2 צפייה בגלריה
פרופ' אלקלעי והמטופלות שהתלוננו על תקיפה מינית
פרופ' אלקלעי והמטופלות שהתלוננו על תקיפה מינית
פרופ' אלקלעי והמטופלות שהתלוננו על תקיפה מינית
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי, יובל חן, מתוך אתר שיבא)
המרכז הרפואי שיבא הודיע הערב (שבת) כי הגינקולוג הבכיר פרופ' מנחם אלקלעי הודיע להנהלת בית החולים על יציאתו לחופשה. זאת בעקבות תחקיר ynet ו"ידיעות אחרונות" שבו נחשפו ארבע מטופלות שהעידו על תקיפה מינית במהלך טיפול רפואי. בבית החולים ציינו כי "המרפאות והטיפול המתוכננים לו בוטלו ויבוצעו ע"י רופאי האגף. אנו נמשיך לפעול על-פי הנחיות נציבות שירות המדינה".
שתיים מהמטופלות, יצוין, הגישה נגד אלקלעי תלונה במשטרה. אחת התלונות נסגרה ע"י הפרקליטות מפאת חוסר ראיות. בעקבות הערר שהגישה הוחלט לפתוח את התיק מחדש. בנוסף, עדי, שהגיעה לטיפול אצל אלקלעי לפני 18 שנים ונפגעה ממנו, התלוננה עליו גם אצל קופת החולים - אך שם, לדבריה, לא התייחסו אליה ברצינות. "אל תתעסקי עם זה, תעזבי", אמרו לה.
נטע (שם בדוי), שטופלה אצל אלקלעי, זיהתה אותו עוד לפני ששמו פורסם. "אחרי שראיתי את הכתבה זיהיתי את הדפוס שלו - ומיד הבנתי שזה אותו אחד", סיפרה בבכי. "זה כל כך מפחיד, זה מרגיש לי שאני חלק מסיפור ענק. האיש הזה ממשיך לטפל ולקבל מטופלות, זה לא נורמלי. אני לא מתכוונת לוותר לו. היה לי ברור מהרגע הראשון אני הולכת להתלונן ואני אלך עם זה עד הסוף".
2 צפייה בגלריה
נטע שם בדוי, אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
נטע שם בדוי, אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
"קפאתי ורק רציתי שזה יסתיים". נטע (שם בדוי)
נטע הגיעה לבדיקה אצל אלקלעי אחרי שחשה כאבים ברחמה, ולא תיארה לעצמה שתצא מצולקת. "לפני שנתיים הוא עשה לי ניתוח ששינה לי את החיים", סיפרה אתמול ל-ynet. "באוגוסט חזרו לי הכאבים וקבעתי אצלו תור בבית החולים. כשנכנסתי אליו הוא דיבר אליי לא יפה וגער בי למה עדיין לא נכנסתי להיריון, למה אני מחכה ושאני עושה טעות. הרגשתי נורא. הוא ביקש שאעלה על הכיסא כדי לבדוק אותי, ואז אמר שאני לא מרפה ושאני צריכה להרפות".
לדבריה, "הוא אמר - 'אני הולך ללחוץ לך על נקודה בדגדגן'. לא הבנתי מה זה אומר. חשבתי שאולי אני לא יודעת הכול, אולי הוא יודע משהו שאני לא. ניסיתי לנשום עמוק, הייתי קפואה והוא פשוט נגע בדגדגן, החדיר אצבע לנרתיק ואצבע לרקטום, והמשיך במשך דקות ארוכות מאוד. אני נושמת ונושמת כדי להרפות אל כל הגוף שלי עד שהסיוט יסתיים. אחרי דקות מאוד ארוכות הוא סיים ואמר 'הו, עכשיו אני רואה שזה עזר'".
היא ציינה שקפאה ורק רצתה שהטיפול יסתיים. "יצאתי משם ואמרתי לעצמי שאני לא מבינה מה קרה לי עכשיו. לא אמרתי לו כלום. אחרי שבוע סיפרתי להורים שלי, ויחד עם אמא שלי הגענו לבית החולים והגשתי תלונה נגדו. לאחר מכן הלכתי עם בן זוגי למשטרה והגשתי תלונה נגדו ונחקרתי. בדיוק אתמול התקשרו אליי מצח"מ מחוז דן וזימנו אותי לעוד חקירה".
עם פרסום העדויות נגדו, מטעמו של אלקלעי נמסר כי "מדובר ברופא גינקולוג ותיק ומוערך שטיפל באלפי מטופלות במסירות ובמקצועיות. עבודת הגינקולוג רגישה ואינטימית, ומטעם זה חשוף העוסק בה לתלונות יותר מכל תחום רפואי אחר. הרופא לא ביצע מעולם מעשים מגונים במטופלותיו. חשוב להבין כי התלונות בתחום זה הינן בדרך כלל תלונות סרק או כאלה הנובעות מחוסר הבנה של הנבדקות, ולא ממעשים פסולים של הרופא המטפל. רוב התלונות המוזכרות כאן נחקרו כבר ונגנזו וזה יהיה קרוב לוודאי גורלה של התלונה האחרונה".