2 צפייה בגלריה
הדמיות לתכנית
הדמיות לתכנית
הבנייה בעטרות - תהליך ממושך
(צילום: אדריכל יובל קדמון)
לאחר שעיריית ירושלים החליטה להמליץ לוועדה המחוזית על הפקדת תוכנית חדשה להקמת שכונת עטרות באזור שדה התעופה הנטוש במזרח ירושלים, גורמים מדיניים הבהירו לממשל האמריקני כי מדובר בתהליך ממושך ורק בעוד שנה ההחלטה תגיע להכרעה של הדרג המדיני.
ב-6 בדצמבר צפוי להתקיים דיון בוועדה המחוזית, אך אותם גורמים טענו כי לא צפויות להתקבל החלטות. למרות זאת, לא הובטח שהממשלה תעצור את התוכנית.
מקור שמעורה בפרטי השיחות עם האמריקנים אומר שהטיעון שלהם היה שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בלם במשך עשר שנים בנייה בעטרות גם בתקופת טראמפ, ולכן הם לא מבינים מדוע מקדמים את הבנייה כעת.
גורם מדיני בכיר אמר בעניין התוכנית: "האמריקנים שאלו אותנו והסברנו שזו הטרלה, ומדיניות ממשלת ישראל לא נקבעת בוועדה מקומית שפרוש וגפני שולטים בה. אמרנו לאמריקנים שזו הטרלה של חבורת נתניהו".
על פי התוכנית, יוקמו כ-9,000 יחידות דיור, בהם שטחים למסחר ומלונאות על שטח של 1,243 דונם. מדובר על אחת מתוכניות הבנייה הרחבות ביותר במזרח ירושלים בשנים האחרונות.
מי שמקדם את המהלך בממשלה הוא שר השיכון זאב אלקין, שכבר התבטא בעבר בעדה. מצד שני, גורמים במרצ ובמפלגת העבודה התנגדו בעבר לקידומה.
2 צפייה בגלריה
הדמיות לתכנית
הדמיות לתכנית
הדמיות לתוכנית
(צילום: אדריכל יובל קדמון)
מדובר על שטח שנמצא במחלוקת מאז תיכנונו. אנשי שמאל מנסים לטרפד את המהלך בטענה כי הוא מהווה "מכה קשה" לפתרון שתי המדינות. ב"שלום עכשיו" שיגרו השבוע מכתב לחברי הכנסת בו הם מתריעים מפני הסכנה להגדרתם בקידום התוכנית. מדובר על "התנחלות שהיא מובלעת בלב הרצף האורבני של רמאללה ומזרח ירושלים", ציינו בארגון.
"זוהי תוכנית המחבלת בסיכוי לשלום", כתבו "שלום עכשיו" בין היתר במכתב. "אם היא לא תוסר מסדר היום, המכה הקשה הזאת תירשם לדיראון עולם על שם מרצ, יש עתיד והעבודה".