3 צפייה בגלריה
יפית פוריאן
יפית פוריאן
יפית פוריאן
(באדיבות המשפחה)
בני משפחתה של יפית פוריאן, שלפי החשד נרצחה על ידי אבי ילדיה בראש השנה, פתחו בקמפיין גיוס המונים עבור ארבעת הילדים שנותרו יתומים מאמם. "הילדים נותרו יתומים מאמא אוהבת ודואגת, שנרצחה על ידי מי שהיה אמור להיות האיש שמגן עליהם", אמרו בני משפחתה.
על פי בני המשפחה, הכסף נועד לאפשר להוריה של יפית לעבור לבית גדול יותר, שבו יוכלו לגדל את ארבעת הילדים יחד, מבלי שיאלצו להפריד ביניהם. "הדבר הטוב והנכון ביותר עבור הילדים יהיה להשאירם ביחד בבית אחד, שלא יחוו עוד טלטלות וקשיים של פרידות. הוריה של יפית חייבים לעבור לבית גדול יותר שיתאים לצרכי הילדים", אמרו.

3 צפייה בגלריה
הלווייתה של יפית פוריאן
הלווייתה של יפית פוריאן
הלווייתה של פוריאן
(צילום: שאול גולן)
אמה ואביה של יפית (60 ו-70), ושלושת אחיה הגדולים, מתקשים לעכל את מותה של בתם ואחותם, שחגגה ביולי האחרון יום הולדת 32. בת דודתה, מיטל ג'מילי, אמרה: "מאז הרצח הילדים נמצאים בחזקת ההורים של יפית. הם בידיים טובות. מכורח הנסיבות היה חשוב להרחיק אותם מהבית, שהפך לזירת רצח". המשפחה מנסה לשמור על שגרת יומם של הילדים: תינוק בן שמונה חודשים, ילדה בת ארבע, ילד בן שש והילדה הבכורה, בת השמונה.
ג'מילי הסבירה כי "פתחנו את הקמפיין לגיוס המונים כי הוריה של יפית צריכים כל סיוע כספי על מנת שיוכלו לתת לילדים את כל הצרכים שלהם, יחד עם טיפולים פסיכולוגיים וליווי מקצועי צמוד בשנים הבאות". בת הדודה סיפרה: "הילדים הגדולים שואלים כל הזמן 'איפה אמא?', ואנחנו משיבים להם בקול חנוק 'אמא בשמיים'. אנחנו מצפים שיעשה צדק, ומחכים לקבל תשובות בסיום החקירה".
יפית אותרה בשבוע שעבר ללא רוח חיים, לאחר ששריפה פרצה בביתה הפרטי ברחובות. בעלה, שנפגע באורח אנוש באירוע, חשוד כי רצח אותה ולאחר מכן הצית את הבית. עמוד הפייסבוק של החשוד מתאר לכאורה אידיליה משפחתית. רק בחודשיים האחרונים, הוא פרסם תמונות עם הילדים בימית 2000, בטבריה, בסופרלנד, בהופעה ובקיבוץ. בפוסט שהעלה לפני כמה שנים כתב החשוד ליפית: "את הדבר שעושה אותי הכי מאושר בעולם הזה. בשבילך אני קם כל בוקר עם חיוך".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
זירת הרצח ברחובות
(צילום: נדב אבס)
בת הדודה ג'מילי תיארה את תחושות המשפחה: "יפית הייתה בן אדם מדהים, עם שמחת חיים, עם אנרגיות, חייכנית וחברותית. בעלה הציג פייסבוק שמח, ניסה להראות לכל העולם כמה טוב לו. הוא קרא לה 'המלכה שלי', אבל המלכה הזאת כבר לא בחיים. הפייסבוק היה משותף לשניהם, אך בשלב מסוים הוא הוציא אותה ממנו". ג'מילי ציינה כי במרץ האחרון יפית טיילה באיסטנבול עם דודתה, שאמרה כי לא היו סימנים לטרגדיה שקרתה. "אם רק היינו מזהים רמז קטן שלא טוב לה שם בבית, היינו שולפים אותה משם.
"במבט לאחור היא נראתה עצובה בחתונה שלי, לפני שלושה חודשים", היא הוסיפה. "חשוב שאנחנו כחברה ומשפחה נקשיב לכל אות, חשוב לשתף את הסביבה ואת ההורים בכל דבר בחיינו, לא רק בדברים הזוהרים של הנישואים, גם בצרות ובכאבים, כדי שחלילה לא יהיו עוד קורבנות, שלא יהיו עוד נשים שירצחו על ידי הבעל".
"הפורום של מיכל סלה" מלווה את בני משפחתה של יפית, יחד עם בן דודה עו"ד אריאל ברוכים. הם נערכים להליך המשפטי הצפוי בנוגע לשאלת החזקה על ארבעת הילדים, ולכל השאלות המשפטיות הכרוכות בכך.
לתרומות למען ילדיה של יפית פוריאן לחצו כאן
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.