לא בכל פינות העולם מוכנים להיות עדים למה שהתרחש ב-7 באוקטובר: שגרירת ישראל בבלגיה, עדית רוזנצוויג אבו, ביקשה להקרין את סרט הזוועות של צה"ל בפני חברי הפרלמנט הבלגי, אולם נשיאת הפרלמנט דחתה את בקשתה לאחר שחלק מראשי המפלגות הטילו וטו על קיום ההקרנה. גם הניסיון של השגרירה להקרין גרסה מקוצרת של הסרט בוועדת החוץ של הסנאט - נתקל בסירוב מובהק, בטענה כי מדובר בתעמולה ישראלית שנועדה להסוות פשעי מלחמה.
3 צפייה בגלריה
בבריסל, בלגיה הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל
בבריסל, בלגיה הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל
הפגנה פרו-פלסטינית בבריסל
(צילום: צילום: JOHN THYS / AFP)
ווטר דה ורינט, מטעם מפלגת הירוקים, הטיח בשגרירה: "יש היום יותר מ-4,000 ילדים מתים בהפצצות, כמה עוד ימותו לפני שתגיבי? מנהיגים פוליטיים מסוימים בישראל מדברים על טיהור אתני ורצח עם. חיסול מנהיג חמאס תוך הרג של 100 אזרחים הוא שערורייה למדינה כמו ישראל. מדובר בפשעי מלחמה. אתם מפציצים בתי ספר, מסגדים ואנשים שעובדים עבור האו"ם. קיוויתי שמדינה דמוקרטית כמו ישראל תעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר, תמכתי בישראל מיד לאחר הפיגוע ב-7 באוקטובר, אבל זה לא אפשרי יותר. תפסיקו עם האכזריות הזו".
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
3 צפייה בגלריה
בבריסל, בלגיה הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל
בבריסל, בלגיה הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל
הפגנה פרו-פלסטינית בבריסל
(צילום: רויטרס /Yves Herman)
בארגון ידידי ישראל בבלגיה עקצו את נשיאת הפרלמנט: "מעניין שנשיאי הפרלמנט לא התקשו להגיע לקונצנזוס לארח בשנה שעברה תערוכת צילומי תעמולה של הפלסטינים שקשורה לטרור. בושה על הצביעות של נשיאי הפרלמנט שחולשתם אפשרה את העלבון הזה בשנה שעברה, וחוסר עמוד השדרה שלהם לא הצליח לכבד את הנרצחים השנה".
בז'נבה נועדו שר החוץ אלי כהן ושר הבריאות אוריאל בוסו עם נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספוליריק. בפגישה השתתפו גם בני משפחות החטופים: עופרי ביבס לוי, אחותו של ירדן ביבס שנחטף לעזה עם רעייתו שירי ושני ילדיהם אריאל (4) וכפיר (10 חודשים); אילן רגב, אביהם של מיה ואיתי; עידית אוהל,אמו שלו אלון אוהל; ואיילת סווטיצקי, ביתה של חנה פרי (בת 79) ואחותו של נדב קופלוול. בני המשפחות פנו לנשיאת הצלב האדום, סיפרו לה על חטיפת יקיריהם וביקשו את פעילותו הדחופה של הארגון להגיע אל החטופים, לוודא מה מצבם ולהבטיח עבורם טיפול רפואי.
3 צפייה בגלריה
מחאת רופאים נגד הצלב האדום בדרישה לבקר את החטופים
מחאת רופאים נגד הצלב האדום בדרישה לבקר את החטופים
מחאת רופאים נגד הצלב האדום בדרישה לבקר את החטופים
(צילום: באדיבות עמותת "למענם")
"הצלב האדום חייב לפעול בכל הערוצים כדי לבקר בהקדם את החטופים, ביניהם ילדים, נשים וקשישים, המוחזקים כבני ערובה בידי ארגון הטרור חמאס", אמר השר כהן, "ראוי שהצלב האדום יתמקד באסון ההומניטרי הגדול ביותר שארגון הטרור חמאס משית על עזה ולא במדינת ישראל, מדינה המחויבת לחוק הבינלאומי ופועלת על פיו". בוסו הוסיף: "עזה משלמת מחיר כבד על העובדה החמורה שמחבלי חמאס משתמשים בבתי חולים כבסיסי טרור. אני מצפה מהקהילה הבינלאומית לגנות זאת בשפה ברורה - לא ייתכן שמשתמשים במתקנים רפואיים להגנה על טרור".
לאחר מכן נפגשו השרים ונציגי משפחות החטופים עם מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי (WHO), דר' טדרוס ג'ייברסוס. בפגישה הוצגה דרישה חד-משמעית מהארגון לחשוף את השימוש שעושה חמאס בבתי החולים ברצועה לפעילות טרור. "השימוש הציני של ארגון הטרור חמאס בבתי חולים היא כישלון מהדהד של ארגון הבריאות העולמי ושל ארגוני האו"ם", אמר השר כהן, "מתחת לאפם של הארגונים האלו הוקמה תשתית הטרור הגדולה בעולם. מדובר בפשע מלחמה כפול, כאשר בסמוך לבתי החולים נורים טילים ורקטות לעבר האוכלוסייה הישראלית. בתוך מרתפי בתי החולים פועלים בעזה אפילו היום מחבלי החמאס ואליהם, על פי ההערכות, הובאו חטופים ישראלים ב-7 באוקטובר".