ראש העיר רהט טלאל אל-קרינאווי מתח היום (ראשון) ביקורת על התנהלות המשטרה, על רקע עוד יום מדמם בחברה הערבית. כיממה לאחר שאיברהים אחמד (23) נרצח ביריות בזמן שנסע ברכב בעיר, אמר אל-קרינאווי: "לא שמעתי שתפסו את מי שראה. ביומיים האחרונים יש ירי מתמשך בשעות הלילה המאוחרות. אני עדיין מחכה לשמוע מה עושה המשטרה".

הרצח של אחמד, שהיה השלישי בחברה הערבית תוך 16 שעות, מדגיש לדבריו של אל-קרינאווי את ההחמרה באלימות ברהט. "העיר מדממת. רצח שני בעיר בשלושה חודשים. רצח 13 בשנת 2023. הדבר הזה מחייב את כולנו להתחיל לחשוב איך להפוך את העיר הזאת לעיר שיש בה ביטחון אישי. אחרי 7 באוקטובר הייתה קצת רגיעה אבל חוזרים לימים קשים. אנחנו צריכים לעבוד כדי לצמצם את האלימות ולחייב את המשטרה לגייס משאבים", אמר.
הוא הוסיף: "איפה הנוכחות של המשטרה כשיורים בתפילת הבוקר ב-04:00 בבוקר? זה מאוד מפחיד. התושבים זועקים אליי, איפה המשטרה? אם המשטרה מפחדת, אז אוי ואבוי לנו, היא אמורה לאכוף את החוק. חייבים יותר כוחות, נוכחות של ניידות תרתיע, בוודאי. היום אמורים לבוא לעדכן אותי מהמשטרה".
אל-קרינאווי הבהיר: "אני הולך להכריז על צעדים קשים, יכול להיות שאסגור את העיר. המשטרה צריכה להתעורר - וגם אנחנו, כקהילה. צריכים למגר את האלימות, להילחם בפשיעה, לתת תחושת ביטחון לתושבים בעיר הזאת".
1 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות ברהט, איברהים  אל-עיד
זירת אירוע האלימות ברהט, איברהים  אל-עיד
זירת הרצח ברהט ואיברהים אחמד

דובר המשטרה ניצב-משנה אלי לוי התייחס לביקורת של אל-קרינאווי, ואמר: "המשטרה לא שם? לא מגיבה? זו טעות חמורה לומר דברים כאלו. מפקד המחוז הדרומי ניצב אמיר כהן, בשיתוף עם השוטרים שלו והיחידות המיוחדות, נותן תשומת לב משמעותית מאוד לרהט בפרט ולפשיעה במגזר הערבי".
נצ"מ לוי הסביר כי הוא "חושב שהעיר רהט מטופלת בצורה טובה. אני יכול להגיד לך שרק בימים האחרונים תפסנו שם שורה ארוכה של אמצעי לחימה, כלי נשק, כסף ומזון שהושגו על פי החשד בפשע. אנחנו מחלטים שם לא מעט רכבי יוקרה שהושגו על פי החשד בעיסוק בעבריינות. נכון, הפשיעה עדיין מרימה ראש במגזר הערבי. עם זאת, יש גם עבודה, ואני חושב שכתבים שלכם מכירים אותה מקרוב".
הוא ציין: "אולי מפני שבאתי מהתקשורת אז אני יותר עולה לשידורים ויותר מתראיין. אנחנו בקו שלנו יותר עומדים מול הציבור ונותנים תשובות גם בימים פחות נעימים שיש בהם רצף של מעשי רצח. אחרים לא, וחבל. אני חושב שעוד הרבה מאוד גופים במדינת ישראל צריכים לתת תשובות לשאלות הקשות האלו".
נצ"מ לוי סיכם: "יש לנו עוד הרבה מאוד עבודה כדי למגר את הפשיעה בחברה הערבית, לחזק את המשילות ואת תחושת הביטחון של הציבור. אני חושב שגם ראשי הרשויות צריכים לשלב זרועות, חלקם הגדול משלב זרועות עם המשטרה במאמץ הזה".