בית משפט השלום בפתח תקווה האריך הבוקר (שלישי) בשישה ימים את מעצרו של אסף לוי, שנעצר אתמול בחשד כי פגע ברוכב האופניים זוהר רחימה בכביש 471 ביום שישי האחרון - והפקיר אותו למותו.
3 צפייה בגלריה
זוהר רחימה
זוהר רחימה
זוהר רחימה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה )
על פי נציג המשטרה בדיון, לוי נסע לביתו לאחר שפגע ברחימה מבלי לבדוק מה מצבו - והלך לישון. "הכוחות שהגיעו לזירה ביום שישי האחרון בסביבות השעה 10:45 מצאו את רחימה ללא רוח חיים", הוא אמר. ״החשוד פגע בו ברכבו ולאחר מכן נסע לביתו מבלי שבדק מה קרה לרוכב, והלך לישון". סנגורו של לוי, עו"ד גלעד מנשה, התערב ומחה על הדברים - ונציג המשטרה תיקן את גרסתו ואמר ש"לוי תחילה עצר את רכבו וחיפש במה פגע - ולאחר שלא מצא דבר המשיך בנסיעתו".
על פי המשטרה, אף שהתאונה התרחשה בשעות הבוקר המוקדמות, רק ב-10:45 הגיע אליהם דיווח על מציאת הגופה, ואז כוחותיה הגיעו למקום. אתמול מצאו השוטרים את הרכב הפוגע, שבמשך כל הימים שעברו מאז התאונה חנה בבית החשוד, כשהפנס שלו שבור והפח עקום.
במשטרה סיפרו כי לוי עבר חקירה ראשונית שבה הוטחו בפניו העבירות שבהן הוא חשוד, כולל השמדת הראיות. סנגורו אמר בהקשר זה: ״זה לא תיק מורכב, אנשים מתים בכל יום לצערנו, אבל מה יש בהשמדת הראיות? איפה פה השמדת הראיות?".

3 צפייה בגלריה
זוהר רחימה
זוהר רחימה
"פגע ברחימה, חזר הביתה - והלך לישון"
(צילום: באדיבות המשפחה)
השופטת לימור חאלד רון האריכה כאמור את המעצר עד ליום ראשון בהסכמת הצדדים, לאחר שהמשטרה ביקשה תחילה מבית המשפט להאריך את מעצרו של לוי, שלו "עבר תחבורתי" לטענתה, בשישה ימים.
בסיום הדיון אמר עו"ד מנשה ל-ynet: ״מדובר בתיק קשה וכואב, אולם אני יכול להגיד שמדובר בחשוד שנעדר עבר פלילי ותעבורתי. המקרה קרה באישון לילה כשהוא לא מודע לפגיעה, זו הגרסה כפי שנמסרה למשטרת ישראל. אנחנו מצפים ממשטרת ישראל לבצע את עבודתה ולהגיע לדיון הבא עם ראיות שיוכלו להצדיק או את שחרורו או את המשך מעצרו. הראיות כפי שהן היום מונחות לפני בית המשפט הן ראיות שלא מצדיקות את המשך מעצרו״.
זוהר רחימה בן ה-45 נהרג ביום שישי לאחר שנפגע כאמור מרכב בזמן שרכב על אופניים בכביש 471, בקטע הכביש שבין מחלף גת רימון למחלף שעריה. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לתאונת פגע וברח, ואתמול הודיעה כי עצרה את לוי, תושב פתח תקווה בשנות ה-40 לחייו, בחשד כי היה מעורב בתאונה.
3 צפייה בגלריה
רוכב אופניים נהרג בכביש 471
רוכב אופניים נהרג בכביש 471
זירת התאונה בכביש 471
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
עבור זוהר האופניים היו חלק מרכזי מחיי היומיום בעשור האחרון. "הוא היה מאוד זהיר על הכביש, אחד שאפשר לסמוך עליו", סיפרו אתמול חבריו לאחר הלווייתו. בני משפחתו סיפרו על איש סטארט-אפ בתחום התעופה והמסחר, אדם שאוהב מסיבות ושהחל לרכוב על אופניים לפני יותר מעשור, לאחר ש״נדבק בג׳וק״, לדבריהם.
לפי אפליקציית strava, שמנטרת את נסיעותיהם של רוכבים מקצועיים, רחימה רכב בממוצע כ-1,500 ק״מ בחודש, וכל רכיבה ארכה כ-100 ק״מ. גם רכיבתו האחרונה מוצגת באפליקציה - 57.5 ק"מ בלבד, שנגדעו בעקבות התאונה.