צה"ל והמשטרה הודיעו כי צוותי החילוץ מצאו אחר הצהריים (שלישי) את גופות שני הנעדרים שנסחפו בשיטפון בערבה. השניים, מעיין וסהר עשור - אח ואחות מטבריה, נמצאו בנחל פארן, יותר מ-20 שעות לאחר שאבד הקשר עם שלושה צעירים שנסעו אמש ברכב סמוך לנחל ציחור שבדרום הערבה - ודיווחו למשטרה כי נקלעו לשיטפון. הבוקר אותרה אחת משלושת הצעירים, שי דהאן בת 20 מטבריה, במצב טוב. היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשבמקביל צוותי הכיבוי וכוחות נוספים המשיכו בפעולות הסריקה כדי לאתר את שני הנעדרים האחרים - שכאמור גופותיהם נמצאו כעת.
"אני מתחננת, תתפללו לבשורות טובות. בבקשה תתפללו", אמרה הבוקר אמם של האחים עשור, שעות לפני שנמצאו ללא רוח חיים. לדברי גורם מומחה מיחידות החילוץ, החיפושים אחר שני הנעדרים היו מורכבים וקשים אף יותר מהחיפושים אחרי נספי אסון נחל צפית. מאחר שתוואי הנחל אכזב, וכעת חלקים נרחבים ממנו יבשים, החיפושים מתנהלים גם רגלית וגם בסיוע רחפנים וכלי טיס משטרתיים וצבאיים.
4 צפייה בגלריה
סהר עשור מעיין עשור
סהר עשור מעיין עשור
מעיין וסהר עשור, האחים מטבריה שנספו באסון השיטפון בערבה
(צילום: מתוך אינסטגרם ,פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
החיפושים אחר הנעדרים באזור נחל ציחור
החיפושים אחר הנעדרים באזור נחל ציחור
החיפושים אחר הנעדרים באזור נחל ציחור
(צילום: חיים הורנשטיין)
4 צפייה בגלריה
הנעדרת לאחר שחולצה מהנחל
הנעדרת לאחר שחולצה מהנחל
הנעדרת שי דהאן לאחר שחולצה מהנחל
(צילום: דוברות המשטרה)
עיריית טבריה הודיעה על מותם של שני האחים מהעיר, בנו ובתו של כדורגלן העבר ניני עשור, וכתבו בפייסבוק כי "הנורא מכל קרה". "העיר טבריה כולה בוכיה ומרכינה ראשה לנוכח האסון הכבד בערבה, בו נהרגו שני צעירים בני העיר - מעיין וסהר ז"ל. בשם כל תושבי טבריה, אנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחת עשור האהובה והיקרה ומחבקים אותה בשעתה הקשה".
נחל ציחור מתחבר עם נחל פארן, שם כאמור נמצאו הגופות. נחל פארן נשטף גם הוא אמש והעסיק את יחידת 669 של חיל האוויר, יחידות החילוץ וכיבוי האש בחילוצים מורכבים כאשר רוחב השטיפה הגיע בחלק מהמקומות ביותר מ-120 מטר. "זה אירוע טופוגרפי מורכב", אמר הגורם.
תושבת טבריה שמקורבת למשפחה אמרה ל-ynet כי "כל העיר בחרדות ותפילות, צוות בית הספר שבו לומדת הבת בכיתה י"ב, פתח חמ"ל נתונים ועדכונים, מנהלת בית הספר בקשר עם ההורים. השירות הפסיכולוגי בעירייה יצר קשר עם המשפחה ועומד לרשות התלמידים והמשפחה. מדובר במשפחה טבריינית ותיקה, הילדים הם מלח הארץ". לדבריה, "הבן הבכור חייל משוחרר שעובד עם אביו בעסק המשפחתי שלהם, והבת היא השלישית מבין ארבעת הילדים במשפחה, תלמידה טובה, ממושמעת, הייתה בהכנות לקראת הגיוס. האירוע נפל עלינו כרעם ביום בהיר, ב-12 בלילה התחילו להגיע השמועות על השיטפון המטורף הזה, ועל החשש לחיי הצעירים שלנו".
4 צפייה בגלריה
הנזקים בכביש 40 באזור נחל ציחור
הנזקים בכביש 40 באזור נחל ציחור
הנזקים בכביש 40 לאחר השיטפון באזור נחל ציחור
(צילום: באדיבות נתיבי ישראל, שי ידאל אל פורת )
אורי לב, קב"ט הערבה התיכונה, הסביר מוקדם יותר, טרם מציאת הגופות כי "אנחנו יוצאים מנקודת הנחה ששני הנעדרים בחיים - אנחנו עושים אתם רואים פה את כל המאמצים המושקעים פה, כל האמצעים שהצבא מעמיד פה והמשטרה מעמידה פה ויחידת חילוץ עם הכוחות שלה – אנחנו מתייחסים לזה כאילו הם בחיים, וכל עוד שלא נשלול את זה אנחנו ממשיכים בכל הכוח".
הוא שחזר את השיחה עם שי בת ה-20 שחולצה: "היא לא סיפרה הרבה, היא הייתה בהלם וקצת בטראומה, אפשר להבין את זה. סיפרה קצת על מה שהיה, מה קרה, ואיך שהם נסחפו. הם נסעו על הכביש לכיוון אילת, נכנסו לתוך השיטפון, המים שטפו אותם והעיפו את הרכב לתוך השטח ולמעשה מאותו רגע, חלקם יצאו החוצה וחלקם נסחפו עוד קצת, אחת נסחפה עוד קצת - וזהו היא מצאה את עצמה מרוחקת מספר קילומטרים מנקודת ההיסחפות שלה ולמזלה הגדול נשארה בחיים".
הבוקר, כאמור, מסוק של טייסת 124 מבסיס חיל האוויר בפלמחים, יחד עם לוחמי יחידת 669, איתר הבוקר את שי דהאן במצב טוב. סגן אלוף י', מפקד הטייסת שאיתרה את הנעדרת, סיפר ל-ynet: "אנחנו עדיין בתוך האירוע וממשיכים בחיפושים. אנחנו לפני יממה נוספת של שיטפונות בנחלי המזרח והדרום. מדובר באירוע מאוד מורכב שמשלב גם את גופי הצבא, אוגדה 80, כוחות כיבוי והצלה, יחידות החילוץ במרחב וכוחות נוספים". לדבריו, "התמונה מאוד מורכבת ונבנית בשברירי פרטי מידע. זה מצריך סנכרון הדוק עם כלל הגורמים. אתמול הוזנקנו מפלמחים לסייע במאמצי החיפוש והחילוץ של הנעדרים, וגם של אנשים נוספים שנתקעו בשטח.