חייל צה"ל נעצר בצהריים (שישי) לאחר שלפי החשד השליך אבנים לעבר חיילים אחרים סמוך להתנחלות אביגיל בדרום הר חברון. החייל, שנמצא בחופשה, הגיע למקום עם כמה פעילי שמאל - ומיד לאחר מעצרו הוא הועבר לחקירת משטרת מחוז ש"י. לא דווח על נפגעים.
מהפרטים שידועים כה עולה כי כמה פלסטינים מסקו זיתים סמוך להתנחלות אף על פי שלא קיבלו אישור לכך. החייל נעצר במהלך עימות בין הפלסטינים ופעילי השמאל לחיילי צה"ל שנרגמו באבנים. גורמים בסביבת החייל שנעצר הכחישו את הטענה שלפיה אבנים הושלכו לעבר החיילים.
2 צפייה בגלריה
חיילים מתעמתים עם פעילי שמאל לאחר שהסבירו להם כי הם נמצאים בשטח צבאי סגור
חיילים מתעמתים עם פעילי שמאל לאחר שהסבירו להם כי הם נמצאים בשטח צבאי סגור
העימות בדרום הר חברון
שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה לתקיפת החיילים: "אני מגנה באופן נחרץ את יידוי האבנים לעבר כוח צה"ל על-ידי אזרחים ישראלים שבאו למקום ביחד עם תושבים פלסטינים.
"מדובר באירוע חמור, שיטופל באופן המעמיק ביותר. לא נאפשר לאף אחד לפגוע בחיילי צה"ל שמבצעים את משימתם למען ביטחון ישראל".
גם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי הגיב. לדבריו, "מדובר באירוע חמור ביותר. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. חיילי צה"ל פועלים בנחישות נגד הטרור כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל ולא ייתכן שאותם אזרחים יתקפו אותם באלימות".
2 צפייה בגלריה
הערכות מצב בעקבות מבצע "עלות השחר"
הערכות מצב בעקבות מבצע "עלות השחר"
שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל כוכבי. גינו
(צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל ציין כי מדובר ב"תקיפת לוחמי צה"ל על-ידי חשודים ישראלים ופלסטינים סמוך למצפה אביגיל בחטיבה המרחבית יהודה. אחד החשודים שהשליך אבנים לעבר הכוחות הוא חייל צה"ל שלא בתפקיד. בעקבות כך הוא נעצר על-ידי הכוח בנקודה והועבר להמשך טיפול משטרתי".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הצטרף לשורת הגינויים: "גם באירוע הזה אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום ולאפשר שפורעים אזרחי ישראל, ולא משנה הצד פוליטי של המפה שהם משייכים את עצמם אליו, ירימו ידם על לוחמי צה"ל, וימשיכו להסתובב חופשיים. אנו נחושים להיאבק בהם, והמשטרה תמצה את הדין עם כל פורע יהודי או לא יהודי שהוא חלק ממעשי הטרור האלו".
ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי אמר: "מדי שישי מגיעים פעילי שמאל קיצוני, אנרכיסטים, לבצע פרובוקציות, להתעמת עם חיילי צה"ל היקרים, ולהפר את שגרת חייהם של המתיישבים.
"אנו מתריעים כבר תקופה ארוכה בפני שר הביטחון וקוראים לו להתערב, ולהרחיק את האנרכיסטים מיידית מיו"ש כולה והר חברון בפרט, ויפה שעה אחת קודם. האירוע היום מלמד מי בדיוק פה האלים".
התקרית בדרום הר חברון אירעה בשיא עונת המסיק בשטחים, שבמהלכה מתרחשים מדי יום חיכוכים בין פלסטינים למתנחלים כשחיילי צה"ל בתווך.
בשבוע שעבר תקפו עשרות מתנחלים לוחמים של צה"ל שניסו לפזר הפרת סדר באזור הכפר חווארה ליד שכם. בתקיפה נפצע מפקד הגדוד שפעל לפזר את המתפרעים, וכן לוחם נוסף.
במהלך ההתפרעות בשבוע שעבר, מפירי הסדר יידו אבנים לעבר כלי רכב פלסטיניים. כוח צה"ל בפיקוד מפקד גדוד צפע (202) פעל בנקודה על מנת לפזר את הפרת הסדר, והותקף על ידי מתפרעים רעולי פנים, בין היתר באמצעות ריסוס גז.