ירה בטווח אפס בראשו של דר רחוב שהתגורר בביתו בגלל ויכוח, נתן לו לגסוס – ואחר כך ניסה לטייח ראיות. זו תמצית כתב האישום שהוגש היום (ב') נגד גאורגי ז'לקוב, מאבטח בן 62 מחיפה, בגין רצח דמיטרי יונגרוב בן ה-41. בכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בעיר מיוחסות לז'לקוב, שעבר מאבטח בכרמלית, עבירות של רצח בנסיבות מחמירות ושיבושי מהלכי משפט.
על פי כתב האישום, בזמן שאשתו של ז'לקוב ביקרה ברוסיה, עבר דר הרחוב להתארח וללון בביתו. במספר הזדמנויות שונות, לבקשתו של יונגרוב, נתן לו ז'לקוב סכומי כסף לשימושו. כאשר שבה אשתו של ז'לקוב מביקורה ברוסיה, היא גילתה כי דר רחוב מתגורר בבית – ולכן עברה להתגורר במקום אחר, תוך שהיא מבקשת מז'לקוב לדאוג לכך שיונגרוב יעזוב את הדירה.
4 צפייה בגלריה
גאורגי זלקוב בהגשת כתב האישום
גאורגי זלקוב בהגשת כתב האישום
הנאשם, גאורגי ז'לקוב, השתתף מרחוק בדיון בבית המשפט היום
(צילום: עידו ארז )
4 צפייה בגלריה
גאורגי זלקוב בהגשת כתב האישום
גאורגי זלקוב בהגשת כתב האישום
(צילום: עידו ארז )
ב-21 באוגוסט, כחודש לאחר חזרתה לארץ של האישה, הגיעו השניים לדירה, אז ביקש ז'לקוב מאשתו להמתין לו מחוץ לבניין – בזמן שהוא פועל להרחיק את יונגרוב. לפי האישום, שאותו הגיש עו"ד שגב אדלר מפרקליטות מחוז חיפה, "הנאשם נכנס לדירה והחל להתעמת עם המנוח בנוגע למגוריו ובנוגע לשימוש שעשה המנוח בטלפון הנייד של הנאשם".
במהלך העימות, נכתב עוד, החליט ז'לקוב להמית את המנוח: "הנאשם הוציא מהכספת אקדח, מסוג יריחו 9 מילימטר, שהוא מחזיק בביתו מתוקף עבודתו כמאבטח בכרמלית, הצמיד את הקנה אל מרכז מצחו של המנוח והציע לו להתפלל".
יונגרוב, כך טוענת הפרקליטות, אמר לז'לקוב שהוא אינו מעוניין להתפלל – ובשלב זה הוא ירה בו וגרם לפציעתו האנושה. לאחר האירוע הניח ז'לקוב סכין מטבח בסמוך ליונגרוב, על מנת להציג מצג שווא ולפיו הוא איים עליו בסכין טרם הירי. על אף שהמנוח גסס, נמנע ז'לקוב להזמין לו כוחות הצלה, ורק לאחר מספר דקות ובהמלצת אשתו התקשר הנאשם למשטרה ודיווח על כך שירה במנוח.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה, בחודש שעבר
(צילום: גיל נחושתן)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחוב נורדאו בחיפה
זירת הרצח ברחוב נורדאו בחיפה
(צילום: ליהי קרופניק)
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של ז'לקוב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, והשופט ניצן סילמן צפוי לדון בהמשך בבקשה. סנגורו של הנאשם, עו''ד לאוניד פרחובניק, שמייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי בכוונתו ללמוד את חומר הראיות.