פעם שנייה תוך 24 שעות משתמשים חשודים פלסטינים במוסדות חינוך כמקומות מסתור: יממה לאחר שמחבלים בג'נין תועדו כשהם מנסים להסתתר בגן ילדים, נראה היום (חמישי) כוח של צה"ל ומג"ב נכנס לבית ספר בחברון - לאחר שרעול פנים נמלט אליו. צפו בתיעוד.
הכוח הגיע לטפל בהפרת סדר ליד אחד החסמים בין היישוב היהודי בחברון לשכונות הפלסטיניות. בצה"ל אמרו כי במקום הובערו צמיגים ויודו אבנים על ידי הפלסטינים, ובהם רעול פנים שזוהה על ידי הכוח.
הלוחמים רדפו אחריו עד שנכנס לתוך בית ספר סמוך. הם חיפשו אותו בבית הספר, אך מורים מנעו מהם להיכנס וחסמו אותם בגופם, עד שרעול הפנים נמלט מהמקום. גורם צבאי אמר כי הכוח עיכב שני ילדים שלבושם תאם את החשודים במצלמות האבטחה, אך לאחר בירור ושלילת החשד נגדם הם שוחררו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון המעצר בבית הספר
תיעוד מניסיון המעצר בבית הספר
העימותים בבית הספר
3 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון המעצר בבית הספר
תיעוד מניסיון המעצר בבית הספר
תיעוד מניסיון המעצר בבית הספר
3 צפייה בגלריה
ריאן סולימאן
ריאן סולימאן
הילד ריאן סולימאן, שמת בתקוע. צה"ל: "מבדיקה ראשונית אין קשר בין מותו לבין פעילות צה"ל"
במקרה אחר, טענו הפלסטינים שריאן סולימאן, ילד בן 7 מהיישוב תקוע, מת כתוצאה מעימות עם כוחות צה"ל. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, הוא נהרג מנפילה מגובה רב, לאחר שכוח רדף אחריו. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" צוין כי הילד, תלמיד כיתה ב', היה בדרכו הביתה מבית הספר עם ילדים נוספים. ראש מועצת תקוע מוסא אל-שאער הציג גרסה אחרת: "הילד ריאן לא נהרג כתוצאה מנפילה מגובה רב. הכוחות רדפו אחריו עד שהקיפו אותו בשטח סגור. כשהתקרבו אליו הוא נפל, והתברר שקיבל דום לב".
מבדיקה ראשונית של האירוע עולה כי מפרי סדר פלסטינים, בהם ילדים, השליכו אבנים על מכוניות ישראליות שנסעו בכבוש ליד תקוע, מדרום לבית לחם. כוח צה"ל שהוקפץ למקום זיהה אותם בורחים והחל לרדוף אחריהם רגלית לתוך הכפר הסמוך. בשלב מסויים מפרי הסדר הצליחו לחמוק מעיני החיילים, שחשדו כי חלקם נמלטו לאחד הבתים. החיילים הגיעו לבית והזהירו את אב המשפחה שמא בנו ישליך שוב אבנים.
לפי החיילים, השיחה עם האב נערכה ללא ויכוח או אלימות מצידו כאשר הוא עומד במרפסת והם מחוץ לבית. לאחר מכן הם הלכו מהמקום ובחלוף דקות שמעו את האב צועק "סהר אדום", שאכן הגיע למקום לטפל בבנו שמותו נקבע בהמשך בבית חולים פלסטיני. בצבא מעריכים כי לא היה שום מגע בין החיילים לילד ולא ידוע מהי סיבת מותו.
בהודעה רשמית מטעם דובר צה"ל נכתב כי "מספר חשודים יידו אבנים לעבר אזרחים בציר תנועה ראשי בסמוך לכפר תקוע. לוחמי צה"ל סרקו אחר החשודים שנמלטו לתוך הכפר. במהלך הסריקות לא היו עימותים ולא היה שימוש באמל"ח או באמצעים לפיזור הפגנות. מוכרת טענה על אודות מותו של קטין. מבדיקה ראשונית, עולה כי לא נמצא קשר בין מותו לבין פעילות צה"ל במרחב. פרטי האירוע מתוחקרים".

גם היום התקיימו הפגנות בג'נין, בעקבות חיסולם אתמול בבוקר במחנה הפליטים של ארבעת המבוקשים ובהם גם אחיו של המחבל מדיזנגוף. לאחר הפעולה במחנה הפליטים אירעו אתמול אחר הצהריים הפרות סדר באזור אפרים, שכם, רמאללה וחברון, כשבכל אחד מהמוקדים התאספו כמה עשרות צעירים. במערכת הביטחון חוששים מזליגה של האירועים לערים נוספות בגדה.
בירושלים התרחשו אתמול עימותים בשכונות עיסאוויה ווואדי ג'וז, כשזיקוקים נורו ואבנים הושלכו לעבר שוטרים. אמש הושלכו אבנים גם לעבר הרכבת הקלה ליד תחנת שועפאט בעיר. נגרם נזק קל לרכבת, אך לא היו נפגעים. במקביל, בין אדוריים לחורסה, סמוך לחברון, אירע פיגוע ירי. רכבו של תושב שנסע מאדוריים ליישוב נגוהות ספג לפחות שתי פגיעות קליעים מרכב חולף, ולא היו נפגעים.
במחלקת המדינה האמריקנית אמרו אתמול כי הם "מודאגים מהמצב הביטחוני המידרדר בגדה המערבית". גורם ביטחוני אמר כי "לא מדובר בהיקפים גדולים של הפרות סדר - כמה עשרות בודדות של פלסטינים, לא האלפים שהכרנו מימים אחרים של אינתיפאדות, אך זה בהחלט אירוע ששווה לשים עליו את העין".