ח"כ משה סעדה (הליכוד) אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי "אני חושב שאנחנו קרובים לפשרה" בנושא המהפכה המשפטית. סעדה התייחס ל"מתווה העם" של נשיא המדינה יצחק הרצוג ואמר כי "אם הנשיא היה נותן פשרה אמיתית ובוחר בממלכתי על פני הפוליטי, היינו יכולים להגיע לעמק השווה. לצערי הנשיא לא הבין את גודל השעה. גודל הציפייה שלי ממנו, כגודל האכזבה שלי ממנו".
סעדה הוסיף כי "אני מקווה ואופטימי שעד פסח נבשר את האביב ונבשר גם את הגישור בחברה הישראלית". סעדה אמר כי "אני קורא לדבר. בשבוע שעבר דיברתי בוועדה, אחד מהחברים שמע את קריאתי וביקש להיפגש איתי, ונפגשנו, והבנו שאפשר להגיע לעמק השווה. חבריו לאופוזיציה שאלו אותי 'מי הרהיב עוז להיפגש איתך'. כאילו שהוא חצה את הקווים, הם רצו שאני אסגיר אותו. אני קורא לחבריי מהאופוזיציה: צאו מהפוזיציה. דברו איתנו, אנחנו רוצים להגיע לעמק השווה, אנחנו נכונים להתפשר, וגם פשרות משמעותיות".
יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, זאב אלקין, התייחס בריאיון ל-ynet radio להתנגדות מתוך הליכוד לקידום החקיקה. "זה לא נכון שבליכוד כולם תומכים בדרך שהמתווה מועבר. תומכים ברפורמה המשפטית, וגם אני אומר שצריך רפורמה משפטית, אבל בכל הסקרים האחרונים בקרב מצביעי הליכוד, בערך 50% חושבים שהמתווה מקודם היום לא נכון, בדרך לא נכונה, בנוסח לא נכון", אמר אלקין. "כמה מחברי סיעת הליכוד מודאגים ממה שקורה וכן חושבים שצריך להכניס שינויים, רק לא כולם מעיזים לדבר על זה בפה מלא ובאופן גלוי".
אלקין הוסיף כי במחנה הממלכתי הסכימו לקבל את מתווה הפשרה של הנשיא כבסיס להידברות עם הקואליציה. "עשר דקות לאחר הצגת מתווה הנשיא הראשון אמרנו שאנחנו מוכנים לדבר מעכשיו באופן מיידי כשהחקיקה כחלק מהמתווה תיעצר. לא קרה. גנץ הרים טלפון לנתניהו לפני שבועיים", אמר אלקין. "אני חושב שגם יאיר לפיד היה נכנס לחדר אם החקיקה הייתה עוצרת. גם הוא בסוף התכנס לאותן דרישות כמו שאנחנו הצגנו. גם עכשיו, כשהנשיא הציג את המתווה שלו, אנחנו תוך חצי שעה אמרנו שאנחנו מקבלים אותו, בצורה מאוד ברורה וחדה, ושוב הקואליציה דחתה אותו".
5 צפייה בגלריה
 משה סעדה
 משה סעדה
"רוצים להגיע לעמק השווה". סעדה
(צילום: יואב דודקביץ')
5 צפייה בגלריה
ועדת החוץ והביטחון
ועדת החוץ והביטחון
"כ-50% ממצביעי הליכוד חושבים שהמתווה מקודם לא נכון". אלקין
(צילום: רפי קוץ )
ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) התייחס לחששות שהביעו בעולם מפני המהפכה המשפטית והאשים את המפגינים. "כשבהפגנות מופיעים שלטים באנגלית אז למה זה מיועד בדיוק? להשפיע על אזרחי ישראל דוברי האנגלית? ברור שזה מיועד לחו"ל", אמר קלנר. "קמפיין שלם, עשרה שבועות שחלקו הגדול באנגלית בלי הפסקה וגם בהפגנות עצמן, גם הפגנות מול הקונסוליה של ארה"ב, גם אנחנו יודעים שהמסרים מועברים באנגלית ומזהירים פעם אחר פעם בתקשורת האמריקנית ובתקשורת הבינלאומית שמדינת ישראל בקריסה".
קלנר הוסיף כי "הרפורמה במערכת המשפט היא הכרחית, היא הכרחית לכלכלה, לביטחון". לטענתו, "המומחים אומרים שאם יש פה קבוצה שמייצרת כאוס והכאוס הזה הוא רע לכלכלה, אז לא הרפורמה עצמה היא רעה אלא ההשלכות, חוסר האחריות של האופוזיציה שמדברת על שינוי בחירת השופטים כקץ הדמוקרטיה וסוף האנושות. נכון להעביר את הרפורמה ולהוכיח לכולם, גם בעולם וגם בארץ, לאלה שחרדים - לא המפחידים, המפחידים ימשיכו להפחיד, אבל החרדים באמת - השד לא נורא כל כך, אין פה שד ואין פה שום דבר, מדינת ישראל תמשיך להיות מדינה חזקה, דמוקרטית, איתנה ומלוכדת".
5 צפייה בגלריה
אריאל קלנר במליאת הכנסת
אריאל קלנר במליאת הכנסת
"נכון להעביר את הרפורמה ולהוכיח לכולם - השד לא נורא כל כך". קלנר
(צילום: אלכס קולומויסקי )
5 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של הציונות הדתית בגבעת הראל
מסיבת עיתונאים של הציונות הדתית בגבעת הראל
"הרצוג תפס צד, הפשרה לא איתו". סוכות
(צילום: נדב אבס)
ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) אמר ל-ynet radio כי "אנחנו לא מוכנים לעצור את החקיקה. לא בגלל שעקרונית אנחנו לא מוכנים, אלא כי אין טעם לעשות את הדבר הזה בלי שיש מישהו בצד השני שמגיע לדבר לפני כן. אם זה תנאי מוקדם לעצם השיח אז זה לא".
על מתווה הנשיא אמר סוכות כי "הפשרה היא לא עם הרצוג, למרות שעכשיו הוא תפס צד. עד אתמול או עד שבוע שעבר הרצוג לא היה צד בוויכוח". לדבריו, "הנשיא היה קרוב מאוד למתווה שאנחנו היינו יכולים לחיות איתו ואני מניח שגם הצד השני היה יכול לחיות איתו. ברגע האחרון הוא נבהל כנראה מעוצמת ההתנגדות במחנה שלו מחלק מהמוקדים שהיו מעמידים אותו על הגריל, אז הוא חזר בו מכל הדברים שדיברו איתו".
5 צפייה בגלריה
אילה בן גביר
אילה בן גביר
"שלושה שבועות היה יום-יום משילות". אילה בן גביר
(צילום: יואב דודקביץ)
אילה בן גביר, רעייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמרה הבוקר בריאיון ל-ynet radio כי השר ערך "מבצע משילות" במזרח ירושלים לאחר פיגוע הדריסה בשכונת רמות שבבירה בחודש שעבר. בפיגוע נרצחו יעקב ישראל פלאי (6), אחיו אשר מנחם (8) והאברך אלתר שלמה לדרמן (20).
"במזרח ירושלים, אחרי שהיה את הפיגוע המחריד, הוא אמר 'יהיה מבצע' וקצת גיחכו על זה בתקשורת כי אוהבים לנסות להקטין", אמרה אילה. "שלושה שבועות היה יום-יום משילות, של לתפוס להם נשקים ולתפוס רכבים שנוסעים בצורה זוועתית ואחר כך דואגים לעשות איתם תאונות".
לדבריה, "היו שם דוחות תנועה וסמים וכסף לא חוקי ורכבים שהורידו מהכביש כי הם היו לא תקינים ונשקים שנתפסו. זה היה מצעד משילות שלא היה שנים. עד עכשיו היה יחסית שקט מהמקום הזה והוא היה מקום מאוד מאוד מאוד סוער בתקופה הזאת בשנים עברו".