לוחם גולני תועד היום (שני) תוקף באלימות את פעיל זכויות האדם עיסא עמרו בעת שערך סיור בחברון. הלוחם נראה דוחף את עמרו על המדרכה ובועט בו כאשר הוא על הקרקע.
עמרו לא נעצר לאחר התקרית - שהתרחשה לנגד עיניהם של אנשי צוות עיתון ה"ניו יורקר" ובהם העיתונאי זוכה פרס הפוליצר לורנס רייט שהיה עמו בסיור באותו הזמן. עמרו הוא פעיל מוכר בחברון, שלא פעם מתריס ומגיע לעמדות החיילים וגם מדבר אליהם בצורה תוקפנית ומקלל.
בצה"ל הודיעו לאחר תחקור האירוע כי החייל נשלח ל-10 ימים בכלא הצבאי, וכי בסיומם יוחלט על המשך שירותו כלוחם. מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לתיעוד האירוע בחברון, האירוע תוחקר בצורה מעמיקה ויסודית על ידי המפקדים. מהתחקיר עולה כי התפתח חיכוך אלים בין פלסטיני לחייל צה"ל בחברון, במהלכו החייל הכה את הפלסטיני. צה"ל רואה בחומרה כל התנהגות אלימה ומגנה אותה".
1 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפת הפעיל על ידי החייל
תיעוד תקיפת הפעיל על ידי החייל
תיעוד תקיפת הפעיל על ידי הלוחם בחברון

לפני כחודש תועדו לוחמי גבעתי תוקפים פעילי שמאל ועיתונאי בחברון. באחד הסרטונים שהופצו, הכה חייל באגרוף פעיל שמאל בפניו, לאחר שהטיל אותו על הקרקע. בסרטון נוסף נשמע לוחם אחר בגבעתי אומר: "בן גביר הולך לעשות סדר במקום הזה. אין, אכלתם אותה. אני קובע מה החוק, ואתה פועל נגד החוק". בסרטון אחר הוא תועד אומר: "אני לא אוהב שמאלנים, אני אשבור לכם את הצורה".
החייל מהתקרית הקודמת, לוחם מגדוד צבר, הסביר את הסביבה שבה פועלים הלוחמים בחברון מול אזרחים מכל הצדדים ומתאר שגרה מורכבת. "אנחנו פועלים במציאות בלתי אפשרית. תמיד זכינו לשבחים על התפקוד. כואב לי שהדברים מוצגים באופן מגמתי ולא מדויק עם חצאי אמיתות, מי שראה את כל מה שהלך שם היה מבין שפעלתי כפי שמצופה ממני".