונבואה פנו עד כה אל המשטרה, וביקשו לסייע בעצות ובהנחיות לחיפושים אחריה.
במשטרה לוקחים כל פנייה רלוונטית ברצינות, ומנסים לבדוק את מה שניתן. "אנחנו לא רוצים לפספס שום כיוון, ונותנים מענה לכל שביב מידע אפשרי", אמר קצין במחוז הצפוני.
את החקירה מובילים חוקרי מחלק הפשע החמור של המחוז, והמאמצים מתמקדים כעת במישור המודיעיני וביציאה לפעולות נקודתיות, לאור הערכות המתקבלות מעת לעת. כך למשל, בשבוע שעבר נעזרו כוחות המשטרה במכשור חדשני המסוגל לזהות חללים בתוך מבנה, שהושאל עבור מאמצי החיפוש.
1 צפייה בגלריה
היימנוט קסאו
היימנוט קסאו
היימנוט קסאו
שוטר שהוסמך לעבוד עם המכשיר פעל במשך ימים ארוכים בחיפוש אחר חללים פנימיים בתוך בניין המגורים של היימנוט, ובניסיון לבדוק אם היא הוחבאה בתוך אחד מהם. נבדקו גם חללים שאותרו מתחת לבניין, מאחורי ארונות חשמל, בתעלות בין הקומות והדירות ובשטחים משותפים, אך גם חיפושים אלו העלו חרס.
בסוכנות היהודית מקווים כי הפרס שהציעו למי שימסור פרטים שיביאו לאיתורה של היימנוט, בסך 100 אלף שקלים, יסייע לפיצוח התעלומה המחרידה. גורמים במשטרה סיפרו כאמור כי מיסטיקנים ו"מתקשרים" רבים פונים ומנסים להפעיל את יכולותיהם כדי לאתר את היימנוט, ולהביא רווחה להוריה ולאחיה. לא מעט מן הפניות הן מאוד "לא שגרתיות", וחלק מהפונים אף דרשו לקבל חלק מהפרס כדי שיוכלו "להפעיל כוחות רוחניים מיוחדים". עם זאת, במשטרה מבהירים כי הסוכנות היהודית תמסור את הפרס רק למי שיצליח להביא למציאתה של היימנוט.