שגרירות ישראל בבלגיה הקרינה היום (חמישי) באולם בסנאט בבריסל את הסרט המתעד את הזוועות שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, לאחר סירובה של נשיאת הפרלמנט. בהקרנה השתתפו 50 איש - 27 חברי פרלמנט, לצד יועצים משפטיים ועוזרים. הנוכחים, שיצאו מההקרנה מזועזעים, סיפרו לעיתונאים על חוויית הצפייה הקשה. "מדובר באכזריות חסרת גבולות", ציין אחד מחברי הפרלמנט, "אנשים עברו התעללות - והכול לקול צהלות שמחה של מחבלי החמאס".
2 צפייה בגלריה
הקרנה של סרטון הזוועות בבלגיה
הקרנה של סרטון הזוועות בבלגיה
הקרנת הסרט בסנאט בבריסל
הכותרת
או"ם-שמום: למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?
25:22
כאמור, המהלך התקיים בזכות השגרירות הישראלית, ששכנעה את אחת המפלגות לקיים הקרנה באולם בסנאט, ולהזמין אליו את חברי הפרלמנט הבלגי. חבר הפרלמנט מתיו ביהט יצא מהאולם נסער, בעיניים דומעות. "זה יותר מדי קשה", השיב לשאלות העיתונאים. חבר פרלמנט אחר סיפר כי ראה "טבח חסר רגישות ואלימות קיצונית, תוך נחישות נוראית לרצוח בכל מחיר". צופה נוסף אמר לאחר ההקרנה כי "הצפייה בסרט היא מעשה של התנגדות לברבריות, מי יכול להטיל בזה ספק?".
חברת הפרלמנט מארי כריסטן מרגהם אמרה כי ציפתה לראות את הגרוע מכול. "מה שראיתי זה הרבה מעבר לזה. לא האמנתי שאנחנו יכולים לרדת כל כך נמוך, להיות לגמרי חסרי אנושיות", ציינה. יו"ר ועדת החוץ אלס ואן הוף הוסיפה: "אני כולי נסערת ומזועזעת. המילים לא יצליחו לתאר את הזוועה. לראות את הרציחות האלה, התפרצות של פסיכופטים. אני לא יודעת אם זה המונח הנכון לתאר טבח של נשים וילדים, תוך כדי צילומי סלפי. זה מייאש".
דריה סאפאי, חברה פרלמנט ממוצא איראני, הדגישה כי יש להקרין את הסרט במקומות נוספים. "היינו צריכים לראות את זה כדי לספר לעולם על הטרור והברבריות. אני חושבת במיוחד על דגלי החמאס בהפגנות הפרו-פלסטיניות, על ההכחשה סביב כל מה שקרה. יש להפיץ את הסרטון הזה, חובתנו להזהיר. כולם צריכים לראות את זה כדי להבין".
2 צפייה בגלריה
בבריסל, בלגיה הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל
בבריסל, בלגיה הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל
הפגנה פרו-פלסטינית בבריסל
(צילום: רויטרס /Yves Herman)
כאמור, שגרירת ישראל בבלגיה עדית רוזנצוויג אבו ביקשה בתחילת החודש להקרין את סרט הזוועות של צה"ל בפני חברי הפרלמנט הבלגי, אולם נשיאת הפרלמנט דחתה את בקשתה לאחר שחלק מראשי המפלגות הטילו וטו על קיום ההקרנה. גם הניסיון של השגרירה להקרין גרסה מקוצרת של הסרט בוועדת החוץ של הסנאט - נתקל בסירוב מובהק, בטענה כי מדובר בתעמולה ישראלית שנועדה להסוות פשעי מלחמה.
בארגון ידידי ישראל בבלגיה עקצו אז את נשיאת הפרלמנט: "מעניין שנשיאי הפרלמנט לא התקשו להגיע לקונצנזוס לארח בשנה שעברה תערוכת צילומי תעמולה של הפלסטינים שקשורה לטרור. בושה על הצביעות של נשיאי הפרלמנט שחולשתם אפשרה את העלבון הזה בשנה שעברה, וחוסר עמוד השדרה שלהם לא הצליח לכבד את הנרצחים השנה".