"אני מרגיש רע, הכול כואב, הראש כואב, הגב כואב. כל צעד מלווה בכאב גדול. יש סימנים כחולים, חבלות": כך סיפר אברהם, תושב אור יהודה (40) שהותקף לפי החשד במוט ברזל על ידי שני נערים בני 14 ו-15. בתיעוד נראים הנערים שהיכו אותו עם אלה ולבנה, ומעצרם הוארך בשלושה ימים, כשהם צועקים לעברו: "תוריד את המצלמה".
אברהם סיפר ל-ynet כי עלה לארץ רק לפני חודשיים, וסיפר על רגעי התקיפה. "הגעתי למקום כדי לעשות כושר, וכמה נערים התחילו להשחית ספסל. הערתי להם בעברית והם התחילו לאיים עליי. התחלתי לצלם בווידאו וזה עצבן אותם. הם ביקשו למחוק, סירבתי והם התחילו לתקוף אותי באמצעות חפצים ממתכת. לאחד מהם הייתה גם לבנה".

4 צפייה בגלריה
תיעוד המקרה
תיעוד המקרה
תיעוד התקיפה
(מתוך פייסבוק)
המותקף שנפצע באורח בינוני פונה על-ידי צוות של מד"א לבית החולים שיבא בתל השומר. שני הנערים שנמלטו מהזירה, גם הם תושבי אור יהודה, נעצרו כעבור כמה שעות. אברהם סיפר כי יומיים לפני כן גם הוריו הותקפו באותו אזור, "אולי אפילו על ידי אותם נערים. יש פארקים שיש בהם שמירה ושם לא היה כלום, ואלו התוצאות".
בריאיון אמר כי אין בכוונתו לעזוב את הארץ בעקבות התקיפה. "זה לא אומר שאם דבר כזה קרה באור יהודה אז הרושם שלנו מישראל הוא רע. טוב לנו בארץ ואנחנו מאוד אוהבים את המדינה. אבל לצערי אני לא מרגיש בטוח, יכול להיות שאני פשוט אעזוב את העיר", אמר. "אף אחד לא הציע עזרה, אפילו לא משהו לאכול. לא השכנים, לא ראש העיר. כאילו הכול טוב וכלום לא קרה".
הוא הפנה אצבע מאשימה להורי הנערים: "האשמה היא על ההורים קודם כל ולא על הילדים, כנראה הם לא חינכו אותם. הייתי גם שמח אם בבתי הספר היו מחנכים את הילדים לתרבות, איך מדברים עם מבוגרים. פה אין את זה, ילדים פה יכולים פשוט להרביץ לבן אדם מבוגר רק כי הוא צילם אותם משחיתים רכוש".
בריאיון לאולפן ynet אמר האח כי "הם הרביצו לו באכזריות עם המוט ובעטו בו. הוא קיבל הרבה מכות - בראש, בגב, ברגליים. השוטרים לקחו חלק מהבגדים שלו, כי אפילו המכנסיים שלו היו קרועים מהמכות".
4 צפייה בגלריה
אחד התוקפים מחזיק בידו אלת ברזל
אחד התוקפים מחזיק בידו אלת ברזל
אחד הנערים, עם המוט
4 צפייה בגלריה
אחד התוקפים מחזיק בידו לבנה
אחד התוקפים מחזיק בידו לבנה
אחד התוקפים מחזיק בידו לבנה
4 צפייה בגלריה
הזירה בה הוכה הגבר באור יהודה
הזירה בה הוכה הגבר באור יהודה
זירת התקיפה באור יהודה
(צילום: נדב אבס)
"הוא ניסה לצלם אותם אחרי שהשחיתו ספסל, והם רצו אליו בלי הקדמות והתחילו להרביץ לו", סיפר האח. "הוא איבד גם הכרה והתקשר אליי כדי שאזמין לו אמבולנס ומשטרה כי הוא לא דובר עברית וגם טכנית לא יודע איך להזעיק עזרה. הוא פונה לתל השומר, ונציגי המשטרה באו אליו לקחת עדות".
האח אמר עוד: "אחי עשה עלייה יחד עם ההורים שלנו, הם גם עברו תקופה לא פשוטה לפני העלייה. הוא אומר שב-40 שנה באוקראינה לא היה לו מקרה כזה, ודווקא פה בארץ ישראל זה קרה אחרי חודשיים. אם יש כמה מקרי אלימות שמדווחים בחדשות, אז אפשר רק לדמיין כמה מקרי אלימות לא מגיעים לאולפני חדשות.
"הציפייה של המשפחה שלי הייתה שסוף סוף מגיעים למקום שבו אפשר להרגיש בטוח. אני רוצה להרגיש בבית, ולא להתמודד עם אלימות ברחובות. יהודי שעולה לארץ ישראל לא צריך לחשוב על הגנה עצמית, על הביטחון האישי שלו. זה לא נורמלי".
קורבן התקיפה כבר שוחרר לביתו. לדברי האח, "ברוך השם המצב שלו משתפר". ישראל ביקש להדגיש כי "האחריות היא לא על המשטרה, בסופו של דבר האחריות היא על כל אחד מאיתנו. זה מתחיל מחינוך ילדים אצלנו בבית ועד אכפתיות למה שקורה סביבנו. בבניין שלנו, ברחוב שלנו, בעיר שלנו. "אני שומע גם תגובות של אנשים שמה שהם מציעים זה קריאה לאלימות, וזה פסול. כתוב 'ואהבת לרעך כמוך', זה כלל גדול בתורה. אז אנחנו צריכים להפיץ את זה".
ראש העיר אור יהודה, ליאת שוחט, גינתה את התקיפה וציינה: "מדובר באירוע חמור של אלימות שפרטיו נחקרים על ידי המשטרה. אני סומכת על גורמי אכיפת החוק שיחקרו את המקרה לפרטיו ויענישו את האחראים. העירייה ביוזמתה העבירה למשטרת ישראל את צילומי האבטחה שמראים בבירור את פרטי המקרה".
עו"ד שלומית רובין ישי שמייצגת מטעם הסנגוריה הציבורית את אחד הנערים החשודים מסרה: "מדובר בקטין בן 14 ללא עבר פלילי. הקטין משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. לטענתו, המתלונן הוא שיזם את האירוע ורדף אחריהם. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו".
פורסם לראשונה: 12:11, 10.01.23