2 צפייה בגלריה
שי סלמי וזירת הרצח
שי סלמי וזירת הרצח
טוען שלא הוא זה שדקר את אשתו. שי סלמי וזירת הרצח
(מתוך פייסבוק)
שי סלמי, החשוד ברצח יפית פוריאן שניסה לשים קץ לחייו, התעורר בבית החולים לראשונה מאז הרצח שאירע בערב ראש השנה - ונחקר לראשונה. בחקירתו טען סלמי שלא רצח את אשתו, חרף החשדות שעשה זאת ואף שהצית את בית המשפחה.
2 צפייה בגלריה
יפית פוריאן
יפית פוריאן
מעצרו של החשוד הוארך, החשד התחזק. יפית פוריאן
(באדיבות המשפחה)
סלמי, נזכיר, פונה מזירת הרצח במצב קשה, בעודו מורדם ומונשם. בשבוע שעבר הוא התעורר, ברביעי נפגש עם סנגורו עו"ד משה מלכה - וביום חמישי נחקר במשטרה כשלושה שבועות אחרי הרצח. גורם במשטרה שמכיר את פרטי החקירה אמר ל-ynet כי "גבינו גרסה ראשונית מהחשוד. החשד לרצח נגדו מבוסס, והחקירה נמצאת בישורת האחרונה שלה ותוביל לכתב אישום. הוא קטל את חיי אשתו, גם ללא גרסה יש בידינו ראיות להוכיח שהוא עשה זאת".
הרצח אירע בערב ראש השנה האחרון, אז הוזעקו כוחות כיבוי לבית פרטי ברחובות. אחרי שהשתלטו על האש נמצאה גופתה של רעייתו של סלמי, יפית פוריאן, על המזרון שעלה באש במיטה הזוגית בחדר השינה. סלמי פונה כאמור במצב קשה מאוד, ואחרי בחינה ראשונית של הזירה הודיעה המשטרה על מעצרו כחשוד ברצח של יפית בדקירות סכין. מאז הוארך מעצרו מעת לעת שלא בנוכחותו, בעודו מורדם ומונשם בטיפול נמרץ. בית המשפט השלום בראשון לציון ציין בהחלטתו בעבר כי מתחזק החשד נגד סלמי.
סנגורו של סלמי, עו"ד משה מלכה, נועד עמו כאמור ביום רביעי כשמחוץ לדלת חדרו בבית החולים מוצבת שמירה של המשטרה. לדברי עו"ד מלכה, הוא זה שהודיע לסלמי על מותה של אשתו יפית. יממה לאחר מכן סלמי טען בפני החוקרים כי יחסיו עם אשתו, שעמה התחתן לפני תשע שנים והביא עמה ארבעה ילדים, עלו על שרטון.

ביום הראשון של ראש השנה סלמי ויפית בילו עם ארבעת ילדיהם והוריו בים המלח, וחזרו בשעות הערב לביתם ברחובות - שם הם מתגוררים בקומה השנייה בבית הפרטי של הוריו. לפי גרסתו, סמוך לשעה 02:00 בלילה העיר אשתו שישנה, כשקודם לכן כתב מכתב התאבדות שבו נפרד מבני משפחתו. לטענתו, בין השניים התפתח ויכוח קשה, שבמהלכו הופל פמוט עם נר שהחל דליקה קטנה. בשלב זה, לטענתו, הוציא את התינוק שלהם מחדר השינה, הוריד אותו לדירת הוריו בקומה הראשונה וחזר לחדר השינה - ואז איבד האירוע שליטה, והוא לא היה זה שפגע בה בסכין. המשטרה, כאמור, לא מקבלת את הגרסה הזו.
במשטרת מרחב השפלה ממתינים כעת לתוצאות בדיקות המעבדה לזיהוי פלילי של זירת הרצח, לטביעות האצבע ולדגימות ה-DNA על הסכין שבאמצעותה בוצע הרצח. כמו כן, ממתינים במשטרה לתוצאות נתיחת הגופה, ומאמינים כי כל אלה יבססו עוד יותר את החשדות נגד סלמי.
לטענת הסנגור משה מלכה, "מדובר בטרגדיה שלא ניתן לתאר במילים, במיוחד עבור ארבעת הילדים ובני המשפחות. המתנו בסבלנות עד שהחשוד יתעורר ויוכל למסור את גרסתו לאירועים שקרו בחדר השינה, שנגמרו בטרגדיה גדולה. שמעתי את כל גרסתו של החשוד, שבה טען והסביר כי לא רצח את אשתו. נמתין בסבלנות להתקדמות החקירה ובמיוחד לתוצאות הפורנזיות המדעיות, שאינן קשורות לגרסה כזו או אחרת, כדי שהמשטרה תגיע לחקר האמת".
ביום רביעי הקרוב המשטרה תבקש שוב להאריך את מעצרו של סלמי, אחרי שקיבלה את אישור היועמ"שית להאריך את מעצרו מעבר ל-30 הימים שעברו מאז הרצח.