2 צפייה בגלריה
השיטפונות בבאר אורה
השיטפונות בבאר אורה
צומת באר אורה, כביש 90
(צילום: רום כרמי, הערבה הדרומית)
כביש 90 גבה בשנים האחרונות לא מעט קורבנות בתאונות קטלניות באזור הדרום. כעת תוכנית חדשה, שכוללת את הרחבתו וכן שימוש בטכנולוגיה שתתריע מפני שיטפונות, צפויה לצאת לדרך במטרה לצמצם את המקרים הטרגיים.
כיום יש תקציב של יותר מחצי מיליארד שקל לפיתוח הקטע בין צומת קטורה ועד החווה של כושי רימון בקילומטר ה-101. תקציב נוסף יתווסף לסכום זה כדי לשדרג את הכביש. עבודת ההרחבה צפויה להיעשות בשנתיים-שלוש הקרובות.
משרד התחבורה גם הנחה את חברת נתיבי ישראל, שאמונה על ביצוע העבודות, לטפל בנושא השיטפונות מהנחלים שלא פעם חוסמים את ציר התנועה וגורמים לאובדן חיי אדם. מדובר בין היתר בהתקנת חיישנים שיתריעו לפני גשם ויגרמו לסגירת קטע מהכביש במידת הצורך עד הגעת כוח משטרה למקום. השרה מירי רגב תקיים היום מסיבת עיתונאים בקיבוץ יהל בדרום, שבה תציג את תוכנית המשרד לשדרוג הכביש.
2 צפייה בגלריה
סהר עשור מעיין עשור
סהר עשור מעיין עשור
סהר ומעיין עשור. האחים מטבריה שנספו באסון השיטפון בערבה
(צילום: מתוך אינסטגרם ,פייסבוק)
הטכנולוגיה אמורה להיכנס לפעולה בתוך שנה וחצי. חיישנים שיוצבו על עמודי תאורה לאורך הכביש ינטרו את כמויות הגשם ועוצמתו. אם יהיה מדובר בגשם שעלול להוביל לשיטפונות, יופעלו אוטומטית רמזורים ומחסומים במקומות מסוכנים כדי שכלי רכב לא יעברו בהם. במקביל, המערכת תודיע למשטרת התנועה על המצב וזו תזניק כוחות למקום.
ההחלטה לפעול בנושא הגיעה בין היתר לאחר האסון לפני כחודשיים בשיטפון בערבה שגבה את חייהם של האחים סהר ומעיין עשור מטבריה.