דרור קהלני, בנו של גיבור המלחמה והשר לשעבר אביגדור קהלני שאושפז במצב קשה בבית החולים איכילוב בתל אביב עקב חיידק טורף, התראיין לאולפן ynet וסיפר כי חל שיפור במצבו של אביו. "לשמחתנו היה לילה מבטיח", אמר בנו. "ראינו פתאום תנופה רצינית של החלמה הלילה, הכאבים שלו בשליטה. הוא עדיין על משככי כאבים, אבל מורידים לו את המינון". הוא הוסיף: "החל שיפור משמעותי מהלילה, אנחנו מאוד שמחים".
קהלני סיפר על התקופה שקדמה לאישפוז של אביו, ואמר כי כבר זמן רב ניסו הרופאים לגלות את מקור הכאבים שלו. "הניסיון לאתר את סוג החיידק לקח לא מעט זמן, ולכן הכאבים היו כל כך עזים תקופה ארוכה. הם איתרו חיידק שנקרא סטרפטוקוק-בי, שהתיישב לו על עמוד השדרה, ויצר שם כאבי תופת ודלקת איומה".
2 צפייה בגלריה
אביגדור קהלני
אביגדור קהלני
חינך את ילדיו להיות תמיד אופטימיים. אביגדור קהלני
(צילום: יאיר שגיא)
"הרופאים ניסו לאתר את מקור החיידק, והסברה האחרונה הייתה שכנראה מדובר בחיידק שהגיע מהשיניים באיזשהו אופן, ועכשיו המלחמה היא לטפל בו". קהלני הסביר: "הבנתי שהוא רץ בכל הדם ולא רק בעמוד השדרה, לכן הטיפול הולך להיות ארוך".
2 צפייה בגלריה
אביגדור קהלני
אביגדור קהלני
אביגדור קהלני מקבל את עיטור הנשיא ב-2014
(צילום: עמית שאבי)
בנו של קהלני סיפר כי אביו אינו צלול חלק מהזמן בעקבות הכאבים הקשים, שבנוסף גם מקשים עליו לדבר. "אבל בסדר, הוא אופטימי. הוא חינך אותנו להיות אופטימיים, אז מבחינתו נעבור גם את זה", סיפר קהלני וניסה לשמור על אופטימיות גם כעת. הוא אמר כי הוא מקווה שאורח החיים הבריא שעליו מקפיד אביו, ישתלם כעת.
"הוא מתאמן כל יום, שומר על תזונה נכונה, הוא הכין את עצמו לגיל. לחיידק לא כל כך, אבל הוא אדם פעיל שעובד 14 שעות ביום כפנסיונר בגיל 77", סיפר הבן.
"אנחנו מאוד אופטימיים, בייחוד אחרי הלילה", סיכם קהלני.