בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (יום ב') עשר שנות מאסר על ערן אזולאי בן ה-46, שבערב יום כיפור 2021 דרס למוות את ברק חורי, בן 12 מרמת גן, בזמן שרכב על אופניו. אזולאי הורשע בינואר האחרון בעבירות של המתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.
4 צפייה בגלריה
גזר דין לערן אזולאי שדרס את ברק חורי ז"ל
גזר דין לערן אזולאי שדרס את ברק חורי ז"ל
ברק חורי והנהג הדורס ערן אזולאי
(צילום: עידו ארז)
4 צפייה בגלריה
גזר דין לערן אזולאי שדרס את ברק חורי ז"ל
גזר דין לערן אזולאי שדרס את ברק חורי ז"ל
אזולאי, הבוקר בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)
בנוסף לעונש המאסר בפועל, השופט גזר על אזולאי שנה אחת של מאסר על-תנאי ושלל את רישיון הנהיגה שלו למשך 20 שנה. הוא קבע כי ישלם למשפחת חורי פיצוי על סך 150 אלף שקלים, לצד קנס על סך 20 אלף שקלים. אזולאי נשמע מופתע במהלך הקראת גזר הדין, וקרא במהלכה: "מה?!".
בגזר דינו הסביר השופט ציון קאפח כי "אופן נהיגת הנאשם ותוצאתה הנוראה פגעו בערך קדושת החיים ובחובה להגן על שלמות גופם ונפשם של המשתמשים בדרך ובכללם רוכבי האופניים". השופט ציין כי אזולאי כבר הורשע בעבר בנהיגה בשכרות, נידון למאסר על-תנאי בלבד וחודשיים לאחר שפסילת הרישיון שלו נגמרה שוב נהג על הכביש תחת השפעת אלכוהול.
השופט הוסיף כי לקח בחשבון את דברי אביו של ברק חורי, איציק, שבשלב הטיעונים לעונש סיפר על האובדן הגדול וביקש שהעונש יהיה חמור: "ברק כבר לא יזכה לצו החיים ולא יוכל לממש את פרץ הרעיונות שהגה והכשרון בו התברך. בשמו של ברק בני ז"ל, וגם בשמם של אלפי ורבבות ילדים, בני נוער ואנשים שעלולים להפגע מהתנהגות פלילית מסוג זה, ביום כיפור, או בכל יום אחר, בכביש, ברחוב, ובכל בסביבה בה כולנו אנו חיים ופועלים - ראוי שתצא מכאן אמירה ברורה בהתאם לנסיבות החמורות של המקרה הזה. רק בענישה הולמת יוכל לצאת מכאן מסר חברתי וגם ציבורי חד ונוקב".
4 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים בבית המשפחה של הילד שנדרס בכביש 4 ביום כיפור
מסיבת עיתונאים בבית המשפחה של הילד שנדרס בכביש 4 ביום כיפור
איציק וצופית חורי, הוריו של ברק. האבא ביקש מבית המשפט: "צריך לצאת מכאן מסר חברתי חד ונוקב"
(צילום: יובל חן)
משפחת חורי בירכה הבוקר על גזר הדין, ומסרה: "אנו הוריו ואחיו של ברק חורי ז"ל מברכים על גזר הדין ומבקשים להודות לרשויות אכיפת החוק ולבית המשפט הנכבד. המעשים החמורים שבוצעו על ידי הנאשם חייבו ענישה מחמירה וראויה, כפי שנקבע היום. שום עונש שבעולם לא יוכל לכפר על עוצמת האסון שהמיט הנאשם עלינו ועל נטילת חייו של ברק יקירנו, ואנו תקווה שגזר הדין החד משמעי ימנע ממשפחות נוספות לחוות את הטרגדיה הנוראית שגרם הנאשם לברק ולנו".
בהכרעת הדין לפני שלושה חודשים קבע השופט קאפח כי אזולאי "נטל סיכון לא סביר בהינתן כלל הנתונים, הן בשתיית אלכוהול טרם הנהיגה, והן בהתעלמות מהעובדה הידועה גם לו בדבר המוסכמה החברתית של הימצאות רוכבי אופניים על הכביש". השופט ציין כי אזולאי נהג "בנהיגה 'עיוורת' על הכביש", ובמשטרה טענו במהלך המשפט כי זו הייתה הפעם השלישית שבה נהג בעודו שיכור.
לפי האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, ביום התאונה, 15 בספטמבר 2021, שתה אזולאי בשעות הצהריים משקאות אלכוהוליים ליד בית חברו בעיר מגוריו באר יעקב. לאחר מכן, סמוך לשעה 19:00, הוא נהג ברכבו בכביש 4 לכיוון צפון. נוכח כניסת יום הכיפורים, תנועת הרכבים בכביש הייתה מועטה ואיטית, אך סמוך לגבעת שמואל, נכנס חורי לנתיב הנסיעה של אזולאי עם אופניו.
4 צפייה בגלריה
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי ז"ל
(באדיבות המשפחה)
במהלך רכיבתו, עצר חורי על מנת לשאול עוברת אורח לכיוון נסיעתו. בשלב זה הגיע אזולאי, ופגע בילד בעוצמה עם חזית רכבו. כתוצאה מהתאונה בכביש 4, חורי פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב אנוש, אולם הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותו בבית החולים.
עורכת הדין רותם נוימן וסרמן, מפרקליטות מחוז תל אביב, מסרה הבוקר בתגובה לגזר הדין: "בנובמבר 2021 היה אמור ברק חורי ז"ל לחגוג את בר המצווה שלו. במקום זאת, כחודשיים קודם לכן, כבה פתיל חייו. ביום היחיד בשנה שבה הולכי הרגל ורוכבי האופניים מחליפים את המכוניות, שעט לעברו הנאשם במהירות. חרף מודעתו למוסכמה החברתית בדבר השימוש בדרכים על ידי הולכי רגל ורוכבי אופניים ביום כיפור וחובת הזהירות המוגברת שחלה עליו בהקשר זה, נהג הנאשם בנהיגה 'עיוורת', במהירות גבוהה ותחת השפעת משקאות משכרים. תופעת הקטל בכבישים, שמלווה את חיינו כאן באופן קבוע ומתעצם - היא לא גזירת גורל. הטלת ענישה משמעותית ומוחשית על ידי בתי המשפט היא נדבך משמעותי במאבק בתופעה, וזאת בייחוד כשמדובר בעבירות המבוצעות תוך קלות דעת".
משפחת הילד מסרה: "אנו הוריו ואחיו של ברק חורי ז"ל מברכים על גזר הדין ומבקשים להודות לרשויות אכיפת החוק ולבית המשפט הנכבד. המעשים החמורים שבוצעו על ידי הנאשם חייבו ענישה מחמירה וראויה, כפי שנקבע היום.
"שום עונש שבעולם לא יוכל לכפר על עוצמת האסון שהמיט הנאשם עלינו ועל נטילת חייו של ברק יקירנו, ואנו תקווה שגזר הדין החד משמעי ימנע ממשפחות נוספות לחוות את הטרגדיה הנוראית שגרם הנאשם לברק ולנו".